پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
سیا و جعل اسناد : دانلود رایگان تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع سیا و جعل اسناد نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

سیا و جعل اسناد

مقدمه

جاسوسی و تجسس از ریشه عربی (جس) می باشد یعنی لمس کردن چیزی  و به معنی تفحص و تفتیش تعریف شده است. جاسوس یعنی جستجو کننده خبر برای بدی شخصی که از ملکی به ملک دیگر خبر می دهد و جاسوسی یعنی خبرپرسی . در اصطلاح جاسوسی عبارت است از جمع آوری پنهانی و غیرقانونی اخبار و اطلاعات و ارائه آن به افراد غیر مجازو دشمن .

به عبارت ساده تر تحویل اسناد  و اخبار یک سازمان یا یک کشور به کشور دیگر بدون مجوز که این عمل را بصورت پنهانی جاسوسی گویند. جاسوس کسی است که بصورت مخفیانه و غیرقانونی اطلاعات را تحصیل کند و یا برای بدست آوردن اطلاعات در مکانهای اشغال شده توسط نیروهای دشمن و به قصد ارائه به طرف مقابل تجسس نماید.

لوئی چهاردهم از طریق زنانی که حقوق خوبی دریافت می کردند به محرمانه ترین اسرار کابینه دست می یافت. فردریک کبیر سفیران خود را بصورت جاسوسانه در آورد که برای کشف یک راز حتی به جیب پادشاهان دست می بردند وی سرانجام از طریق خیانت یک جاسوس دوجانبه در جنگ با اتریش شکست خورد.ناپلئون هم از جاسوسان ضربه خورد. سرهنگی بریتانیایی جاسوسی بود که به نقشه های ناپلئون پی برد و باعث شکست وی شد.

فیلیپ اگی در سازمان سیا :

مجموعه تحقیقی که پیش روی شماست برداشتی کوتاه و مختصر از کتاب سیا وجعل اسناد می باشد. این کتاب تالیف فیلیپ اگی یکی از ماموران سازمان سیاست. اگر بخواهیم بیوگرافی کوتاهی از نویسنده کتاب داشته باشیم می توان به این موارد اشاره کرد که وی در سال ۱۹۵۷ میلادی به سازمان سیا پیوست و مدت ۱۲ سال به عنوان مامور مخفی در اروگوئه ، اکوادور و مکزیک فعالیت می کرد. وی در سال ۱۹۶۹ میلادی از سازمان سیا بیرون آمده و استعفا داد .اگی زمانی به این نتیجه رسید که سازمان سیا برای صلح جهانی تهدیدی بزرگ محسوب می شود و از آنجا بود که تصمیم گرفت کارها و عملیاتی که در سازمان سیا صورت می گیرد را افشا نماید. وی در سال ۱۹۷۵ میلادی کتابی تحت عنوان در داخل کمپانی ،امور روزانه سیا می نویسد که این اثر در سرتاسر دنیا سرو صدای فراوانی برپا کرد.

اسناد جعلی و ماموران سازمان سیا در ایران

هنگامی که دانشجویان ایرانی لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر خود در آورند سندهایی بدست آمد که به سالهای دهه ۱۹۶۰ مربوط می شد همچنین اسنادی بدست آمد که مربوط به سال ۱۹۷۹ یعنی همان سال تسخیر لانه جاسوسی می شد. این موضوع تعجب آن دسته از سیاستمداران را که گمان می کردند سیا در سالهای اخیر دست از سند سازی برداشته را برانگیخت .در آن زمان تام آهرن رئیس ایستگاه سیا در ایران بود که بعدها هم جزو گروگانها دستگیر شد. در یکی از تلگراف های بدست آمده که مربوط به زمان ریاست آهرن می باشد سفارت آمریکا در تهران و همچنین وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن با انتصاب دو افسر جدید سیا موافقت شده و قید می گردد که حالا چهار نفر از این افسران در سفارت وجود دارد.

سیا و جعل اسناد در کوبا

ریچارد هلمز ریس سازمان سیا ،مبارزات تروریستی سیا کوبا را در سالهای دهه ۱۹۶۰شرح می دهد .او تهاجمات دائم سیا به کوبا را تذکر میدهد و در ادامه آن می گوید ما دارای نیروهایی بودیم که تحت حمایت دولت همواره در کوبا دست به اعتصاب می زدند تلاش می کردیم تا تاسیسات برق را منفجر کنیم سعی می کردیم آسیابهای نیشکر را در هم بکوبیم .کوشش می کردیم در این دوره دست به هر گونه عملی بزنیم .اینها نوعی از سیاست دولت آمریکا به شمارمی رفت .

فهرست مطالب

  • سیا و جعل اسناد
  • مقدمه
  • فیلیپ اگی در سازمان سیا
  • اسناد جعلی و ماموران سازمان سیا در ایران
  • سیا وقتل عام مردم اندونزی
  • سیا و جعل اسناد در کوبا در کوبا
  • جعل اسناد در کاخ سفید
  • چگونگی بدست آوردن کتاب سفید توسط اگی      

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =