پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش کارآموزی چگونگی عملکرد سیستم های کنترل سوخت رسانی موتورهای دیزل
doc
تعداد صفحات : 69
رشته مهندسی مکانیک
49000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای حدودا یک ماهه از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانشجو های سال اخر دوره های کاردانی و کارشناسی میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجند. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود. در این دوره ها دانشجو با شغل اینده خود بیشتر اشنا می شود. بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. این گزارش  در ۶۹ صفحه با فرمت Word با موضوع کارآموزی چگونگی عملکرد سیستم های کنترل سوخت رسانی موتورهای دیزل (EDC) و واحد کنترل الکترونیکی (ECU) نگارش شده است . در زیر قسمت هایی از گزارش سوخت رسانی موتورهای دیزل بعنوان نمونه آورده شده است:

 

مقدمه گزارش سوخت رسانی موتورهای دیزل:

امروزه دیگر از خودروهای پر سر و صدا که دود می کنند خبری نیست. دیگر صحبت از شتاب گیری ضعیف نیست. اکنون اول آلایندگی بعد شتاب و توان قابل قبول، مطرح است. امروزه استفاده از موتور دیزل در خودروها بشدت افزایش یافته . دیگر کسی با دید قبلی به این خودروها نمی نگرد. بلکه نام دیزل یک موتور کم مصرف، پاک و کم هزینه را تداعی می کند.

همه این ها مرهون سیستم های کنترل الکترونیک است که موتورهای دیزل را بهبود بخشیده است.

البته اگر طراحی بهینه ای انجام شود سیکل دیزل به گونه ای است .که همیشه حجم هوای اضافه در سیلندر موجود است.

با استفاده از این موضوع و ایجاد شرایط احتراق کامل موتور دیزل فوق العاده موتور پاکی است .

در ضمن این سیکل این اجازه را می دهد تا از سوخت های دیگر مانند. سوخت های گیاهی و سوخت های ترکیبی نیز استفاده نمود.

با این همه الکترونیک کار را بسیار آسان نموده است. در سیستم های جدید کنترل بهتر و محسوس تری انجام می گیرد .

که با بالا بردن فشار سوخت به احتراق بهتر و شتاب بیشتر کمک می نماید. برای جلوگیری از کوبش و کاهش صدای موتور از پیش پاشش یا پاشش ترتیبی استفاده می شود. در بعضی سیستم ها نیز می توان از پس پاشش بعنوان یک عامل برای کاهش آلایندگی استفاده کرد.

 

در این پروژه با چگونگی عملکرد سیستم های کنترل سوخت رسانی موتورهای دیزل (EDC) ، واحد کنترل الکترونیکی (ECU)

(در خودرو به هر واحد هوشمند الکترونیکیECU گفته می شود. اما این واژه بیشتر در مورد کنترلر موتور بکار برده می شود.)

برخی سنسورها و عملگرهای موتور دیزل که در خودروها و وسایل نقلیه تجاری کاربرد دارند .

پیرامون این سیستم ها و اجزای مرتبط با آنها آشنا می شویم. این سیستم ها انحصاری است و قوی ترین، قدیمی ترین و کامل ترین آنها متعلق به شرکت بوش می باشد.

البته شرکت های دیگری نیز وارد این عرصه شده اند . مانند دلفی و غیره، ولی در ابتدای راه می باشند. شرکت بوش با توسعه پمپ های قدیمی (مکانیکی) خود و استفاده از الکترونیک در پمپ های جدید در دنیای دیزل حرف اول را می زند.

 

بطور خلاصه روش کار در موتورهای دیزل مجهز به EDC بدین صورت است که:

ابتدا برخی کمیتها مانند دما ، فشار ، ضربه ، دور موتور و وضعيت پدال گاز توسط سنسورها دريافت . و به EDC گزارش می شوند. سپس EDC با استفاده از جداول و فرمول های از پیش تعیین شده موجود در حافظه خود ، یک سری سيگنال‌هاي الكتريكي تولید کرده . و به عملگرها می فرستد.

عملگرها نیز به نوبه خود سیگنالها را به كميت‌هاي غیر الکتریکی مانند مكانيكي در شیر برقی ، دما در هیتر و غیره تبدیل مي‌كنند و در نهایت عملکرد موتور به بهترین شکل ممکن کنترل می شود.

اینجانب تلاش نمودم تا با جمع آوری و ترجمه متون شرکت بوش و اطلاعات سایت شرکت بوش مجموعه اطلاعات مفیدی را گردآوری نمایم، امیدوارم سودمند واقع گردد.

سوخت رسانی موتورهای دیزل

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، میتوانید از کلیه کارتهای عضو شتاب  استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =