پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
جلوگیری از بارداری و روشهاي خوراكي جلوگيري از بارداري : دانلود تحقیق درس دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 37
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
19000 تومان


تحقیق درس دانش خانواده فرمت WORD و در۳۷ صفحه با موضوع جلوگیری از بارداری و روشهاي خوراكي جلوگيري از بارداري نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روشهاي خوراكي جلوگیری از بارداري oral ontraceptive

روشهاي خوراكي كه معمولاً به عنوان «قرص» شناخته شده‌اند، مواد شيميايي هستند كه از راه دهان مصرف مي‌شوند تا از بارداري طبيعي جلوگيري كنند. قرص‌هاي جلوگيري از باردارياز سال ۱۹۶۰ در بازار موجود بوده‌اند و براي اكثر مردم شناخته شده ‌اند. ميليونها زن در سراسر جهان آنها را استفاده كرده‌اند و البته كاربرد‌ها و نتايج متفاوتي داشته است. يك چهارم زنان بارور در انگلستان از قرص استفاده مي‌كنند و تنها يك درصد از زنان ژاپن اين قرص را بكار مي‌برند. جلوگيري كننده‌هاي دهاني مخصوص مردان هند و نيازمند تحقيق و پژوهشي در اين مورد است.

پيشرفت‌هاي موثر در قرص‌هاي جلوگیری از بارداري Development of on effective

پينكوس از دوستان داروشناس خواست كه تركيبات شيميايي حاوي پروژسترون را برايش بفرستند. پانگ ۲۰۰ نوع تركيب پروژسترون را در حيوانات مورد بررسي قرار دد و موثرترين آنها سينتكس نروتيفدون و سيرل نروتيندرول و نودتاندولون بودند.

داروشناسي بنام كارل ديرياسي، لوئيز ميرامونتن و بودج روزنكدانز در مكزيكوسيتي اولين نورتيندرون پروژسترون موثر را در سال ۱۹۵۱ توليد كردند. داروشناسان ديگري بنام فرانك بي‌كولتون، اوين نورتيندرون پروژسترون را در سال ۱۹۵۲ و اولين نورتاندرولون را در سال ۱۹۵۳ توليد كرد.

 

مصرف جلوگیری كننده ها در كشورهاي مختلف:

فرانسه France

در سال ۱۹۶۷ مصرف جلوگيري كننده‌ها در فرانسه قانوني اعلام شد كه اين قرص‌ها هم شامل اين مواد جلوگيري كننده‌ها مي شوند قرص‌ها رايج ترين روش جلوگيري در فرانسه به شمار مي‌رود مخصوصاً بين زنان جوان. از زمان معرفي اين قرص‌ها نرخ سقط جنين ثابت باقي مانده است.

ژاپن Japan

در ژاپن انجمن پزشكي ژاپن استفاده از قرص‌ها را نزديك ۴۰ سال ممنوع اعلام كرده است. دو دليل اصلي در ژاپن مطرح شده بود يكي اين بود كه امنيت به معناي   بودن مصرف اين قرص‌ها در دراز مدت است و ديگر اينكه مصرف قرص‌ها مصرف كاندوم‌ها را پايين مي‌آورد

طرز ااستفاده Use

جلوگيري‌كننده‌هاي خوراگي توسط زنان به اين صورت مصرف مي‌شود كه آنها بايد روزي يك قرص رامصرف كنند كه داراي هورمون‌هاي تركيبي است (اغلب يك پروژسترون و يا استروژن)

قرص‌هاي تركيبي (كه شامل هم پروژسترون و هم استروژن مي‌شود) بايد در ۱۲ ساعت و در ساعات معين هر روز مصرف شود و قرص‌هاي حاوي فقط پروژسترون (pop) بايد هر سه ساعت مصرف شوند. اكثر بسته‌ها حاوي قرص‌هاي ۲۱ روزه هستند كه ۷ روزبعد از آن قرص‌هاي كمكي مصرف مي‌كنند و يا هيچ قرصي را براي مدت ۷ روز مصرف نمي‌كنند.

مكانيسم عمل  Mechanisn of action

چندين نوع قرص وجود دارد. به طور كلي همه‌ي جلوگيري كننده‌هاي خوراكي تركيبات استروژن و هورمون‌هاي وابيعي استرادويل و پروژسترون هستند. استثنا در اين زمينه قرص فقط پروژستروني است كه استروژن ندارد وعوارض جانبي كمتري نسبت به قرص‌هاي تركيبي دارد.

جلوگيري از بارداري در مقابل سقط جنينContraception vs. Abortion debate

پزشكان، متخصصاني هستند كه بر اين باورند كه نازك شدن ديواره‌هاي رحم نشان مي‌دهد كه اين قرص‌ها از عوامل سقط جنين هستند اين ادعا بر پايه‌ تجربياتي است كه نشان داد نازك شدن ديواره رحم باعث سقط جنين مي‌شود. البته پزشكان ديگري هم هستند كه هنوز متقاعد نشده‌اند كه اين مساله درست است.

 

 


 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =