پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
سنگدانه ها : دانلود مقاله تحقیقاتی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع سنگدانه ها نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

سنگدانه ها

آزمايش فشاري سنگدانه ها

شن مهمترين عامل مقاومت فشاري بتن ها ميباشد . حداقل مقاومت شن ميبايد از ۸۰۰ کيلوگرم بر سانتيمتر مربع بيشتر باشد . شنها به دو دسته بادامي و نخودي دسته بندي ميشوند . سايز ۵-۱۰ ميليمتر شن را شن نخودي و ۱۰-۲۰ ميليمتر را شن بادامي مينامند . ما در اين آزمايش يک نمونه سنگدانه شني را از نظر مقاومت فشاري مورد آزمايش قرار ميدهيم .

براي اين آزمايش ۳۰۰۰ گرم شن را داخل سيلندر استوانه اي مخصوص ريخته و روي آن را صفحه فولادي قرار ميدهيم و به مدت ۲٫۵ دقيقه زير فشار ۲۱ تن جک هيدروليک قرار ميدهيم . پس از آن محصول را با الک ۸ ميسنجيم و غربال ميکنيم . باقيمانده روي الک را وزن ميکنيم .

مقاومت سايشي سنگدانه ها

براي بتن هاي تحت سايش مانند بتن جاده ها و پياده رو ها ، سد ها و کانالها علاوه بر مقاومت فشاري به مقاومت سايشي نيز نياز داريم . براي سنجش مقاومت سايشي سنگدانه ها نياز به دستگاه لس آنجلس داريم .

طبق دستورکار ما بايد ۵کيلوگرم شن درشت دانه که نيمي از آن را شن بادامي و نيمي شن نخودي است را به همراه ۱۱ گلوله فلزي در داخل دستگاه لس آنجلس بريزيم و دو بار آزمايش را يک بار براي ۱۰۰ دور و يک بار براي ۵۰۰ دور تکرار کنيم . شنها بايد عاري از خاک باشند و ترجيحاٌ شسته شده باشند .

تعيين وزن حجمي سنگدانه ها

الف ) متراکم شده : به اين آزمتايش ميله خورده هم ميگويند . کاربرد ميله خورده در محاسبات طرح اختلاط ميباشد . قطر و ارتفاع سيلندر استوانه اي را محاسبه ميکنيم . سپس در سه لايه که هر لايه را با ميله ۲۵ بار ميکوبيم سنگدانه را ميريزيم . پس از کوبيدن لايه سوم ارتفاع مقدار خالي سر سيلندر را حساب ميکنيم تا حجم سنگدانه داخلي سيلندر را بتوانيم با ارتفاع جديد بدست آوريم .

ب) حالت ميله نخورده : اين حالت براي امتحان وزن حجمي براي کارهاي عمده و فله کاربرد دارد . براي اين آزمايش ديگر سنگدانه را نميکوبيم بلکه از ارتفاع ۳۰ سانتيمتري داخل سيلندر رها ميکنيم و بعد از پر شدن قالب آن را وزن مي كنيم و وزن حجمي را با استفاده از رابطه هاي زير ميتوانيم به دست بياوريم .

طرح اختلاط بتن

حال ما ميتوانيم با توجه به نيازي که از بتن داريم ، داشتن اندازه بزرگترين سنگدانه و جداول مربوط به طرح اختلاط با درونيابي مقدار مصالح مورد نياز براي ساخت بتن را استخراج کنيم . از آزمايشهاي قبل ميدانستيم که وزن حجمي شن ما ۱۶۲۰ ميباشد . باز هم به جداول مراجعه ميکنيم تا ميزان شن مورد نياز طرح را بدست آوريم .براي تهيه بتن ابتدا درشت دانه ها و ريز دانه ها و سپس سيمان را مخلوط ميکنيم و در انتها آب را آرام آرام به آن اضافه ميکنيم . مخلوط را هم ميزنيم تا براي آزمايش اسلامپ آماده شود .

 

فهرست مطالب

بخش اول: آزمايش مقاومت فشاري……………………۱

بخش دوم: مقاومت سايشي سنگدانه………………..۳

بخش سوم: آزمايش وزن حجمي ……………………۵

بخش چهارم: وزن مخصوص ظاهري ………………….۷

بخش پنجم: وزن مخصوص مطلق سنگدانه ها……………..۹

بخش ششم: دانه بندي دانه هاي سنگي………………….۱۰

بخش هفتم: آزمايش اسلامپ و وزن حجمي بتن …………..۱۵

بخش هشتم: نمونه گيري بتن ………………………………..۱۷

بخش نهم: مقاومت فشاري نمونه هاي مكعبي ………………۱۸

بخش دهم: مقاومت كششي بتن (نمونه هاي استوانه اي)…….۲۰

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =