پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
حفظ منابع طبيعی : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 12
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۲ صفحه با موضوع حفظ منابع طبيعی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

چگونه در حفظ منابع طبيعی بكوشيم ؟

آيا مي دانيد منابع طبيعي يعني چه و به چه عوامل وپديده هايي منابع طبيعي مي گويند ؟

آب ، خاك ، باد ، خورشيد ، جنگلها ، مراتع ، كوه ، كوير و دشت همه از منابع طبيعي بشمار مي روند و بايد در حفظ آنها كوشيده ، محيط زيست خود را سلامت نگه داريم . براي حفظ و نگهداري نيروي خورشيدي كه منبعي قدرتمند و از جمله نعمت هاي بزرگ خداوند است بايد با ساخت مخزنه و محفظه هاي عظيم خورشيدي ، نور و نيروي عظيم خورشيد را بصورت باطريهاي خورشيدي حفظ و نگهداري كنيم تا بهره لازم گرفته شود . در مورد آب ، خاك ، جنگلها ، مراتع كوهستانها و دشتها لازم است تا انسانها كمي بيانديشند .

آب :

از هدر رفتن آب پاك ، باران ، برف و آبهاي تصفيه شده جلوگيري كنيم و با اتخاذ روشهاي صحيح و هدايت آبهاي سطحي روان ، با ساخت نهرهاي مخصوص و احداث مخازن و سدهاي بزرگ ذخيره سازي ، از اين آبها و آب رودخانه ها حفاظت كرده ، با آلوده كنندگان آبها برخورد شديد نمائيم . براي حفظ سلامت آب ، بايد نيروهاي خاصي بالاخص در جنگلداريها آموزش داده شوند و حضور دائمي در مناطق مربوطه داشته باشند و به مراقبت مشغول شوند .

خاك :

خاك نيز منبع مهم ديگري است كه كشت زمين هاي كشاورزي ، رشد چمنزارها و ايجاد مراتع و جنگلها به آن بستگي دارد . در گذشته دور ، يعني زماني كه پدران و مادران ما متولد شدند وضعيت خاك كشور ما به اين شرح بود : ۱۰ درصد كشاورزي – ۶/۱ درصد مرتع – ۷ درصد جنگل – ۷ درصد آب – ۵۰ درصد مناطق مستعد براي جنگلداري و ايجاد جنگل . البته امروزه اين آمار به مراتب كمتر از گذشته است و بر اثر افزايش جمعيت و عدم توجه مردم ومسئولين به اهميت اين منابع ، اين درصدها تقليل چشمگير يافته اند . يكي از راههاي حفظ منابع طبيعی ، جلوگيري از قطع درختها ، ممانعت از چراي دامها و حيوانات اهلي ، حفظ بهداشت محيط زيست مي باشد .

باد :

از اين منبع مهم و انرژي زا مي توان با برنامه ريزي صحيح و ايجاد صنايع سودمند بهره گرفت . براي مثال براي ايجاد برق در مناطق با ذخيره استفاده نمود .

در كوهستانها كه محيط طبيعي مناسبي براي رشد گياهان دارويي كوهي ، همچنين تولد ، رشد و زندگي برخي از حيوانات مانند شيركوهي ، بز كوهي ، قوچ كوهي ، گرگ ، كبك ، شاهين ، باز ، عقاب و قرقاول و ساير حيوانات مي باشد و سبب حفظ چرخه منظم زندگي حيواني و گياهي
مي باشند، بايد از مامورين جنگلباني دلسوز و متعهد استفاده نمود و جلوي شكارهاي غيرقانوني را گرفت ، همچنين براي حفظ اين منابع طبيعي مهم كه در استخراج معادن سنگ ، فلز و مواد كاني بسيار بااهميت و موثر هستند كوشيد تا از تخريب كوهها و ساخت مناطق مسكوني در آن جلوگيري شود چراكه بخشي از منابع انرژي ، همچنين اكوسيستم جانوري و‌ آب و هوايي مناسب براي زندگي انسانها به اين بخش يعني كوهستانها مرتبط است .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =