پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
جنگ‌ افزار شیمیایی : دانلود تحقیق رشته شیمی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته شیمی
29000 تومان


تحقیق رشته شیمی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع جنگ‌ افزار شیمیایی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

جنگ‌ افزار شیمیایی

جنگ‌افزارهای شیمیایی ابزارها یا موادی شیمیایی هستند که به وسیله آنها مثلاً با انفجار بمبی که حاوی مواد سمی و یا شیمیایی هستند انسان‌ها و یا سربازان دشمن را هدف قرار می‌دهند که به آن مواد آلوده می‌شوند و به انواع بیماریها و یا بیماری‌های مخصوص به همان مواد دچار می‌شوند.

اسلحه شیمیایی به آن دسته از جنگ‌افزارها گفته می‌شود که در آنها یک یا چند ماده‌ شیمیایی برای کشتن و یا ناتوان کردن انسان‌ها به کار می‌رود. ماده شیمیایی را در مخزن‌هایی کوچک یا بزرگ انبار می‌کنند که به‌وسیله انسان یا وسیله‌ای موتوری حمل می‌شود و پس از شلیک و انفجار ماده شیمیایی را می‌پراکند. با راکت یا هواپیما هم آن مخزن‌ها را پرتاب می‌کنند. نخستین بار در جنگ جهانی اول این جنگ‌ افزار شیمیایی به کار برده شده است. در جنگ جهانی دوم کاربرد چندانی نیافته است اما در جنگ ویتنام نیروهای آمریکایی آن را بسیار گسترده به کار می‌برده‌اند که بمب‌های ناپالم معروف‌ترین آن‌ها بوده است.

جنگ‌ افزار شیمیایی را می‌توان به جنگ‌افزارهای دارای سم‌های چشمی، بینی و دهانی، ریه‌ای و یا پوستی تقسیم کرد، بسته به آن که به کدامیک از اندام‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از گونه‌های عصبی آن کشنده است و بسیار زود انسان‌ها را از پا در می‌آورد، برخی دیگر تنها برای مدتی کوتاه یا بلند ناتوان می‌سازد. برخی از گونه‌های آن اگرچه کشنده نیست اما ناتوانی‌های جسمی ماندگار پدید می‌آورد و زندگانی را بسیار سخت می‌کند. گونه‌هایی از آن در افزارهای پلیس ضد شورش هم به کار برده شده است و اعتراض‌های گسترده‌ای به دنبال آورده است. جنگ‌افزارهای شیمیایی مانند بمب‌های اتمی و میکروبی در رده سلاح کشتار جمعی رده‌بندی می‌شود و کوشش نیروهای ضد جنگ و صلح‌خواه و سازمان‌های مدنی و شهروندی همواره برای ممنوع ساختن آن‌ها بوده است.

بمب هاي شيميايي وعوارض آنها روي بدن

سال هاست که از پايان جنگ تحميلي مي گذرد اما هنوز که هنوز است بسياري از مجروحان شيميايي در ميان ما زندگي مي کنند و بسياري ديگر سال ها پيش از جمع ما خارج شدند و به مقام رفيع شهادت رسيده اند . بر اساس آمار به دست آمده امروز حدود صد وبيست هزار مجروح شيميايي در ميان ما زندگي مي کنند که حال بسياري از آنها نيز وخيم است . ما در اين نوشته قصد داريم با ديدي زيست شناختي کمي از سختي هاي زندگي جانبازان شيميايي را به شما معرفي کنيم . مطمئنا ً ما نمي توانيم همه ي سختي ها و رنجي هاي را که يک جانباز شيمييايي در راه خدمت به وطنش متحمل شده و ميشود به شما معرفي کنيم ولي در اين راه همه ي تلاش خود را مي کنيم .

اين اثر مانند بقييه کار هاي آدمي خالي از اشکال نمي باشد . اگرشما در اين نوشته با اشتباه يا اشکالي روبرو شديد خواشمند است اين اشتباه را به ما گوشزد فرماييد .

تاريخچه ي استفاده از عوامل شيميايي

به ادعا مي توان گفت که قدمت سلاح هاي شيميايي به اندازه سلاح ها ي معمولي است ، به طوري که شواهدي مبني بر استفاده از مواد آتش زا توسط يونانيها (موسوم به آتش يوناني)  قبل از ميلاد مسيح (ع) بدست آمده است. بر طبق همين شواهد « اسپارتها» نيز در جنگهاي خود گوگرد و زغال نارس را بر ديوار و حصار دشمن مي سوزاندند تا گازهاي سمي متصاعد شده وبر دشمن تاثير نمايد . تاريخ جديد جنگ هاي شيميايي در جنگ انگليس با بوئرها (مهاجرين هلندي در افريقاي جنوبي ) شروع شده که در آن ارتش انگليس از توپهاي حاوي اسيد پيکريک استفاده کرد که اثر تهوع زا داشت.

با اين حال استفاده ي گسترده از عوامل شيميايي در جنگها ، تا جنگ جهاني اول سابقه نداشت است . به هنگام جنگ جهاني اول به دليل پيشرفت دانش و تکنولوژي لازم براي تهيه ي مواد شيميايي خطرناک امکان کاربرد آنها به مقدار فروان فراهم گرديد.

انواع سلاح هاي شيميايي

از نظر نظامي گاز هاي شميايي به شش گروه تقسيم مي شوند

  1.  عوامل سمي کشنده
  2. عوامل ناتوان کننده
  3. عوال کنترل اغتشاش
  4. عوامل دود زاي نظامي
  5. عوامل ضد گياه
  6.  شعله ها و آتش ها

ما در اين مقاله هدفمان مطالعه ي گروه اول مي باشد و از باز کردن گروه هاي ديگر به دليل کمبود فضا و وقت خود داري مي کنيم .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =