پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانش تغذیه ،ترکیب بدن وسطح فعالیت بدنی در زنان میانسال، چاق و کم وزن : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
doc
111 صفحه
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته تربیت بدنی - گرایش فیزیولوژی ورزشی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


هر دانشجویی که در مقطع تحصیلات تکمیلی، که شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است، مشغول به تحصیل باشد، بعد از اینکه تمام واحد های درسی تعیین شده را گذراند، موظف است برای تمام کردن دورۀ خود رساله و یا پایان نامه ای بنویسد و طی مراسمی رسمی که از قبل برنامه ریزی شده است، از آن دفاع کند و نمرۀ قبولی بگیرد. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. همۀ ما می دانیم که نوشتن یک پایان نامۀ خوب و دفاع کردن از آن آرزو و خواستۀ قلبی هر دانشجویی است، ولی شرایط موجود سبب شده است که متاسفانه هر روز از تعداد پایان نامه های کم نقص و خوب و استاندارد کاسته شود. همان طور که می دانید پایان نامه یا رساله نوعی پژوهش دانشگاهی است و بنابراین باید از بیشتر قواعدی که در حوزۀ پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک وجود دارد پیروی کند و بتواند پیام خود را به گونه ای که رسا، علمی، مستدل و منطقی باشد، به مخاطبانش برساند. در همین راستا ما سعی کردیم پایان نامه های کارشناسی ارشد برتر از دانشگاه های معتبر کشور را برای کمک در نگارش پایان نامه به شما معرفی نماییم . در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” دانش تغذیه ، ترکیب بدن وسطح فعالیت بدنی در زنان میانسال، چاق و کم وزن ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم دیجی لود تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.

چکیده پایان نامه دانش تغذیه ، ترکیب بدن وسطح فعالیت بدنی در زنان میانسال، چاق و کم وزن:

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین دانش تغذیه، ترکیب بدن و سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن بود. به همین منظور ۱۷۲ نفر در قالب گروه چاق و۱۳۰ نفردر قالب گروه کم وزن(جمعأ ۳۰۲ نفر) با میانگین سنی ۶۸/۳۸ سال، قد ۵۸/۱۵۹ سانتی متر و وزن ۲۵/۶۹ کیلوگرم به طور تصادفی به عنوان آزمودنی در شهر رشت انتخاب شدند.

برای تعیین کم وزنی و چاقی از شاخص توده‌ی بدنی(BMI) استفاده شده است. به این صورت که  BMIکوچکتر یا مساوی با kg/m2 20 کم وزن و بزرگتر یا مساوی با  kg/m230 چاق محسوب می‌شدند. برای بررسی وضعیت دانش تغذیه و سطح فعالیت بدنی آزمودنی‌ها، به ترتیب از پرسشنامه دانش تغذیه پارمنتر و واردل و پرسشنامه بک استفاده شد و برای آزمون فرضیه‌های پژوهش روش آماریt  مستقل، «یومن ویتنی»، ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن به کار گرفته شد.

یافته‌های پژوهش نشان داد که بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی، در صد چربی بدن و توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن رابطه معنی‌داری وجود ندارد(۰۵/۰ p≥)؛ در حالی که بین دانش تغذیه زنان میانسال چاق و کم وزن تفاوت معنی‌داری مشاهده شد(۰۵/۰ p≤). همچنین بین سطح فعالیت بدنی آزمودنی‌های چاق و کم وزن هم هیچ تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد(۰۵/۰p≥)؛ ولی بین در صد چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن و همچنین توده‌ی بدون چربی در زنان میانسال چاق و کم وزن تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (۰۵/۰p≤).

همچنین نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد هیچ رابطه معنی‌داری بین دانش تغذیه با ترکیب بدن و سطح فعالیت بدنی در دو گروه وجود ندارد(۰۵/۰p≤). دانش تغذیه و توده بدون چربی بدن در زنان میانسال کم وزن تفاوت معنی‌داری نسبت به زنان میانسال چاق داشت(۰۵/۰p≤). بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که دانش تغذیه‌ای کافی می‌تواند نگرش افراد را به تغذیه و ترکیب بدن ارتقاء داده و آگاهی افراد را در مورد جنبه‌های مربوط به سلامت مرتبط با تغذیه و فعالیت بدنی بالا ببرد. این افزایش دانش و آگاهی و به دنبال آن افزایش نگرش می‌تواند افراد را در انتخاب نوع غذای سالم و بروز رفتار تغذیه‌ای مناسب کمک کرده و آن‌ها را به داشتن ترکیب بدنی سالم ترغیب کند.

واژه‌های کلیدی: دانش تغذیه، فعالیت بدنی، شاخص توده بدن، کم وزن، چاق

 

۱-۴- اهداف پژوهش

۱-۴-۱- هدف کلی

تعیین رابطه بین دانش تغذیه، ترکیب بدن و سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن.

 

۱-۴-۲- اهداف اختصاصی

  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق.
  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق.
  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق.
  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال کم وزن.
  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال کم وزن.
  • بررسی رابطه‌ی بین دانش تغذیه با توده بدون چربی بدن در زنان میانسال کم وزن.
  • مقایسه دانش تغذیه در زنان میانسال چاق و کم وزن.
  • مقایسه سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن.
  • مقایسه درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن.
  • مقایسه توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن.

 

۱-۵- فرضیه‌های پژوهش

  • بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه با توده بدون چربی بدن درزنان میانسال چاق رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی درزنان میانسال کم وزن رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال کم وزن رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه با توده بدون چربی در زنان میانسال کم وزن رابطه معنی‌داری وجود دارد.
  • بین دانش تغذیه در زنان میانسال چاق وکم وزن تفاوت معنی‌داری وجود دارد.
  • بین سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق وکم وزن تفاوت معنی‌داری وجود دارد.
  • بین درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق وکم وزن تفاوت معنی‌داری وجود دارد.
  • بین توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق وکم وزن تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

 

۱-۶- پیش فرض‌های پژوهش

  • آزمودنی‌ها به سؤالات پرسشنامه دانش تغذیه و فعالیت بدنی با دقت و صداقت کامل پاسخ داده‌اند.
  • ابزار و وسایل مورد استفاده از روایی و پایایی کافی برخوردار بوده‌اند.

 

۱ -۷- محدودیت‌های پژوهش

۱-۷-۱- قابل کنترل

  • سن کلیه آزمودنی‌ها ۵۰-۳۰ سال بود.
  • در نظر گرفتن BMI پایین‌تر یا مساوی با ۲۰ برای افراد کم وزن و بالاتر یا مساوی با ۳۰ برای افراد چاق.
  • اندازه گیری‌های ترکیب بدنی آزمودنی‌ها توسط آزمونگر با وسایل مشابه صورت گرفت.

 

    ۱-۷-۲- غیر قابل کنترل

  • عدم کنترل تآثیر عوامل فردی و وراثتی آزمودنی‌ها بر نتایج تحقیق.

 

 روش پژوهش

جامعه آماری تحقیق را زنان میانسال(۵۰ تا۳۰ سال) چاق و کم وزن، شهر رشت تشکیل دادند. حجم نمونه این مطالعه شامل تعداد ۱۷۶ نفر در قالب گروه چاق و تعداد ۱۳۰ نفر در قالب گروه کم وزن(جمعاً ۳۰۲ نفر) انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند.

انتخاب نمونه‌ها از طریق نمونه گیری خوشه‌ای ـ تصادفی از نقاط مختلف شهر رشت صورت گرفت که از نظر جغرافیایی به پنج ناحیه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و هر منطقه به صورت بلوک‌های شهر دسته‌بندی شدند. همچنین از پرسشنامه فعالیت بدنی بک[۱] برای ارزیابی سطح فعالیت بدنی استفاده شد که شامل ۱۶ سؤال بوده و با توجه به آیتم‌ها و جواب‌های مربوطه از امتیاز ۵-۱ در نظر گرفته شد و برای برآورد دانش تغذیه آزمودنی‌ها هم از پرسشنامه دانش تغذیه[۲]  پارمنتر[۳] و واردل[۴]  استفاده شد که شامل بخش‌هایی از جمله: شناخت عبارات(نظیر فیبروکلسترول)، توجه به توصیه‌های غذایی(دفترچه‌های راهنمایی توصیف شده در مراحل اولیه)، استفاده از اطلاعات برای انتخاب بهترین رژیم و تغذیه (انتخاب غذای خاص)، آگاهی از روابط میان غذا و بیماری است.

همچنین جهت انتخاب آزمودنی‌های چاق و کم وزن از شاخص توده بدن(BMI) با اندازه گیری وزن به کیلوگرم و قد به متر(وزن تقسیم بر مجذور قد) استفاده شد. قبل از شروع آزمون، آزمودنی‌ها یک جلسه با وسایل و نوع تکمیل پرسشنامه‌ها، آشنا و رضایت نامه کتبی از آن‌ها اخذ گردید.

در ضمن برای تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها در ارتباط با دانش تغذیه و سطح فعالیت بدنی از ضریب همبستگی پیرسون و به منظور بررسی میانگین‌ها در بین گروه‌ها از آزمونt  – استودنت استفاده گردید.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

چاقی به عنوان یک اپیدمی جهانی در کشورهای توسعه یافته مطرح است. بیش از یک میلیارد و 600 میلیون نفر در جهان به اضافه وزن دچار هستند و 400 میلیون نفر نیز درسطح جهان از بیماری چاقی رنج می‌برند(93).

چاقی با شیوع بیماری‌هایی از قبیل دیابت نوع 2، پرفشاری خونی، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و مرگ و میرهای ناگهانی همراه است. چاقی، برای افرادی که وزن زیادی تحمل می‌کنند، زمینه‌ی استئوآرتریت را مهیا می‌کند و همچنین مشکلات تنفسی از قبیل انسداد تنفس در حالت خواب را به وجود می‌آورد. بنابراین چاقی، هزینه و بار سلامتی عمومی را افزایش می‌دهد(105).

با توجه به افزایش شیوع چاقی و بیماری‌ها، در بسیاری از کشورهای دنیا و ایران و با در نظر گرفتن بیماری‌های مرتبط با آن(26 و 132) و تقریبا 80 درصد مرگ و میر در کشورهای کمتر توسعه یافته ناشی از این بیماری‌هاست(154). تحقیق در مورد علل و درمان بیماری‌ها و تکمیل فناوری تشخیصی و درمان، موقعیت‌هایی برای کشورهای  پیشرفته فراهم کرده که در سایر نقاط دنیا موجود نیست. اما استفاده از این فناوری‌های جدید هزینه بسیار بالایی دارد. کوشش‌هایی برای کنترل هزینه‌ها و رساندن آن‌ها به سطحی که در حد تحمل اقتصاد ملی باشد، در حال انجام است. هزینه سلامتی ممکن است تمام پس انداز افراد مسن را به خود اختصاص دهد و آن‌ها را تهدید کند. هزینه بالای درمان برای مردم در تمام سنین، انگیزه‌ای قوی می‌خواهد تا عاداتشان را به نحوی اصلاح کنند که از بروز بیماری‌ها و ناتوانی‌ها پیشگیری شود(7).

نکته قابل توجه این که افزایش فراوانی این بیمـاری‌ها، در کشورهـای در حال توسـعه در جمعیت 60-45 ساله است؛ درحالی که در کشورهای توسعه یافته افزایش رشد این بیماری‌ها در سنین بالای 65 سال دیده می‌شود(36). همچنین تحقیقات نشان می‌دهد 8/82 درصد، زنان میانسال شهری با چاقی و اضافه وزن مواجه هستند و این عارضه تا حد زیادی مرتبط با سطح تحصیلات آن‌هاست. زنان با سطح تحصیلات پایین‌تر، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند(88). همچنین به دلیل وجود تبلیغات تهاجمی، هزینه پایین و دسترسی آسان، افراد بیش از گذشته به مصرف غذاهای چرب، نوشیدنی‌های شیرین و حاوی کربنات روی آورده‌اند که این خود، دال بر افزایش تمایل به سمت جایگزینی غذاهای سنتی با غذاهای نامتعادل است. این قبیل الگوهای غذایی، به همراه فعالیت بدنی ناکافی، یک محرک در پیدایش چربی تلقی شده و منجر به عوارضی مثل عارضه متابولیک و دیابت نوع 2 می‌شود. تغذیه و فعالیت بدنی، دو عامل قابل اصلاح و مهم در سبک زندگی است که خود رابطه مستقیمی با بروز دیابت و بیماری‌های غیرواگیردار دارد. از سوی دیگر، پزشکان تمایل زیادی به آموزش میانسالان و بزرگسالان حول محور زندگی سالم نشان داده‌اند و روش‌های سالم و ناسالم مربوط به زندگی از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته شد(133) و در این مطالعات ارزیابی دانش تغذیه و عوامل وابسته به فعالیت بدنی و بیماری‌های غیرواگیر مد نظر قرار گرفته و تغییر تغذیه و تأثیر سبک زندگی، غرب نشینی نیز به یک عامل اثرگذار مهم در کشورهای رو به توسعه طی پنج سال گذشته تبدیل شد(98 و 146). فقدان اطلاعات پیرامون مؤلفه‌های غذایی، توصیف کننده جذب بالای چربی‌ها و در نهایت شیوع بالای چاقی در میان کشورهای در حال توسعه است. بسیاری از غذاهایی که با هزینه پایین به بازار عرضه می‌شوند، دارای مواد غذایی کم ارزش و فوق‌العاده پایین هستند؛ این قبیل غذاها با مقادیر بالای روغن‌های هیدروژنه سرخ شده، به طوری که هیچگونه اشرافی نسبت به اسیدهای چرب ـ ترانس پنهان شده در مواد غذایی کنسرو و بسته بندی شده دیده نمی‌شود. گذشته از این، بسیاری از باورهای غذایی غلط در کشورهای در حال توسعه نسل به نسل انتقال یافته است(133). در چنین شرایطی معرفی برنامه‌های غذایی سالم و بهبود فعالیت بدنی، پیشرفت قابل توجهی را در زمینه دانش، نگرش‌ها و رفتارهای افراد به بار می‌آورد(31 و 54). بخش عمده اطلاعات مربوط به تغذیه، سلامت و تحرک، از طریق کتب، روزنامه و حتی اینترنت در اختیار بزرگسالان باید قرار گیرد تا با روش‌ها و تکنیک‌های غذایی مناسب، بتوانند زمینه را برای رشد جسمی، ذهنی و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مهیا کنند(133).

افزایش جمعیت سالمندان در عصر حاضر تا آن اندازه مهم است که سازمان بهداشت جهانی متذکر شده که امروزه در سطح جهان، انقلابی در جمعیت شناسی در شرف وقوع است؛ به طوری که حدود 600 میلیون فرد سالخورده بالای 60 سال در سطح جهان وجود دارد و این رقم تا سال 2025 به دوبرابر خواهد رسید و در سال 2050 به دو میلیارد نفر افزایش خواهد یافت(63). همچنین سازمان ملل متحد نیز تخمین می‌زند که تا سال 2050 افراد 60 سال به بالا 22 درصد کل جمعیت جهان را در برمی‌گیرد که اکثرا کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهند(143).

این افزایش، در کشورهای در حال توسعه بسیار شدیدتر از کشورهای توسعه یافته خواهد بود. کشور ما ایران نیز از این نظر مستثنی نخواهد بود و در صورت عدم برنامه‌ریزی و توجه به این مسأله، در آینده‌ای نه چندان دور مشکلات ناشی از افزایش جمعیت میانسال و سالمند گریبانگیر کشور ما خواهد شد که براساس آمارهای جمعیتی در سال 1335 میانسال 1183980 (25/6 درصد) از کل جمعیت ایران را تشکیل داده که این تعداد در سال 1385 به 5119000 (2/7 درصد) از کل جمعیت ایران رسید و پیش بینی می‌شود تا سال 1429 جمعیت میانسالان کشور به 25912000 نفر؛ یعنی(24/62 درصدی) جمعیت برسد(23 و 137). از این رو، به منظور شناسایی عوامل خطرزا باید از داده‌های قانع کننده در تحقیقات استفاده به عمل آید و ضروری به نظر می‌رسد با پژوهش‌های علمی در کشورمان به بررسی همه جانبه این موارد اقدام شود.

 

 فهرست دانش تغذیه ، ترکیب بدن وسطح فعالیت بدنی در زنان میانسال، چاق و کم وزن

  • فصل اول. طرح تحقیق
  • ۱-۱- مقدمه           ۲
  • ۱-۲- بیان مسأله پژوهش      ۳
  • ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش        ۶
  • ۱-۴- اهداف پژوهش           ۸
  • ۱-۴-۱- هدف کلی  ۸
  • ۱-۴-۲- اهداف اختصاصی    ۸
  • ۱-۵- فرضیه‌های پژوهش     ۸
  • ۱-۶- پیش فرض‌های  پژوهش           ۹
  • ۱-۷- محدودیت‌های پژوهش  ۹
  • ۱-۷-۱- قابل کنترل            ۹
  •  ۱-۷-۲- غیر قابل کنترل      ۹
  • ۱-۸- روش پژوهش            ۹
  •  ۱-۹- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات     ۱۰
  • فصل دوم. مبانی نظری و پیشینیه پژوهش
  • ۲-۱- مقدمه          ۱۳
  • ۲-۲- بخش اول مبانی نظری ۱۳
  • ۲-۲-۱- ابعاد و جنبه‌های گوناگون وضعیت چاقی و اضافه وزن       ۱۳
  • ۲-۲-۲- عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی    ۱۴
  • ۲-۲-۳- عوامل روانی         ۱۵
  • ۲-۲-۴- پیامدهای چاقی        ۱۶
  • ۲- ۲-۵- آثار روانی چاقی     ۱۸
  • ۲-۲-۶- وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی   ۲۱
  • ۲-۲-۷- جنسیت     ۲۲
  • ۲-۲-۸- سن         ۲۳
  • ۲-۳- شاخص توده بدن(BMI)            ۲۳
  • ۲-۴- علل کم وزنی و اضافه وزن       ۲۸
  • ۲-۴-۱- رژیم غذایی           ۲۸
  • ۲-۴-۲- وراثت     ۲۸
  • ۲-۵-۳- بی تحرکی ۲۹
  • ۲-۵- فعالیت بدنی  ۳۱
  • ۲-۵-۱- فعالیت بدنی و آثار آن           ۳۲
  • ۲-۶- جمع بندی     ۳۵
  •  فصل سوم. روش شناسی پژوهش
  • ۳-۱- مقدمه          ۳۷
  • ۳-۲- نوع پژوهش  ۳۷
  • ۳-۳- جامعه آماری پژوهش و نمونه گیری         ۳۸
  • ۳-۴ متغیرهای پژوهش        ۳۸
  • ۳-۴-۱- دانش تغذیه            ۳۸
  • ۳-۴-۲- سطح فعالیت بدنی    ۳۹
  • ۳-۴-۳-  قد          ۴۰
  • ۳-۴-۴- وزن        ۴۱
  • ۳-۴-۵- شاخص توده بدنی    ۴۱
  • ۳-۴-۶- در صد چربی بدن    ۴۱
  • ۳-۵- روش اجرای آزمون     ۴۲
  • ۳-۵-۱- طرح پژوهشی        ۴۲
  • ۳-۶- تجزیه و تحلیل آماری   ۴۳
  • فصل چهارم. تجزیه و تحلیل یافته‌های پژوهش
  • ۴-۱٫ مقدمه          ۴۵
  • ۴-۲٫ تجزیه و تحلیل توصیفی یافته‌های پژوهش ۴۵
  • ۴-۲-۱- اطلاعات و ویژگی‌های توصیفی آزمودنی           ۴۶
  •   ۴-۲-۲- اطلاعات وضعیت تحصیلی آزمودنی‌ها       ۴۶
  • ۴-۲-۳- اطلاعات مربوط به متغیرهای آزمودنی‌ها           ۴۸
  • ۴-۲-۴- بررسي طبيعي بودن توزيع داده¬ها      ۴۸
  • ۴-۳-  بخش دوم: آزمون فرضيه¬هاي پژوهش    ۴۹
  • ۴-۳-۱- فرضيه اول           ۴۹
  • ۴-۳-۲- فرضیه دوم            ۵۰
  • ۴-۳-۳- فرضیه سوم           ۵۰
  • ۴-۳-۴- فرضیه چهارم         ۵۱
  • ۴-۳-۵-  فرضیه پنجم          ۵۱
  • ۴-۳-۶- فرضیه ششم           ۵۲
  • ۴-۳-۷- فرضیه هفتم           ۵۲
  • ۴-۳-۸- فرضیه هشتم          ۵۳
  • ۴-۳-۹- فرضیه نهم            ۵۴
  • ۴-۳-۱۰- فرضیه دهم          ۵۵
  •  فصل پنجم. بحث و بررسی
  • ۵-۱- مقدمه          ۵۸
  • ۵-۲- خلاصه پژوهش         ۵۸
  • ۵-۳- بحث و بررسی          ۵۹
  • ۵-۴- نتیجه گیری              ۶۵
  • ۵-۵- پیشنهادهای برخاسته از تحقیق    ۶۵
  • ۵-۵-۱- پیشنهادهای کاربردی            ۶۵
  •  ۵-۲- پیشنهادهای پژوهشی   ۶۶
  • منابع      ۶۸

 

  • فهرست جداول 

  • جدول۲-۱- طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت از وزن براساس BMI
  • جدول ۴-۱- توصیف ویژگی­های آزمودنی­ها ———-   ۴۶
  • جدول۴-۲- وضعیت تحصیلی آزمودنی­ها—————– ۴۶
  • جدول ۴-۳- وضعیت تحصیلی آزمودنی­ها در گروه چاق و کم وزن———— ۴۷
  • جدول ۴-۴- میانگین و انحراف استاندارد پیش آزمون و پس آزمون متغیرها——————– ۴۸
  • جدول ۴-۵- نتایج آزمون کالموگراف اسمیرنوف——————— ۴۹
  • جدول ۴-۶- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق———— ۵۰
  • جدول ۴-۷- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق————- ۵۰
  • جدول ۴-۸- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق———- ۵۱
  • جدول ۴-۹- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال کم وزن———- ۵۱
  • جدول ۴-۱۰- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با درصد چربی بدن در زنان میانسال کم وزن———- ۵۲
  • جدول۴-۱۱- بررسی ارتباط بین دانش تغذیه با توده بدون چربی در زنان میانسال کم وزن———- ۵۲
  • جدول ۴-۱۲- بررسی تفاوت بین دانش تغذیه در زنان میانسال چاق و کم وزن—————— ۵۳
  • جدول۴-۱۳- بررسی تفاوت بین سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن————– ۵۴
  • جدول ۴-۱۴- بررسی تفاوت بین درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن————– ۵۵
  • جدول ۴-۱۵- بررسی تفاوت بین توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن———— ۵۶

 

 

  • «فهرست نمودارها»

  •  نمودار ۴-۱- فراوانی آزمودنی­ها در گروه چاق و کم وزن—————– ۴۷
  • نمودار ۴-۲- میزان دانش تغذیه در زنان میانسال چاق و کم وزن———–   ۵۳
  •   نمودار ۴-۳- میزان سطح فعالیت بدنی در زنان میانسال چاق و کم وزن ——–  ۵۴
  • نمودار ۴-۴- میزان درصد چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن——– ۵۵
  • نمودار ۴-۵- میزان توده بدون چربی بدن در زنان میانسال چاق و کم وزن—— ۵۶

 

  • «فهرست شکل‌ها»

  • شکل ۳-۱- اندازه گیری قد——– ۴۰
  • شکل ۳-۲- اندازه گیری وزن——— ۴۱
  • شکل ۳-۳- اندازه گیری درصدچربی بدن——- ۴۲

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =