پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
حقوق فرهنگی و اجتماعی ناشی از حضانت در حقوق ايران و اسناد بين المللی : دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق خصوصی
doc
تعداد صفحات : 121
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته حقوق خصوصی
49000 تومان


رشته حقوق در میان داوطلبان رشته انسانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دیجی لود پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع “حقوق فرهنگی و اجتماعی ناشی از حضانت در حقوق ايران و اسناد بين المللی ” با فرمت Word (قابل ویرایش ) و در 121 صفحه  برای شما عزیزان فراهم کرده است. همچنین شما می توانید در میان مجموعه کامل از پایان نامه های رشته حقوق که تیم دیجی لود گرداوری کرده است ، مناسب ترین پایان نامه را تهیه کنید و از آن به نحو احسن بهره مند شوید. برای راحتی شما دانشجویان گرامی ، پایان نامه ها در قالب ورد بوده و کاملا قابل ویرایش است.

 

چکیده پایان نامه حقوق فرهنگی و اجتماعی ناشی از حضانت در حقوق ايران و اسناد بين المللی :

با توجه به روابط و مناسبات اجتماعي و فرهنگي و بر اثر فقر، بي سوادي، تخريب محيط زيست،      سوء تغذيه و غيره امنيت جان ميليون‌ها کودک در معرض خطر قرار دارد. نقض حقوق کودکان در بيشتر کشورهاي جهان، امروزه بخش مهمي از معضلات و مشکلات جوامع را تشکيل مي‌دهد. به نظر مي‌رسد مسئوليت اين امر در درجه اول بر دوش والدين و سپس دولت‌ها مي‌باشد و در واقع مي‌توان اذعان داشت که شرايط موجود کودکان، باز توليد شرايطي است که والدين و دولت‌ها براي آنان به وجود مي‌آورند. از اين رو در نظر گرفتن حقوق آنان با هدف حمايت از جنبه‌هاي مختلف زندگي، ضروري است و بايد يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت‌ها به شمار آيد و آنچه که در قوانين و اسناد بين‌المللي در حمايت از حقوق کودک به تصويب رسيده است، در عمل به خوبي به اجرا در نيامده است. بر اين اساس دولت‌ها بايد در اجراي درست آن حقوق، توجه جدي به عمل آورند.

در اين پاياننامه سعي بر آن است که با بررسي حقوق فرهنگي و اجتماعي کودک، راهکارهايي براي پيشبرد اين حقوق ارائه شود و زمينه‌هاي بهره‌مندي آنان از اين دسته از حقوق به درستي فراهم گردد.

واژگان کليدي:

کودک، حقوق فرهنگي و اجتماعي، اسناد بين المللي، حضانت

 

اهميت و ضرورت انجام تحقيق :

کودکان به عنوان عضوي از خانواده و جامعه انساني به لحاظ آسيب پذيري بسيار و نداشتن توانايي مناسب در دفاع از خود، بيش از ديگران در معرض خطر، تضييع حقوق قرار دارند و بايد از ساده‌ترين امکانات زندگي و حقوق اوليه خويش بهره‌مند شوند، زيرا عدم بهره‌مندي از حقوق اساسي، نقض حقوق آنان به شمار مي‌آيد. بايد در جامعه محيطي امن و امکان دسترسي به عدالت براي همه کودکان فراهم شود. از آنجايي که هر کشوري متعهد به تأمين نيازهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي افراد جامعه خود مي‌باشد ضروري است که به حقوق کودکان که جزئي از همين افراد جامعه به حساب مي‌آيند به حداقل اکتفا نکنند و به حد اعلاء بينديشند.

بايد در رشد و تکامل آن‌ها همه توان را بر کف نهاد و به همه جوانب حقوقي کودکان نگريست. رعايت حقوق و پرورش صحيح آنان باعث آينده روشن جامعه مي‌شود به همين جهت بايد بيشتر از ساير افراد جامعه مورد توجّه و اهميت قرار گيرند.

تلاش است که از اين نابرابري‌ها بکاهيم و اقدامي هماهنگ براي حقوق کودک در سطح بين‌المللي با مشارکت اعضاي جامعه جهاني براي رسيدن به سطحي مطلوب و حداقل استانداردهاي حقوق بين‌الملل براي کودکان انجام دهيم که آن‌ها هم به عنوان يک انسان از حقوق خود بهره‌مند شوند، تا گام کوچکي در راستاي برطرف نمودن اين مشکلات برداشته شود.

 

 اهداف تحقيق :

هدف از اين پژوهش بررسي و تحليل حقوق فرهنگي و اجتماعي کودک در حقوق داخلي کشورها و اسناد بين المللي است. بايد نظام حقوق کودکان را با توجه به ساير بخش‌هاي نظام حقوقي، مد نظر قرار دهيم و دچار افراط و تفريط نشويم و نيازهاي مادي، معنوي، روحي، جسمي و شأن انساني آنان و مسائل بسياري که پايه‌هاي اصولي توجه به حقوق اين گروه خاص اجتماع است را مد نظر قرار دهيم. اقدامي هماهنگ براي حقوق کودک در سطح بين‌المللي با مشارکت اعضاي جامعه جهاني براي رسيدن به سطحي مطلوب و حداقل استانداردهاي حقوق بين الملل براي کودکان انجام دهيم تا گام کوچکي در راستاي بر طرف نمودن اين مشکلات برداشته شود.

فهرست مطالب

چکيده
1
مقدمه
2
فصل اول: کلياتي در باب مفاهيم بنيادين
1-1 تعاريف و مفاهيم
1-1-1 حق7
1-1-2 حق بودن يا حق داشتن8
1-1-3کودک11
1-1-4 حضانت13
1-1-5 حقوق فرهنگي14
1-1-6حقوق اجتماعي17
1-2 پيشينه حقوق کودک
1-2-1پيشينه حقوق کودک در جهان18
1-2-2 پيشينه حقوق کودک در ايران20
1-3 آثار و مزاياي حقوق فرهنگي و اجتماعي کودک23
1-4 جايگاه حقوق کودک در نظام حقوقي
1-1-4 جايگاه حقوق کودک از نگاه قرآن26
4-1-2 جايگاه حقوق کودک در ايران28
4-1-3 جايگاه حقوق کودک در اسناد بين المللي31
فصل دوم: حقوق فرهنگي ناشي از حضانت
2-1 حق آموزش و پرورش35
2-2 حق آزادي و شرکت در مجامع و اجتماعات47
3-2 حق تفريح و بازي کودک52

 

فصل سوم: حقوق اجتماعي ناشي از حضانت
3-1 حق داشتن خانواده56
3-1-1حق داشتن هويت58
3-1-2حق تکريم شخصيتي61
3-2 حق شرايط مناسب زندگي کودک65
3-2-1 حق خوراک66
3-2-2 حق مسکن69
3-2-3 حق بهداشت71
3-2-4 حق تأمين اجتماعي79
3-2-5ممنوعيت کار اجباري کودک8
نتيجه گيري   ……………..100
منابع و مأخذ   ………102
چکيده انگليسي   .106

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =