پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
راه های خدمت گزاری : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع راه های خدمت گزاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

راه های خدمت گزاری

راه های خدمت گزاری چيست؟

همانگونه که همه ميدانند راه های خدمت گزاری فقط رفع نيازهاي مادي روزمره نيست بلکه…توجه به نکات جزئي بيش تر مي تواند باعث رضايت عموم مردم شود . در نتيجه دولت بايد سعي کند بيش تر به نيازهايي توجه کند که بيش تر مورد نياز مردم است مانند نيازهاي فرهنگي ، ورزشي ، آموزشي ، امکانات تفريحي و… امکانات فرهنگي : متاسفانه به اين نياز مردم کمتر توجه مي شود و محدوديت هاي زيادي براي افراد پيش مي آورد براي مثال کمبود کتابخانه ها ، سرعت بسيار پايين اينترنت کشور(همچنين قيمت بالاي آن) ، دسترسي نداشتن کتابخانه هاي عمومي به کتاب هاي الکترونيک و کمبود کتاب از جمله ي اين محدوديت هاي ضربه زننده به ريشه هاي علمي و فرهنگي کشور به حساب مي آيد که اميدواريم دولت جمهوري اسلامي ايران در سايه ي عدل حق تعالي بتواند هر چه زود تر کمبود هاي اين بخش اساسي جامعه را برطرف کند.

ورزش:

خوشبختانه در اين بخش کمبود زيادي احساس نمي شود وجود سالن هاي متعدد ورزشي تازه ساخت در سراسر کشور که اکثرا براي عموم مردم رايگان نيز مي باشد باعث رضايت جوانان شده است. همچنين موفقيت هاي نوجوانان کشور ما در مسابقات بين المللي بيانگر اين موضوع مي باشد. آموزشي:اين بخش تقريبا در حال پيش رفت مي باشد . بافت هاي قديمي مدارس عوض شده و يا مرمت شده اند ، اما هنوز در بعضي از روستاهاي کشور پسران و دختراني هستند که به دليل نداشتن مدرسه و دور بودن آن از نعمت تحصيل محروم اند !!!.

امکانات تفريحي :

در اين بخش نيز تلاش هاي فراوان صورت گرفته اما فقط در بعضي از شهرهاي مطرح کشور و باز هم شهرهايي وجود دارند که از نظر تفريحي در جايگاه خوبي هستند اما توجهي به آنها صورت نمي گيرد.

مقدمّه

مقصود از «الگو» و «اسوه»پذيري حالتي است که انسان به هنگام پي‏روي از غير خود پيدا مي‏کند. فردي که از او پي‏روي مي‏شود، ممکن است اسوه نيک يا بد باشد. در قرآن کريم، گاه به صراحت و گاه بدون تصريح، به پي‏روي از کسي سفارش مي‏کند. از جمله حضرت ابراهيم عليه‏السلام الگو معرفي شده است: «قد کانت لکم اسوة حسنه في ابراهيم والذين معه» (ممتحنه: ۴)؛ قطعا براي شما در (پي‏روي از) ابراهيم و کساني که با اويند، سرمشقي نيکوست.

در مورد پيامبر اکرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله نيز مي‏فرمايد: «لقد کان لکم في رسول الله اسوة حسنةٌ لمن کان يرجوا اللّه و اليومَ الاخر و ذَکَر اللّه کثيرا» (احزاب :۲۱)؛ براي شما در (زندگي) رسول خدا الگوي نيکويي است، براي آن‏ها که اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مي‏کنند.

امام علي عليه‏السلام ؛ الگوي خدمت رساني

تاريخ و شرح حال بزرگان عالم و شخصيت‏هاي آسماني براي هرکس بهترين سرمشق و عالي‏ترين الگوي زندگي است. در اين ميان، شرح زندگي امام اميرالمؤمنين عليه‏السلام ، دوّمين شخصيت جهان انسانيت، از اهميّت خاصي برخوردار است؛ چه اين‏که بررسي زندگاني ايشان روح فضيلت، پاکي، ايمان، تقوا، فداکاري، استقامت، شجاعت، فتوّت، و پي‏روي از حق را در خواننده تقويت مي‏کند.

پيامبر اکرم صلي‏ الله‏ عليه‏ و‏آله در شأن امام علي عليه‏السلام مي‏فرمايد: «ما عَرَفَکَ حقَّ معرفتک غيرُاللهِ و غيري»؛(۱) غير از خدا و من هيچ کس ديگري حق معرفت تو را نشناخت.

آري، ابعاد گوناگون آن شخصيت بي‏همتا، قابل وصف و شمارش نيستند. يکي از ابعاد زندگاني آن بزرگوار، خدمت‏رساني و توجه به نيازمندان است. آن حضرت در اين راه يک لحظه آرام نداشت و در اين راه، تمامي سعي و تلاش خويش را به کار مي‏برد و ديگران را نيز بدين امر مهم تشويق مي‏نمود.

درنگي در مفهوم خدمت

اگر عبادت بزرگ‏ترين فلسفه آفرينش است که: «و َما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالاِْنْسَ اِلاّ لِيَعْبُدُونِ»(۱)؛ «جن و انسان را خلق نکردم، مگر به خاطر اين که عبادتم کنند»، برگزيدگان الهي، عابدترين بندگان خدا خواهند بود و اگر از والاترين مظاهر عبادت، «خدمت به خلق» است که: «مَنْ سَعي في حاجَةِ اَخيهِ الْمُؤْمِنِ فَکَأَنَّما عَبَدَالله‏َ تِسْعَةَ آلافِ سَنَةٍ صائِما نَهارَهُ قائِما لَيْلَهُ؛(۲) هر فردي که در برآوردن نياز برادر مؤمنش تلاش کند، گويا نُه ‏هزار سال خداوند را عبادت کرده، در حالي که روزها را روزه‏دار و شب‌ها را شب زنده‏دار بوده است.» برگزيدگان الهي، انبيا و معصومان، خدمتگزارترين افراد به مردم خواهند بود؛ زيرا آنان اسوه و شاخص‏اند و درخت کمال در وجودشان به بالنده‏ترين شکل سر به فلک کشيده است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =