پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
خواص سوپرآلياژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی : دانلود تحقیق مهندسی متالوژی
doc
تعداد صفحات : 199
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
19000 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۱۹۹ صفحه با موضوع خواص سوپرآلياژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

خواص سوپرآلياژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی

فهرست فصل ها :

فصل اول : سوپر آلياژها در دماي بالا

فصل دوم : انتخاب سوپر آلياژها

فصل سوم : متالورژي سوپرآلياژها

فصل چهارم : ذوب و تبديل

 

نحوه و زمان استفاده از اين فصل

به دشواري مي‌توان اطلاعات مختصر ولي دقيقي را در يك موضوع متمركز كرد. مجريان و مديران به ويژه در صنايعي كه در آنها از تعدادي سوپر آلياژ استفاده مي‌شود، اغلب فقط به اطلاعات پايه با حداقل حواشي و مطالب اضافي نياز دارند. موسسه‌هاي خريد يا كارشناسي براي انجام بهتر كار خود به دانسته‌هاي نسبتاً كمي نياز دارند.

مهندسان نياز به اطلاعاتي با جزئيات بيشتر ولي سريع درباره انواع آلياژها و طراحي اوليه دارند. اساس اين كتاب بر پايه در اختيار گذاشتن اطلاعات تجربي كافي براي حل مسائل، پاسخ به پرسش‌هاي مربوط به سوپر آلياژها و داشتن معلومات كافي درباره سوپر آلياژها گذاشته شده است.

تاريخچه

طراحان نياز فراواني به مواد مستحكم‌تر و مقاوم‌تر در برابر خوردگي دارند. فولادهاي زنگ نزن توسعه داده شده و به كار رفته در دهه‌هاي دوم و سوم قرن بيستم ميلادي، نقطه شروعي براي برآورده شدن خواسته‌هاي مهندسي در دماهاي بالا بودند. بعداً معلوم شد كه اين مواد تحت اين شرايط داراي استحكام محدودي هستند.

جامعه متالوژي با توجه به نيازهاي روز افزون بوجود آمده، با ساخت جايگزين فولاد زنگ نزن كه سوپر آلياژ ناميده شد به اين تقاضا پاسخ داد. البته قبل از سوپر آلياژها مواد اصلاح شده پايه آهن به وجود آمدند، كه بعدها نام سوپر آلياژ به خود گرفتند.

معرفي و به كار گيري خواص سوپرآلياژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی

سوپر آلياژها؛ آلياژهاي پايه نيكل، پايه آهن- نيكل و پايه كبالت هستند كه عموماً در دماهاي بالاتر از oC540 استفاده مي‌شوند. سوپر آلياژهاي پايه آهن- نيكل مانند آلياژ IN-718 از فن‌آوري فولادهاي زنگ نزن توسعه يافته و معمولاً به صورت كار شده مي‌باشند.

سوپر آلياژهاي پايه نيكل و پايه كبالت بسته به نوع كاربرد و تركيب شيميايي مي‌توانند به صورت ريخته يا كار شده باشند.از آغاز پيدايش سوپر آلياژها، تعداد زيادي آلياژ شناخته شده و مورد مطالعه قرار گرفته و تعدادي نيز به عنوان اختراع ثبت گرديده‌اند. تعدادي از آنها در طول ساليان گذشته غربال شده و تعدادي به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به خاطر اينكه همه آلياژها را نمي‌توان بر شمرد مثالهائي از آلياژهاي قديم و جديد براي نشان دادن متالورژي فيزيكي سيستم‌هاي سوپر آلياژها آورده شده است

مروري كوتاه بر فلزات با استحكام در دماي بالا

استحكام اكثر فلزات در دماهاي معمولي به صورت خواص مكانيكي كوتاه مدت مانند استحكام تسليم يا نهايي اندازه‌گيري و گزارش مي‌شود. با افزايش دما به ويژه در دماهاي بالاتر از ۵۰ درصد دماي نقطه ذوب (بر حسب دماي مطلق) استحكام بايد بر حسب زمان انجام اندازه‌گيري بيان شود. اگر در دماهاي بالا باري به فلز اعمال شود كه به طور قابل ملاحظه‌اي كمتر از بار منجر به تسليم در دماي اتاق باشد، ديده خواهد شد كه فلز به تدريج با گذشت زمان ازدياد طول پيدا مي‌كند. اين ازدياد طول وابسته به زمان خزش ناميده مي‌شود و اگر به اندازه كافي ادامه يابد به شكست (گسيختگي) قطعه منجر خواهد شد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =