پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه و سرگذشتی از رضاخان : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : ۶۸
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۶۸ صفحه با موضوع تاریخچه و سرگذشتی از رضاخان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

دوران اقتدار وزوال رضاخان ( سردار سپه)

شکی نیست که تاریخ ایران دارای فراز ونشیب های فراوانی بوده است و علما و مرجعیت در این کشور نیز داری نفش مهمی بوده اند خصوصا حکومت ها و مردم نیز توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند.

مناسبات روحانیون با دیوان در تاریخ معاصر ایران

از میانه پادشاهی قاجاران، همزمان با زوال تدریجی دولت قاجار و فروپاشی روزافزون اقتصاد سنتی در برابر پیدایش جامعه شهروندی و سوداگری، نفوذ روحانیت شیعه افزایش یافت. این افزایش نفوذ نیز نخست به یمن حمایت فتحعلیشاه بود.
درپایان پادشاهی فتحعلیشاه کثرت و نفوذ روحانیون به پایه ای رسید که جنگ های ایران و روس به فتوا و کارگذاری سید محمد مجاهد، روحانی بزرگ اصفهان آغاز شد و به از دست رفتن بخش هایی از قفقاز انجامید.

آیت ا… سید محمد کاظم یزدی

 

صفحان زرین دانش ، فضیلت و مبارزه به دست با کفایت مردان الهی رقم می خورد. آنان چون خورشیدی بر تارک پرافتخار تاریخ درخشیده ، پرتو نورشان گرمابخش جانهای خسته است تا تحرکی دوباره یابد: به رغم شعار استعمارگران مبنی بر جدایی دین از سیاسیت ، عالمان متعهد و دین پرور با حضور در میادین سیاست ، مردانه از حقوق مظلومان و ستمدیدگان حمایت کردند. آنان در جبهه نبرد با کافران گاه تا مرز شهادت پیش رفته ، قلم خویش را به مرکب خون سیراب کردند.

آيت الله حاج ميرزا خليل کمره اي

آيت الله ميرزا خليل کمره اي در سال ۱۲۷۶ ش (۱۳۱۷ ق) در کمره از توابع اراک بدنيا آمد و پس از طي مقدمات و سطوح، راهي اراک گرديد. او جزو اولين شاگردان آيت الله حائري يزدي در اراک بود و بهمراه استاد، راهي قم شد.

آيت الله کمره اي همچنين دروس فلسفه و خارج فقه را با حضرت امام خميني (ره) مباحثه مي کرد.
وي در قم در درس آيات عظام: ميرزا جواد ملکي تبريزي، حاج شيخ عباس محدث قمي و سيد محمد حجت کوه کمره اي شرکت کرد و پس از سالياني، به اجتهاد دست يافت.
آيت الله کمره اي در زمان رضاخان به سبب مخالفت با کشف حجاب به دستور شاه، دستگير، زنداني و به تهران تبعيد گرديد.

بصیرت و درک فقهی

در زمان آیت الله شاه آبادی، استفاده از بی سیم و رادیو در ایران تازه رایج شده بود، ولی چون وسایل ارتباط جمعی به دست حکومت رضاخان اداره می شد، بیشتر برنامه های آن مبتذل، ضد اسلامی و مروج فرهنگ غرب بود.
این امر موجب شد که عده ای از علماء معتقد به حرمت تمام برنامه های آن شوند و به حرمت استفاده از آن فتوا دهند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =