پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش کارآموزی مهندسی عمران اجرا شالوده و ستون
doc
تعداد صفحات : 28
رشته مهندسی عمران
همراه با اشکال و عکس
29000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای حدودا یک ماهه از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانشجو های سال اخر دوره های کاردانی و کارشناسی میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجند. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود. در این دوره ها دانشجو با شغل اینده خود بیشتر اشنا می شود. بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. این گزارش در ۲۸ صفحه با فرمت Word توسط دانشجوی رشته عمران در مدت کارآموزی اجرا شالوده و ستون در پروژه های ساختمانی همراه با عکس تهیه و نگارش شده است.

 

گزارش کارآموزی شالوده و ستون :

اجرا شالوده:

شالوده ها در ساختمان‌هاي مسكوني، معمولاً به شكل شالوده‌هاي منفرد و نواري و گسترده هستند.

شالوده گسترده:

اين نوعشالودهمعمولاً در زمين‌هائي مورد استفاده قرارمي‌گيرد كه ظرفيت باربري خاك آن بسيار كم باشد. به اين ترتيب اجراي شالوده براي كل سطح سازه ضروري است.

در اين نوع شالوده، كل سطح زير سازه را آرماتوربندي مي‌كنند. در اين نوع  شالوده بدليل افزايش لنگر در يك محدوده كم نمي‌توان ميلگردهاي شالوده را براي لنگر بيشينه طراحي نمود چون در اين حالت شالوده كاملاً غير اقتصادي است از طرفي شالوده بايد براي لنگر بيشينه، طراحي گردد بنابراين طبق تشخيص مهندس محاسب ابتدا ميلگردهاي شالوده را براي يك لنگر بهينه طراحي مي‌كنند سپس قسمتهائي را كه لنگر موجود از لنگر طراحي بيشتر است، بوسيلة ميلگردهاي اضافي، تقويت مي‌كنند.

شالوده منفرد و نواري:

در اكثر سازه‌ها از اين نوع شالوده‌ها‌ استفاده مي‌گردد. درشالودهمنفرد براي هر ستون، يك شالوده طراحي مي‌گردد. سپس تمامي شالوده‌ها را بوسيلة شناژ بتني (كه آن هم داراي آرماتور است) به هم متصل مي‌كنند كه اين كار جهت يكپارچه‌سازيشالودهدر مقابل نيرو‌هاي جانبي انجام مي‌گيرد. عرض شناژ عمدتاً از عرض شالوده كوچكتر است.

در شالوده‌هاي نواري، شالوده براي مجموعة چند ستون كه در يك راستا هستند طرح مي‌گردد. در اين حالت عرض شالوده در تمام نقاط يك نوار تقريباً يكسان است.

اگر شالوده پائين‌تر از سطح زمين اجرا شـود با كندن زمين در اندازه‌هاي داده شده و آرماتوربندي آن، به ساختشالودهمي‌پردازند ولي اگرشالودهبالاتر از سطح زمين باشد با چيدن بلوك محدودة بتن‌ريزي را مشخص مي‌كنند.

 

فهرست مطالب و عناوین گزارش شالوده و ستون به شرح زیر است:

۱-اجراء شالوده

۱-۱)شالوده گسترده

۱-۲)شالوده منفردونواری

۱-۳)نحوه اجرای شالوده

۱-۴)مشخص کردن مکان ستون

۱-۵)بتن ریزی شالوده

۲-اجراء ستون ها

۲-۱)نحوه تهیه آرماتور ستون

۲-۲) تهیه قالب مناسب ستون

۲-۳)بتن ریزی ستون ها

۲-۴)آب باشی ستون ها

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، میتوانید از کلیه کارتهای عضو شتاب  استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =