پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی رابطه ويژگی های سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان : پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی
doc
تعداد صفحات : 70
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت آموزشی
49000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت آموزشی  و با عنوان بررسی رابطه ويژگی های سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان  در 70 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه بررسی رابطه ويژگی های سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان:

هدف اصلي اين پژوهش بررسي رابطه ويژگي هاي سازمان يادگيرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان بود. نوع تحقيق توصيفي از نوع همبستگي , جامعه آماري پژوهش شامل کليه مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان بود كه با توجه به تعداد متغيرهاي مورد پژوهش از بين اين جامعه تعداد 150نفر به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند.  ابزارگردآوري اطلاعات شامل پرسشنامه ويژگي هاي سازمان یادگیرنده با 41 سوال و پرسشنامه خلاقیت با 50 سوال بود.

روايي پرسشنامه ها توسط اساتيد راهنما و ديگر متخصصين بررسي و تأييد شده است. پايايي اين ابزار به روش آلفاي كرونباخ براي پرسشنامه سازمان یادگیرنده 93/0 و برای پرسشنامه خلاقیت 87/0 بر آورد شده است.  داده هاي بدست آمده با استفاده از آزمون ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چند متغيره  تجزيه و تحليل شدند.

اهميت و ضرورت پژوهش

ﯾﺎدﮔﯿﺮي در ﺑﺴﯿﺎري از زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎي ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺤﺼﻮل و ﻧﺘﯿﺠﮥ ﺗﺠﺮﺑﻪ است و ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮي اﯾﻦ ﺗﺠﺎرب در ﻋﻤﻞ ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ از رﻗﺒﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺰﯾﺖ ﺧﻮد را در ﻣﻘﺎﺑﻞ رﻗﺒﺎ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﺪ.

ﺳــﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﻠﻖ و ﺑﻬﺒﻮد ﺳـﺮﯾﻊ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻫﺎي ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺟﻬﺖ دﺳـﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑـﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿـﺖ ﻫـﺎي آﯾﻨﺪه، ﺑﻪ ﻃـﻮر ﻣﺴـﺘﻤﺮ ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻣـﯽ ﯾﺎﺑـﺪ. ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﺳـﺖ ﮐـﻪ در آﻧﻬﺎ ﺧﻠﻖ داﻧﺶ و آﮔﺎﻫﯽ ﻫﺎي ﺟﺪﯾـﺪ و اﺑﺘﮑـﺎر ﯾـﮏ ﮐـﺎر ﺗﺨﺼﺼــﯽ و اﺧﺘﺼﺎﺻــﯽ ﻧﯿﺴــﺖ، ﺑﻠﮑــﻪ ﯾــﮏ ﻧــﻮع رﻓﺘــﺎرﻫﻤﮕﺎﻧﯽ اﺳﺖ و ﻫﺮ ﻓﺮدي در آن اﻧﺴـﺎﻧﯽ ﺧـﻼق و داﻧـﺶ آﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫـﺎ ﺗﻔﮑـﺮ، ﺑﺤـﺚ ﮔﺮوﻫـﯽ و ﮐﺸﻒ ﻧﻈﺮات و اﯾﺪه ﻫـﺎي ﺟﺪﯾـﺪ ﺗﺸـﻮﯾﻖ ﻣـﯽ ﺷـﻮﻧﺪ و ﻧﻮآوران ﭘﺮورش ﻣﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ.  با توجه به اینکه يكي از اهداف ايجاد بستر يادگيري سازماني و توسعه سازمان يادگيرنده ايجاد زمينه و افزايش سطح خلاقيت و نوآوري در سازمانهاست و امروزه طبق نظريه هاي جديد سازمان و مديريت، يكي از مهمترين عناصر و وظايف مديريت، ايجاد زمينه لازم براي بروز خلاقيت ها و نوآوري ها به منظور ايجاد و تحول در سازمان ها،جهت همگام شدن با محيط غير قابل پيس بيني مي باشد، لذا ضرورت پژوهش در این زمینه دیده شده است.

 

اهداف تحقيق

1-3-1 هدف کلي

بررسی رابطه ویژگی های سازمان یادگیرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان

 1-3-2 اهداف جزئي

1- بررسی رابطه ويژگي هاي رهبری و خلاقيت مدیران

2- بررسی رابطه ويژگي هاي نیروی انسانی و خلاقيت مدیران

3- بررسی رابطه ويژگي هاي طرح سازمانی و خلاقيت مدیران

4- بررسی رابطه ويژگي هاي فرهنگ سازمانی و خلاقيت مدیران

5- بررسی رابطه ويژگي هاي ماموریت / استراتژی و خلاقيت مدیران

 

فرضيه هاي تحقيق

1-4-1 فرضيه اصلي

بین ویژگی های سازمان یادگیرنده با خلاقيت مدیران مدارس ابتدائی شرق گیلان رابطه وجود دارد.

1-4-2 فرضيه هاي ويژه

1- بین ويژگي هاي رهبری و خلاقيت مدیران رابطه وجود دارد.

2- بین ويژگي هاي نیروی انسانی و خلاقيت مدیران رابطه وجود دارد.

3- بین ويژگي هاي طرح سازمانی و خلاقيت مدیران رابطه وجود دارد.

4- بین ويژگي هاي فرهنگ سازمانی و خلاقيت مدیران رابطه وجود دارد.

5- بین ويژگي هاي ماموریت / استراتژی و خلاقيت مدیران رابطه وجود دارد

 

مقدمه

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮات و ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ ﻫﺎي ﻣﺤﯿﻂ ﮐﻪ در ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ وﺟﻮد دارد، اداره ي ﺳﺎزﻣﺎن ﻫـﺎي اﻣـﺮوزي اﻣـﺮي ﺑﺴﯿﺎر ﭘﯿﭽﯿﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ، و راﻫﮑﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑـﺮاي اداره ي ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ در ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ رﻓﺖ، دﯾﮕﺮ ﮐﺎراﯾﯽ ﺧـﻮد را از دﺳﺖ داده اﻧﺪ. ﺑﺮاي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع در ﺣـﻮزه ي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺎﻫﺪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪي ﻫﺴـﺘﯿﻢ. ﻻزﻣـﻪ ي اﺟﺮاي ﭼﻨـﯿﻦ اﻧﺪﯾﺸـﻪ ﻫـﺎﯾﯽ آن اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﺎ، ﺗﺤﻮﻻت اﺳﺎﺳﯽ در ﺷﯿﻮه ﻫﺎي ﻣـﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و آﻣـﻮزش ﻫـﺎي ﺳﻨﺘﯽ ﺧﻮد اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﺬﯾﺮاي ﺗﻔﮑـﺮات ﺟﺪﯾـﺪ ﺑﺮاي ﺳﺎزﮔﺎري ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎﺷـﻨﺪ (ﭘﺮداﺧﺘﭽﯽ و ﻫﻤﮑـﺎران،1387).

ﺗﺤﻮل و ﺗﺤﻮل ﭘﺬﯾﺮي ﻻزﻣﻪ ي ﺑﻘـﺎي ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﺎي ﭘﯿﺸــﺮو اﻣــﺮوزي اﺳــﺖ (اﺑﯿﻠﯽ و ﻣــﻮﻓﻘﯽ، 1382).

ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﯽ ﺳﺎﺑﻘﻪ ي ﻣﺤﯿﻄﯽ در اواﺧـﺮ ﻗـﺮن ﮔﺬﺷﺘﻪ و اواﯾﻞ ﻗﺮن ﺣﺎﺿﺮ، ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫـﺎي ﺗﺠﺎري و ﺻﻨﻌﺘﯽ را دﺳـﺘﺨﻮش ﺗﻐﯿﯿـﺮ و ﺗﺤـﻮﻻت ﺑﺴـﯿﺎر ﮐﺮده اﺳﺖ، ﻣﻮﺟﺐ ﺷﺪه سازمان ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﯾﮑﯽ از ﺑﯽ ﺳـﺎﺑﻘﻪ ﺗﺮﯾﻦ و ﭘﯿﻮﺳـﺘﻪ ﺗـﺮﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿـﺮات را ﺗﺠﺮﺑـﻪ ﮐﻨﻨـﺪ (آﻗﺎﻗﻠﻮ  ، 2006).

ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ را ﻋﺼﺮ داﻧﺶ، اﻃﻼﻋـﺎت، ﭘﻮﯾـﺎﯾﯽ و ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻓﺰاﯾﻨﺪه ﻧﺎﻣﯿﺪه اﻧﺪ. ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺪاوم، ﺳﺎزﻣﺎن ﻫـﺎ را وادار ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده از روﯾﮑﺮدﻫﺎ و ﻣﺪل ﻫـﺎﯾﯽ ﻣـﯽ ﮐﻨـﺪ ﮐـﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات، آﻧﻬﺎ را ﭘﻮﯾﺎ و ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﮐﻨﺪ. ﯾﮑﯽ از اﯾﻦ روﯾﮑﺮدﻫﺎ، اﯾﺠﺎد ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه  اﺳﺖ ﮐـﻪ ﻫﺪف آن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮان و ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺑﺮاي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎي ﭘﺮ ﺗﻼﻃﻢ و ﺑﺮﺗﺮي رﻗـﺎﺑﺘﯽ و ﭘﻮﯾـﺎﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ (ﯾﻌﻘﻮﺑﯽ، 1386).

از ديدگاه لاندري(1992) يادگيري سازماني براي ابداع و خلاقيت عامل بنيادي به حساب مي شود. براون و داكوئيد(1991) يادگيري را به عنوان پلي بين كار و خلاقيت در نظر مي گيرند. يادگيري و خلاقيت را فرآيندهاي به هم وابسته مي داند كه دو روي سكه را تشكيل مي دهند و خلاقيت را مهارت ياد گرفتني به حساب مي اورد كه مي تواند در سطوح مختلف سازماني شكوفا شود. از این رودر این فصل در بخش اول ادبیات نظری مربوط به سازمان يادگيرنده تشریح می‌شود. بخش دوم تحقیق به ادبیات نظری خلاقيت اختصاص یافته است و در نهایت در بخش سوم به ادبیات تجربی (پیشینه تحقیق) پرداخته می‌شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =