پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
حق برکار در نظام حقوقی ایران و بین المللی رشته حقوق گرایش بین الملل : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق  بین الملل
doc
195 صفحه
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته حقوق - گرایش بین الملل
99000 تومان


رشته حقوق در میان داوطلبان رشته انسانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. تیم دیجی لود پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع ” حق برکار درنظام حقوقی ایران و بین المللی  رشته حقوق گرایش بین الملل ” برای شما عزیزان فراهم کرده است. همچنین شما می توانید در میان مجموعه کامل از پایان نامه های رشته حقوق که تیم دیجی لود گرداوری کرده است ، مناسب ترین پایان نامه را تهیه کنید و از آن به نحو احسن بهره مند شوید. برای راحتی شما دانشجویان گرامی ، پایان نامه ها در قالب ورد بوده و کاملا قابل ویرایش است. دی جی لود آرزو می کند همه ی شما عزیزان به اهداف و آرزوهای خود برسید.

 

چکیده حق برکار درنظام حقوقی ایران و بین المللی  رشته حقوق گرایش بین الملل

از همان آغاز شکل گیری تمدن بشری، کار همواره به عنوان یک نیاز اولیه انسان برای ادامه حیات مطرح بوده است. اما کننده ی کار همیشه از جایگاه یکسانی برخوردار نبوده است. حقوق کار آمیخته ای از قواعد حقوق خصوصی و حقوق عمومی است، زیرا از آن جهت که مبتنی برقراردادی خصوصی میان کارگر و کارفرما می باشد از مقررات حقوق خصوصی و مدنی پیروی می کند اما از آن روی که دولت ها در روابط میان این دو گروه، دخالت های فروانی کرده اند به ویژه برای حمایت از کارگران که نقش مهمی در مناسبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشورها دارند، احکام و مقررات حقوق عمومی به شدت براین موجود چند رگه ، سایه گسترانده است . همچنین مقررات کیفری خاصی که در حقوق کار وجود دارد سبب شده است که حقوق کیفری اختصاصی کار نیز در اینجا قابل طرح باشد . حق برکار، به عنوان موضوعی که امروز در جوامع بین المللی و ملی مطرح شده است، دچار چالش ها و مشکلاتی می باشد که در اثر تعرض هریک از طرفین کار به حقوق دیگری پدید آمده است.

حق برکار و روش تمدن مرزهای موجود بین حقوق کارگر و کارفرما و تعهد به قوانین بین المللی موجب کاهش این درگیری ها خواهد شد . حقوق کارگر، اعم از حقوق فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باعث دلگرمی کارگر به تعهد به مجموعه کاری خود خواهد شد و از طرفی ایجاد و وجود حقوقی برای کارفرما سبب تعهد کارفرما برای پرداخت تمامی حق و حقوق کارگر خواهد شد . با توجه به مباحث ذکرشده فوق ؛ وجود و تدبین حقوق کارگر و کارفرما در سطح بین المللی و ملی و نگاهی به حقوق بشر بسیار جدی و امر واجب به نظر می رسد .

کلمات کلیدی : حق برکار، حقوق بشر، حقوق فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ، کارگر، کارفرما

مقدمه:

تلاش‌هاي انسان دوستاني كه به صورت فردي و جمعي در جستجوي راه‌كارهايي در سطح بين‌المللي بودند و جنبش كارگري كه افتان و خيزان در طول قرن نوزدهم و سال‌هاي آغازين قرن بيستم به پيگيري خواست‌هاي خود مي‌پرداخت سرانجام در پايان جنگ جهاني اول به بار نشست و در تأسيس سازمان بين‌المللي كار تبلور يافت.

ناگفته نبايد گذاشت كه هر چند پيش از تأسيس سازمان بين‌المللي كار، مفاهيمي نزديك به عنوان حقوق بين‌المللي كار در آثار برخي از حقوقدانان ديده مي‌شود و با آنكه در دهه‌هاي اخير سازمان‌هاي منطقه‌اي در بخش‌هايي از جهان به تدوين ضوابطي در ارتباط با مسائل كارگري و كار پرداخته‌اند اما جايگاه بي‌بديل سازمان بين‌المللي كار هم چنان پايدار است و اسناد مصوب اين سازمان و محتوايشان كه از آنها به عنوان معيارهاي بين‌المللي كار تعبير مي‌شود پُر مايه‌ترين منابع حقوق بين‌المللي كار به شمار مي‌آيند.

در شرايطي كه برخي حكومت‌ها با وجود آنكه به پاره‌اي از سنت‌ها سخت دل بسته‌اند، ناگزير مي‌شوند از راه‌هاي مختلف براي رويارويي با دگرگوني‌هاي ناشي از عوامل اقتصادي، اجتماعي و غيره در حقوق داخلي ضوابط حقوقي مناسب يا نسبتاً مناسبي در نظر گيرند؛ در حقوق بين‌المللي مسلماً تأثير اين عوامل بيشتر و تحول‌پذيري آن نمايان‌تر است. اين گونه است كه در دو دهه‌ي نخست فعاليت سازمان بين‌المللي كار، يعني در فاصله‌ي بين دو جنگ جهاني، سازمان ضمن تثبيت موقعيت و صلاحيت خود، به سبب چالش‌هاي موجود، در معيارسازي راه جزيي‌گرايي را در پيش گرفت و استانداردهاي مقرر براي هر رشته‌اي از فعاليت‌هاي اقتصادي، جداگانه تنظيم شد و معيارهاي مربوط به شرايط كار و يا بيمه‌هاي اجتماعي، رنگ موردي پيدا كرد. با اين همه اين دوره را نبايد در پيدايش حقوق بين‌المللي كار خلاصه كار بلكه مي‌توان آن را مرحله‌ي استقرار اين رشته از حقوق ناميد.

استحكام بنيان‌هاي سازمان بين‌المللي كار و به ويژه ابداع مهم آن در زمينه‌ي سه‌جانبه‌گرايي سبب شد هنگامي كه طوفان سهمگين جنگ دوم، جامعه‌ي ملل را از جا مي‌كند و نهادي را كه از لحاظ تشكيلاتي همزاد آن بود از بين مي‌برد، اين سازمان به سرنوشت آن دچار نشود بلكه با هدف‌هايي والاتر و با برنامه‌اي پُربارتر خود را براي رويارويي با شرايط نوين جهاني آماده سازد.

مرحله‌ي دوم فعاليت سازمان بين‌المللي كار را كه با صدور اعلاميه‌ي فيلادلفيا در سال 1994 آغاز شد، و با افزايش چشمگير شمار اعضاء و فعاليت پُرنشاط سازمان ادامه يافت دوره‌ي شكوفايي حقوق بين‌المللي كار ناميده‌ايم. در اين مرحله كه نزديك به نيم قرن به طول انجاميد نه تنها بر غناي اسناد سازمان از لحاظ محتوايي افزوده شد، بلكه مقاوله‌نامه‌ها و توصيه‌نامه‌هاي چندي در زمينه منع تبعيض، آزادي و حقوق سنديكايي، تأمين اجتماعي و سياست اشتغال تصويب شد كه در دهه‌هاي بعد با تعبير حقوق بنيادين كارمايه و پايه‌ي سندي گرديد كه راه‌حلي مناسب براي چالش‌هاي دوران جديد به شمار مي‌آيد و سازوكارهاي ابداعي در دوره‌ي دوم فعاليت سازمان در نيمه سده‌ي بيستم، به خصوص از لحاظ نهادهاي ويژه نظارتي براي بسترسازي و عملي كردن آرمان‌هاي مندرج در اسناد مصوب سال‌هاي پاياني اين قرن و به ويژه اعلاميه‌ي 1998 نيز چاره‌ساز و كارآمد مي‌نمايد.

يادآوري اين مهم خالي از اهميت نيست كه در سال‌هاي آغازين دهه‌ي نود قرن بيستم و با فروپاشي نظام دو قطبي اين نكته به صراحت در پاره‌اي از نوشته‌هاي صاحب‌نظرات مسائل سازمان بين‌المللي كار آورده شد كه تا انقلاب 1917 نقش اساسي در تن دادن كشورهاي سرمايه‌داري به تأسيس اين سازمان جهاني داشته است.

ترديدها بسيار بود به ويژه آن كه نهادهاي ديگر بين‌المللي و برخي سازمان‌هاي برآمده از نظم نوين بر پايه‌ي همان انديشه ديرين رقابت اقتصادي ولي در پوشش دفاع از حقوق كارگران كشورهاي فقير و در قالب شرط اجتماعي در صدد بودند تا در زمينه‌ي مسائل اجتماعي هم خود را كارآمد نشان دهند و بي‌نيازي جامعه بين‌المللي را از اين قديمي‌ترين سازمان بين‌المللي به نمايش گذارند. اما سازمان بين‌المللي كار توانست با گام‌هايي آرام و مطمئن مرحله‌ي سوم فعاليت خود را با تصويب اسناد و انتخاب راه‌كارهايي مناسب با شرايط نوين جهاني آغازكند و به پشتوانه‌ي چند برابر شدن اعضاي خود از زمان تأسيس، و تصويب نزديك به چهارصد سند غره نشود، بلكه در صدد خانه‌تكاني برآيد و در كنار پافشاري بر اصول و تكيه بر كار شايسته از تعصب بر حفظ اسنادي كه با سنگين كردن بار تكليف دولت‌ها دلهره آفرين مي‌نمايند خودداري ورزد.

در سال‌هاي آغازين هزاره سوم و نهمين دهه‌ي حيات سازمان بين‌المللي كار، چنين به نظر مي‌رسد كه اين سازمان همان گونه كه با ابداعي مهم در صحنه‌ي بين‌المللي يعني مشاركت دادن نمايندگان گروه‌هاي مربوطه كه همان كارگر و كارفرما مي‌باشند در نهادهاي تصميم‌گيري خود پا به عرصه‌ي وجود نهاد، مي‌رود تا با پذيرش مفهوم نسخ اسناد بين‌المللي بدعتي ديگر در حقوق بين‌الملل پديد آورد.

در مورد سازمان بين‌المللي كار، نكته‌اي كه شايان توجه و بررسي مي‌باشد اين است كه اساس‌نامه‌ي سازمان و اعلاميه‌ي فيلادلفيا نه فقط در عرصه حقوق و روابط كار بلكه در زمينه‌ي حقوق بشر تأثيرگذار بوده‌اند. دو سند فوق‌الذكر الگويي شايسته براي اسناد مهمي چون اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر و بسياري از اسناد مرتبط محسوب مي‌شوند. حقوق بنيادين كار و يا حقوق اساسي و انساني كار، مشتمل بر اسنادي در زمينه‌ي لغو كار اجباري، تساوي فرد در مقابل كار هم ارزش، منع تبعيض در اشتغال و حرفه، ممنوعيت كار كودكان، آزادي انجمن‌ها و حق تشكل‌ها مي‌باشد كه هر يك جزئي مهم از حقوق بشر را تشكيل مي‌دهند.

البته مصوبات سازمان بين‌المللي كار به موضوعات فوق محدود نمي‌شود و طيف گسترده‌اي از مفاهيم مربوط به حقوق كار را در بر مي‌گيرد. از ديگر خصيصه‌هاي سازمان بين‌المللي كار، شركت نمايندگان كارگران و كارفرمايان در كنار نمايندگان دولت‌ها در اركان سه‌گانه‌ي سازمان و كميته‌هاي مختلف آن است.

سازمان بين‌المللي كار كه به منظور بهبود و ارتقاي شرايط كار و نيل به عدالت اجتماعي در سطح جهاني ايجاد شده، داراي 4 هدف راهبردي به شرح ذيل مي‌باشد:

  1. ارتقاء حقوق بنيادين كار.
  2. ايجاد فرصت‌هاي بيشتر براي زنان و مردان به منظور دستيابي به درآمد كافي و شغل مناسب.
  3. افزايش پوشش و كارآيي حمايت‌هاي اجتماعي براي همه.
  4. تقويت سه‌جانبه‌گرايي و گفتگوهاي اجتماعي.

پيگيري مجدّانه و اجراي صحيح راهبردهاي مذكور راه را براي دستيابي ابناء بشر به كاري شايسته، شرافتمندانه و مولد هموار مي‌سازد. سازمان بين‌المللي كار، علاوه‌بر تنظيم و تصويب اسناد در قالب مقاوله‌نامه و توصيه‌نامه و ايجاد معيارهاي بين‌المللي كار، بر حُسن اجراي آنها نظارت مي‌كند و سازوكارهايي را براي پيشبرد اين امر تدارك ديده است.

همچنين سازمان اقدامات گسترده‌اي در سطح جهاني، منطقه‌اي و كشوري به انجام مي‌رساند. اين اقدامات از طريق دفاتر منطقه‌اي و كشوري در اقصي‌نقاط جهان و با نظارت فائقه‌ي سازمان به مرحله‌ي اجرا در مي‌آيند. از ديگر اقدامات سازمان بين‌المللي كار، ارائه‌ي كمك‌هاي فنّي در زمينه‌هاي مرتبط با حوزه‌ي روابط كار و حقوق كار مي‌باشد.

اكنون ديگر مي‌توان اميدوار بود كه هدف‌هاي حقوق بين‌المللي كار در عصر جهاني‌سازي فراموش نشود و هر چند كار تدوين و اجراي معيارهاي بين‌المللي كار سخت‌تر شده است و گرايش كلي به تعيين حداقل و پرهيز از پرداختن به جزئيات است، فعاليت اصلي سازمان بين‌المللي كار، در قالب حمايت از حقوق بنيادين كار و تكيه بر مفهوم كار شايسته ادامه يابد.

 فهرست پایان نامه  حق برکار درنظام حقوقی ایران و بین المللی  رشته حقوق گرایش بین الملل:

  • چکیده. ۱
  • فصل اول ـ كليات… ۱۱
  • مبحث اول: مقدمه. ۱۱
  • مبحث دوم: موضوع حقوق كار. ۱۲
  • مبحث سوم: تعريف حقوق كار. ۱۳
  • مبحث چهارم: مشخصات حقوق كار. ۱۴
  • گفتار اول: جنبه‌ي حمايتي حقوق كار. ۱۵
  1. كاستن از نابرابري.. ۱۵
  2. تحول در جهت افزايش حمايت… ۱۶
  3. گسترش حمايت‌هاي حقوق كار به گروه‌هاي مختلفي كه كار مي‌كنند.. ۱۶
  4. تنوع مقررات كار. ۱۷
  • گفتار دوم: جنبه‌ي امري حقوق كار. ۱۹
  1. مفهوم قانون امري.. ۱۹
  2. نظم عمومي اجتماعي.. ۲۰
  3. توافق در مورد برقراري مزايايي بيشتر از مزاياي قانوني.. ۲۰
  4. نظارت بر اجراي مقررات كار. ۲۱
  • گفتار سوم: مفهوم اجتماعي و اقتصادي حقوق كار. ۲۱
  1. مفهوم اجتماعي حقوق كار. ۲۲
  2. واقع‌گرايي در روابط كار، دگرگوني‌هاي كنوني و چاره‌جويي.. ۲۳
  • مبحث پنجم: گذشته‌ي حقوق كار. ۲۶
  1. دوره‌ي آزادي مطلق.. ۲۶
  2. دوره‌ي دخالت دولت… ۲۷
  3. دوره‌ي روابط جمعي كار. ۲۸
  • مبحث ششم: حقوق كار امروزي.. ۲۸
  • گفتار اول: قانونگذاري.. ۲۹
  1. قانون اساسي.. ۲۹
  2. قوانين عادي.. ۳۰
  3. مقررات اجرايي كار. ۳۰
  • مبحث هفتم: روابط جمعي كار. ۳۱
  1. دفاع سنديكاها از منافع شغلي در مراجع حل اختلاف.. ۳۲
  2. دفاع سنديكاها از منافع شغلي در برابر كارفرمايان.. ۳۲
  3. اعمال سنديكايي و نمايندگي كارگر در سطح كارگاه‌ها ۳۲
  4. اعمال سنديكايي در سطح ملي و بين‌المللي.. ۳۳
  • مبحث هشتم: سير تحول حقوق كار در ايران.. ۳۳
  • گفتار اول: آغازگري دخالت دولت بر مسائل و روابط كار. ۳۳
  • گفتار دوم: نخستين مقررات كارخانجات صنعتي.. ۳۵
  • گفتار سوم: قانونگذاري كار و تحولات آن.. ۳۵
  1. مبارزات سياسي.. ۳۵
  2. مراحل قانونگذاري.. ۳۵
  • مبحث نهم: جمهوري اسلامي ايران و قانونگذاري كار. ۳۷
  • گفتار اول: توقعات انقلابي و نقش آن در طرح جديد قانون كار. ۳۷
  1. مرحله عدم ثبات… ۳۷
  2. مرحله‌ي ثبات… ۳۹
  • فصل دوم: شقوق حق بر كار. ۴۰
  • مقدمه. ۴۰
  • مبحث اول: شرايط كار؛ حقوق و تعهدات كارگر. ۴۱
  • گفتار اول: ساعات كار. ۴۱
  1. كارهاي كشاورزي.. ۴۱
  2. كارهاي سخت، زيان‌آور و زيرزميني.. ۴۱
  3. كار متناوب… ۴۲
  4. كار نوبتي.. ۴۲
  5. كار اضافي.. ۴۲
  6. كار نوجوانان.. ۴۲
  7. كار كارآموزان.. ۴۲
  • گفتار دوم: حق برخورداري از تعطيلات… ۴۳
  1. تعطيل هفتگي.. ۴۴
  2. تعطيلات رسمي.. ۴۴
  • گفتار سوم: حق برخورداري از مرخصي‌ها ۴۵
  1. مرخصي استحقاقي.. ۴۵
  2. مرخصي‌ بدون حقوق.. ۴۶
  3. مرخصي استعلاجي، بارداري، زايمان، شيردهي.. ۴۷
  • الف: مرخصي استعلاجي.. ۴۷
  • ب: مرخصي بارداري، زايمان و شيردهي.. ۴۸
  • ج: مرخصي مربوط به حوادث زندگي.. ۴۹
  • مبحث دوم: حق برخورداري از شرايط ايمني.. ۵۱
  • گفتار اول: تاريخچه ايمني، حفاظت و بهداشت كار. ۵۱
  • گفتار دوم: امنيت جسمي و رواني.. ۵۴
  • گفتار سوم: امنيت اقتصادي.. ۵۶
  • گفتار چهارم: امنيت اشتغال.. ۵۶
  • گفتار پنجم: موضوعي فراتر از اشتغال؛ وضعيت حرفه‌اي اشخاص…. ۵۸
  • مبحث سوم: منع تبعيض در استخدام و حرفه به عنوان يكي از حقوق كارگران.. ۵۹
  • گفتار اول: مقاوله‌نامه‌ي ۱۱۱ سازمان بين‌المللي كار در خصوص منع تبعيض در اشتغال و حرفه. ۶۱
  • مبحث چهارم: پايان رابطه‌ي كارگري و كارفرمايي بر اثر اخراج و يا استعفاء. ۶۶
  • گفتار اول: پايان قرارداد كار مدت غير موقت… ۶۶
  • گفتار دوم: اخراج و دلايل آن.. ۶۷
  • الف: امور مربوط به رفتار كارگر. ۶۸
  • ب: موارد مربوط به ترديد در صلاحيت‌ها يا كاهش توانايي‌هاي كارگر. ۶۸
  • ج: ضرورت‌هاي كارگاه. ۶۹
  • گفتار پنجم: اخراج موجه و دلايل آن.. ۶۹
  • الف: دلايل اخراج.. ۷۰
  1. اخراج كارگر پس از توقيف منجر به محكوميت جزايي.. ۷۱
  2. اخراج موجه كارگر به ساير اسباب… ۷۲
  • ب: تشريفات اخراج موجه. ۷۳
  • ج: پرداخت حق سنوات… ۷۴
  • گفتار ششم: اخراج غير موجه. ۷۵
  • الف: حكم اخراج ناموجه. ۷۵
  • ب: نظر كارگر در خصوص بازگشت به كار. ۷۶
  • ج: موارد ابهام و ترديد.. ۷۷
  • مبحث پنجم: كار كودك…. ۷۸
  • گفتار اول: ۷۹
  • گفتار دوم: تعاريف كودك، كار كودك و دوازده اسطوره درباره‌ي كار كودك…. ۸۰
  • الف: تعريف كودك…. ۸۰
  • ب: كار كودك…. ۸۱
  • ج: انواع كار كودك…. ۸۲
  • د: حقوق كودك قبل از «كنوانسيون حقوق كودكان». ۹۰
  • ه‍: كودكان از نگاه آمار. ۹۲
  1. كودكان و كار. ۹۲
  2. كودكان و تحصيل.. ۹۲
  • و: كودكان و قانون كار در ايران.. ۹۳
  • فصل سوم: چشم‌اندازي بر سازمان بين‌المللي كار و حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي.. ۹۵
  • گفتار اول : جامعه ی ملل و تاسیس سازمان بین المللی کار. ۹۵
  • مبحث اول : ساختار و تشکیلات سازمان بین‌المللی.. ۹۷
  • مبحث دوم : اهداف راهبردی و اقدامات سازمان بین‌المللی کار. ۹۸
  • گفتار اول : اهداف راهبردی و وظایف سازمان بین‌المللی کار. ۹۸
  • بند الف – ارتقا و تحقق معیارها ، اصول و حقوق بنیادین کار. ۱۰۴
  • حق سازماندهی (آزادی انجمن ها) و شناسایی موثر حق مذاکرات جمعی (پیمان جمعی کار) ۱۰۴
  • محو کلیه اشکال کار اجباری یا بیگاری.. ۱۰۴
  • الغای موثر کار کودک…. ۱۰۵
  • محو هرگونه تبعیض در خصوص اشتغال و استخدام. ۱۰۵
  • بند الف – ایجاد فرصت های برابر برای زنان و مردان به منظور دستیابی به شغل و در آمد مطلوب (ایجاد اشتغال) ۱۰۶
  • بند ج – افزایش پوشش و کارآیی اجتماعی برای همه (حمایت های اجتماعی) ۱۰۷
  • بند د– تقویت سه جانبه گرایی و گفتگوی اجتماعی.. ۱۰۹
  • گفتار دوم : اقدامات سازمان بین‌المللی کار. ۱۱۰
  • بند الف – اقدامات سازمان بین المللی کار در سطح جهانی.. ۱۱۲
  • بند ب – برنامه ی ایمنی و بهداشت کار و محیط آن (کار ایمن) ۱۱۲
  • بند ج: برنامه ی شرایط کار و اشتغال.. ۱۱۵
  • بند د: برنامه ی ایدز و دنیای کار. ۱۱۷
  • بند ه ‍: برنامه ی بین المللی مهاجرت… ۱۱۹
  1. ارائه کمک های فنی و اطلاعات به کشورهای عضو. ۱۲۲
  • بند ب – اقدامات سازمان بین المللی کار در سطح جهانی.. ۱۲۷
  • گفتار سوم : بررسی مصوبات سازمان بین‌المللی کار. ۱۳۲
  • گفتار اول : مقاوله نامه های بنیادی و کلیدی سازمان بین‌المللی کار. ۱۳۴
  • مبحث سوم : الحاق ایران به اسناد بین المللی در زمینه ی کار. ۱۳۹
  • مبحث چهارم : ۱۴۳
  • مبحث ششم : ۱۴۹
  • مبحث هفتم : حق بر کار. ۱۵۵
  • مبحث هفتم : حق بر کار. ۱۵۵
  • گفتار اول: بحث ها و کار های مقدماتی مربوط به تدوین میثاق.. ۱۵۶
  • الف. حق برکار. ۱۵۶
  • ب. فرصت کسب معاش خویش… ۱۵۷
  • ج. آزادی انتخاب شغل.. ۱۵۸
  • د. اشتغال کامل.. ۱۵۹
  • بند۱٫ توسعه اقتصادی.. ۱۶۰
  • بند۲٫ برنامه های ملی و بین المللی.. ۱۶۰
  • بند۳٫اشتغال مولد.. ۱۶۱
  • بند۴٫ آزادی های بنیادی سیاسی و اقتصادی.. ۱۶۱
  • بند۵٫ اقداماتی که باید اتخاذ شود. ۱۶۱
  • گفتاردوم:عناصر وابسته به کار از دیدگاه میثاق وحقوق بشر. ۱۶۲
  • الف. تضمین حق بر کار. ۱۶۲
  • ب. عناصر حق برکار. ۱۶۲
  1. دسترسی به اشتغال.. ۱۶۳
  • ج) دسترسی برابر با اشتغال.. ۱۶۷
  • د) خدمات اشتغال.. ۱۷۲
  • و) آموزش فنی و حرفه ای.. ۱۷۲
  1. انتخاب آزاد اشتغال.. ۱۷۳
  • ۳٫تضمین علیه اخراج خود سرانه. ۱۷۵
  • نتیجه گیری ۱۷۸

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 17 =