پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دوستی و نیروی محبت : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 16
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۶ صفحه با موضوع دوستی و نیروی محبت نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

دوستی و نیروی محبت

خلاصه مطالب

از عوامل موثر در ايجاد دوستي: نيروي محبت از نظر اجتماعي نيروي عظيم و موثري است بهترين اجتماع آن است كه با دوستی و نیروی محبت اداره شود. محبت زعيم و زمامدار به مردم و محبت و ارادت مردم به زعيم و زمامدار.

مردم آنگاه قانوني خواهند بود كه از زمامدارشان علاقه ببينند و آن علاقه هاست كه مردم را به پيروي و اطاعت مي كشد.

عشق و محبت يك عامل بزرگ اخلاقي و تربيتي است در ايجاد دوستي مشروط به اينكه خوب هدايت شود و بطور صحيح مورد استفاده واقع گردد.

و در كل آيا روي زمين حتي يك نفر عاقل هست كه تلاشي در جهت صداقت و اخلاص و عدالت و عشق و سخاوت و امانت و عاطفه و ترحم نداشته باشد؟ و آيا انساني به مفهوم واقعي كلمه وجود دارد كه قلبش از ناله بيچارگان و اشكلهاي ستمديدگان فشرده نشود؟ و ديگر دارد بودن اخلاق خوب كه از بقيه مهمتر است اخلاق خوب موجب شرافت، عزت و شخصيت انسان مي گردد.

مقدمه:

در مقدمه جا دارد از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر احمدي نژاد به جهت خلاقيت، تفكر جديد ايشان به جهت ايجاد انگيزه جامعه فرهنگيان و دانش آموزان براي مطالعه- تحقيق و پژوهش و از ايشان به جهت اين كار خداپسند از كه موجب انس بيشتر به كتاب شد، و از تشويق و هديه ايشان در پاسخ پرسش قبل صميمانه متشكرم در پاسخ به اين پرسش كه چه كنيم كه يكديگر را دوست داشته باشيم؟

با مطالعه چندين كتاب يك جمع بندي از مطالب را عنوان مي كنم.

پيامبر اكرم(ص): فرمود: به همديگر هديه بدهيد تا محبت ميان شما بسيار گردد و كنيه ها از ميان برود.

و بطور اجمال عنوان هاي مطرح شده در اين پاسخ كه به صورت تحقيق از چند كتاب گرفته شد به شرح زير مي باشد.

۱- نقش عشق و محبت در ايجاد درستي و درست داشتن بيشتر يكديگر

۲- نقش سجارت و انفاق در ايجاد مودت و دوستي

۳- دارا بودن نيروي جاذبه در انسان جهت ايجاد درستي

۴- نقش اخلاق در ايحاد دوستي

۵- خدا را شاهد و ناظر اعمال خود بدانيم

۶- دارا بودن نيروي جاذبه

از خواص محبت

محبت بور مشابهت و مشاكلت مي راند و قدرت آن سبب مي شود كه محبت به شكل محبوب درآيد، محبت مانند برقي است كه از وجود محبوب به محب وصل مي گردد. و صفات محبوب را به وي منتقل مي سازد و اينجاست كه انتخاب محبوب اهميت اساسي دارد.

بشر به اكسير محبت نيكان و پاكان سخت نيازمند است، كه محبت بورزد و محبت پاكان او را با آنها همرنگ و همشكل قرار دهد.

تاثير دوستی و نیروی محبت و ارادت در زايل كردن رذائل اخلاقي از دل از قبيل تاثير مواد شيميايي بر روي فلزات است. مثلا يك كليشه ساز با تيزاب اطراف حروف را از بين مي برد نه با ناخن و ياسر چاقو و يا چيزي از اين قبيل اما تاثير نيروي عقل در اصلاح مفاسد اخلاقي مانند كار كسي است كه بخواهد ذرات آهن را از خاك با دست جدا كند. چه قدر رنج و زحمت دارد؟ اگر يك آهنرباي قوي در دست داشته باشد ممكن است با يك گردش همه آنها را جدا كند. نيروي ارادت و محبت مانند آهنربا صفات رذيله را جمع مي كند و دور مي ريزد. بعقيده اهل عرفان، محبت و ارادت پاكان وكملين همچون دستگاه خودكاري، خود به خود رذائل را جمع مي كند و بيرون مي ريزد.

حالت مجذوبيت اگر بجا بيفتد از بهترين حالات است، و اينست كه تصفيه گر و نبوغ بخش است، آري آنانكه اين را، رفته اند، اصلاح اخلاق را از نيروي محبت مي خواهند و بقدرت عشق و ارادت تكيه مي كنند. تجربه نشان داده است كه آن اندازه مصاحبت نيكان و ارادت و محبت آنان در روح موثر افتاده است خواندن صدها جلد كتاب اخلاقي موثر نبوده است.

نيروي محبت در اجتماع

نيروي محبت از نظر اجتماعي نيروي عظيم و موثري است، بهترين اجتماع ها آن است كه با نيروي محبت اداره شود، محبت زعيم و زمامدار به مردم و محبت و ارادت مردم به زعيم و زمامدار.

علاقه و محبت زمامدار عامل بزرگي است براي ثبات و ادامه حيات حكومت و تا عامل محبت نباشد رهبر نمي تواند و يا بسيار دشوار است كه اجتماعي را رهبري كند و مردم را افرادي منضبط و قانوني تربيت كند ولو اينكه عدالت و مساوات را در آن اجتماع برقرار كند، مردم آنگاه قانوني خواهند بود كه از زمامدارشان علاقه ببيند و آن علاقه هاست كه مردم را به پيروي و اطاعت مي كشد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =