پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
صحنه هایی از جنگ جهانی اول : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 90
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۹۰  صفحه با موضوع صحنه هایی از جنگ جهانی اول نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

پیشروی آلمان در بلژیک در جنگ جهانی اول : ۳ تا ۲۰ اوت ۱۹۱۴ م.

در سوم اوت ۱۹۱۴ یک گروه رزمی ویژه از ارتش دوم آلمان به استعداد ۳۰۰۰۰ نفر تحت فرماندهی «اتوفن امیشن» از دالان باریکی بین جنگل های «اردن» و مرز هلند، از مرز بلژیک عبور کرد.

این دالان باریک توسط یکی از مستحکم ترین دژهای اروپا یعنی لیژ محافظت می شد.
شهر لیژ و حلقه دژهای ۱۲ گانه آن در دو طرف رودخانه «موز» واقع شده است و چند کیلومتر بالاتر از آن ایالت جنوبی هلند بنام لیمبورک قرار دارد.

شرح عملیات:

پس از عبور گروه رزمی ارتش دوم آلمان از مرز بلژیک، آلمانی ها در روز ۵ اوت پیشنهاد تسلیم «لیژ» را نمودند اما فرمانده پادگان لیژ، ژنرال ژرارد لمان این پیشنهاد را رد کرد. دستور صادر شده به «لمان» مقاومت تا آخرین نفس بود.

وضعیت روسها در جنگ جهانی اول:

در ۲۳ اوت هنگام ورود ژنرال هیندنبورک به جبهه شرق، ارتش یکم روسیه به فرماندهی ژنرال رنن کامپ با تالن در عقب نیروهای آلمان که پس از نبرد “گومبی تن” مشغول عقب نشینی بود پیش رفت، ولی هنوز به خط اینستر بورگ نرسیده بود.

از خط سیری که فرماندهی کل روسیه برای او تعیین کرده بود به سمت مغرب منحرف می شد.

نبرد دریاچه های مازوری:

“هیند نبورک” پس از پیروزی در نبرد ۱۱ “تانن برگ” نیروهای خیلی کوچکی در مقابل عناصر باقیمانده ارتش دوم در روسیه قرار داد و به سرعت ارتش هشتم را به سمت شمال شرق ، علیه ارتش یکم “رنن کامپف” به حرکت در آورد. مجدداً “فرانسوا” شجاع و سپاه یکم او ضربت قاطع  را به جناح چپ روسها فرود آورد.

تک به لنین گراد :

در اول سپتامبر ۱۹۴۱ م  حدود دو ماه پس از آغاز جنگ گروه ارتش شمالی آن قدر به لنین گراد نزدیک شده بود که گلوله های توپ به داخل شهر می رسید. آلمانی ها در نظر داشتند که شهر را محاصره نمایند.

در پانزدهم سپتامبر با تصرف شوزلبرگ ارتباط شهر لنین گراد به طور کامل با کشور روسیه قطع شد.

غذا برای یک ماه در شهر ذخیره شده بود و به شدت جیره بندی شد اما به هر حال در خلال ماه های اکتبر و نوامبر قحطی در شهر بروز کرد و در ماه دسامبر بیش از ۱۱۰۰۰ نفر از گرسنگی مردند.

علل شکست آلمانی ها در روسیه در جنگ جهانی اول :

بدون تردید عوامل بیشماری در آن تاثیر دارند که شاید بتوان به بخشی از علل مهم تاکتیکی و استراتژیکی آن را به شرح زیر بیان نمود:

  • ناتوانی هیتلر در شکست پس از اشغال فرانسه عملیات شیردریایی یا دست کم بی طرف نگه داشتن انگلیس در جنگ آلمان با روسیه
  • بر آورد ضعیف آلمانی ها به ویژه هیتلر از روسیه و برداشت ناقص از قدرت نظامی سیاسی و اقتصادی و به طور کلی قدرت ملی آن کشور .
  • اختلاف نظر هیتلر با فرماندهان عالی رتبه نظامی آلمان در انتخاب اهداف نظامی استراتژیک و حتی در موارد تاکتیکی و بحرانی تر شدن نتایج این اختلاف در طول جنگ.
  • سر سختی هیتلر در حفظ مواضع و ندادن آزادی عمل به فرماندهان نظامی در عقب نشینی به مواضع مطمئن تر حفظ تمامیت نیرو و سپس آفند متقابل در شرایط مناسب.
  • اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ (اوت ۱۹۴۱ م ) توسط متفقین و کمک رسانی به روسیه از خاک ایران.
  • دخالت بیش از حد هیتلر در کار فرماندهان نظامی و تعویض فرماندهان لایق و دلسوز اما حقیقت بین با افسران کم تجربه اما مطیع.
  • تاثیر بمباران های استراتژیک و سهمگین متفقین بر روی کارخانه های تولید جنگ افزار و صنایع آلمان و کاهش تولید و یا از کار انداختن کامل آنان.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =