پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
طرح ريزی معماری : دانلود رایگان تحقیق رشته معماری
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع طرح ريزی معماری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

طرح ريزی معماری

معمار معمولاً هنگامي شروع به كار مي كند كه محل و نوع و هزينه يك ساختمان  مشخص شده اند.

محل شامل رفتار متغير محيط طبيعي مي شود كه بايد طبق نيازهاي فيزيكي ثابت انسان تغيير داده شود؛ نوع ، فرم عمومي تعيين شده توسط جامعه است كه بايد طبق كاربرد خاصي كه ساختمان براي آن لازم است تغيير كند؛ هزينه متضمن اقتصاد زمين ، نيروي كار و مصالح است كه بايد طوري تنظيم شود كه با مجموعه خاصي متناسب باشد.

بدينسان طرحريزي عبارت است از فرآيند اختصاصي كردن و نهايتاً هماهنگ كردن نيازهاي محيط، كاربرد اقتصاد. اين فرآيند علاوه بر ارزش سودمندي يك ارزش فرهنگي نيز دارد زيرا در تهيه يك طرح براي هر فعاليت اجتماعي معمار اجباراً بر روي انجام آن فعاليت تأثير گذار است.

 

طرح ريزی معماری و محيط

محيط طبيعي همزمان يك مانع و هم يك كمك است، و معمار پيگير جلب كمك آن و دفع حملات آن است. او به منظور مسكوني ساختن و راحت كردن ساختمان بايد اثرات گرما، سرما، نور، هوا، رطوبت و خشكي را كنترل كند و پتانسيل هاي مخرب مانند آتش، زمين لرزه، سيل و بيماري را پيش بيني كند.

روش هاي كنترل محيط كه در اينجا مورد ملاحظه قرار گرفته اند فقط جنبه هاي عملي طرحريزي هستند. معمار در زمينه هاي جنبه هاي ظاهري با آنها مواجه مي شود. محل و نوع ساختمان ها در رابطه با مكان آنها، توزيع فضاها در داخل ساختمان، و ساير اجزاي طرحريزي كه در زير مورد بحث قرار گرفته اند عناصر بنيادي در زيبايي شناسي و معماري هستند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایلبرای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =