پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
خواص اصلی سازنده های سيمان : دانلود رایگان تحقیق رشته معماری
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع خواص اصلی سازنده های سيمان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

خواص اصلی سازنده های سيمان

سيليكات ۳ كلسيم ـ سازنده و تركيب فعال سيمان پرتلند است كه در كلنكر به كل دانه هائي بنام آلبت Alite وجود دارد (C3S ناخالصيهائي همراه دارد كه بحال معلق‌اند). خواص آليت با C3S خالص اندكي متفاوت است.

C3S موجب زياد شدن مقاومت سيمان مي‌شود و حرارت آبگيري آن بالنسبه زياد است.

در زير ميكروسكوپ دانه هاي آن به شكل چندضلعي است كه طول متوسط هر ضلع آن m 50 مي‌باشد.

C3S در درجه حرارت بالاتر از °۱۹۰۰ سانتيگراد تجزيه و تبديل به C3S و سيليس مي‌گردد.

همچنين در حين سرد كردن كلنكر هرگاه درجه حرارتي مدتي در حوالي °۱۱۰۰ بماند آليت تجزيه شده و به C2S و آهك تبديل مي‌گردد. آهك توليد شده در اين عمل را آهك ثانوي مي نامند (در مقابل آهكي كه از تجزيه كربنات كلسيم حاصل شده و به نام آهك اولي معروف است).

سيليكات ۲ كلسيم ـ تركيبي است كه موجب سخت شدن سيمان با مرور زمان مي‌شود. اين تركيب هم ناخالصيهائي همراه دارد كه خواص آن را اندكي متغير مي سازد و به نام Belite معروف است.

آزمايشهاي سيمان

از آنجا كه كيفيت سيمان در توليد يك بتن خوب بسيار مؤثر مي باشد، لازمست كه در ساخت سيمان كنترلهاي دقيقي بعمل آيد. در كارخانه‌هاي سيمان براي توليد سيماني مطابق استانداردهاي بين المللي آزمايشهاي متعددي روي سيمان انجام مي‌گيرد.

همچنين خريداران و آزمايشگاههاي خصوصي علاقه دارند با انجام آزمايشهاي لازم، سيماني مناسب با كارهايا ختصاصي خود را انتخاب نمايند.

آزمايشهاي تعيين خواص شيميائي تركيبات سيمان در اين كتاب آورده نشده است. علاقمندان مي توانند به استانداردهاي ASTM و BS 4550 مراجعه كنند. در اين‌جا آزمايشهاي ريزي، زمان گيرش، سلامت و مقاومت سيمان براساس استانداردهاي ASTM و BS توضيح داده مي شوند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =