پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
زلزله ۱۷ آگوست ترکیه : دانلود تحقیق رشته زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 45
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زمین شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زمین شناسی با فرمت WORD و در ۴۵ صفحه با موضوع زلزله ۱۷ آگوست ترکیه  نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

زلزله ۱۷ آگوست ترکیه ، سال ۱۹۹۹ در ازميت تركيه (۴/۷ ريشتر)

مرور كلي :

زلزله اي ۴۵ ثانيه اي به بزرگي ۴/۷ ريشتر ، روز سه شنبه ۱۷ آگوست سال ۱۹۹۹ در ساعت ۳:۰۱ صبح به وقت محلي تركيه رخ داد . كانون زلزله در ۷ مايلي جنوب شرقي ازميت يا ۱۱ كيلومتري آن قرار داشت . اين شهر صنعتي تقريباً در ۵۶ مايلي شرق استانبول يا ۹۰ كيلومتري آن قرار دارد . اين زلزله آنقدر شديد بود كه شهرهاي شرقي دور مثل آنكارا را هم به لرزه درآمدند . آنكارا در حدود ۲۰۰ مايلي (۳۲۰ كيلومتري) اين شهر قرار دارد . ميزان تلفات بين ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نفر تخمين زده شده است . افراد بسياري در زير و داخل ساختمان هاي تجاري و مسكوني ويران شده ، جان خود را از دست دادند و زخمي شدند .

زلزله :

اين زلزله ، شديدترين زلزلة غرب تركيه بود و بعد از زلزله هاي سال ۱۹۰۶ سانفرانسيسكو و سال ۱۹۲۳ در توكيو بيشترين خسارات را به زمين هاي صنعتي و نوين زده است . زلزله ۱۷ آگوست در عمق كم ، حدود ۵/۱۰ مايل (۱۷ كيلومتر) رخ داد و در مسير خليج ازميت يا درياي مرمر به سمت شرق آداپازري ، لرزه هاي شديدي (و سرعت متوسط تا سرعت بالا) ايجاد كرد . در مسير شمالي سواحل آناتولي شمالي ، هم لرزه اي بوجود آمد كه از سال ۱۹۳۹ تا بحال ، ۷ زلزله به بزرگي ۷ ريشتر رخ داده است .

سيستم گسلة‌ آناتولي شمالي از بهترين و مهمترين سيستم هاي جهان مي باشد . اين زلزله ، گسلة جانبي در ۳۷ مايلي سيستم (۶۰ كيلومتري) بوجود آورد . تيم ما در مسير گلچوك كه در طول خليج ازميت است ، شاهد بيش از ۸ فيت (۵/۲ متر) تعديل بود .

ساختمان ها :

چندين هزار ساختمان در زلزله ويران شد . اگر چه اخيراً گزارش هاي متفاوتي به گوش مي رسد ، مي توان تخمين زد كه حداقل ۲۰۰۰۰ ساختمان ويران شد يا خسارات سنگيني به آن وارد آمد . بيشتر ساختمان اي تجاري مسكوني از بتون آرمه ساخته شده اند . بيشتر آنها هم به ظاهر مثل بتون آرمه هستند و سفت كاري هاي نا مستحكم دارند . درصد بزرگي از ساختمان هاي ويران شده در حدود ۶ تا ۸ طبقه بودند .

اين ساختمان ها همانند بناهاي جديد تركيه طبق اصولي مشخص طراحي و ساخته مي شوند كه در برابر زلزله مقاومت لازم را دارند . اين اصول با قوانين ساختمان سازي در كاليفرنيا مطابقت دارد . بنابراين بيشتر ساختمان هاي ويران شده از اين پس ضد زلزله ساخته مي شوند .

  1. بيشتر ساختمان ها ،‌قوانين اصولي را رعايت نكردند و ضد زلزله هم نبودند . اين ساختمان ها از فولاد مستحكم افقي و عمودي و فولاد صيقلي تشكيل شده اند . (در مقايسه با فولاد ناقص)
  2. مهندس طراحي ساختمان كه كارفرماي پيمنكار مي باشد ، بناي در دست ساخت را بازرسي و كنترل نمي كند و نمي فهمد كه پيمانكار ، ساختمان را طبق چه طرحي مي سازد . اين عدم رسيدگي باعث شد تا اصطلاحاتي صورت گيرد و ساختمان ها در برابر زلزله مقاوم شوند .(بدون تعادل و كنترل)
  3. بيشتر ساختمان ها از مصالح ساختماني نامناسب و بي كيفيت تشكيل شدند و كيفيت ساخت پائين بود .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =