پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
عدالت در دولت :دانلود تحقیق کارشناسی رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 131
کارشناسی
رشته علوم سیاسی
29000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در۱۳۱ صفحه با موضوع عدالت در دولت نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است.

مقوله عدالت در دولت

اصطلاح عدالت به عنوان يكي از مفاهيم عدم مورد اشتهال در مباحث و عرصه هاي مختلف در فرهنگها و عرصه هاي معرفت فكري جوامع بشري از جهان ابتدا شامل گيري جوامع انساني تا كنون بوده است اين مفهوم به عنوان مفهومي كه به طور مستقيم با عقل و ادراكات عاليه انساني در حوزه فردي و همينطور حوزه احساسات عواطف سركار دارد و از سوي ديگر به عنوان بنيادي ترين عنصر جوامع بقاي جامعه از ان جا دهد گررد.

تحليل مفهوم عدالت

از دير باز بيشتر درباره تعريف اصطلاحات مورد استفاده خود شيوه هاي مختلفي را داشته است به طور كلي مفاهيم در ذهن آدمي به دو گروه عمده تصميم مي گيرد . مفاهيم مربوط به پديده هاي عين و مفهومي مادي objective به مفاهيم و اصطالحات ذهني subjective در حوزه مفاهيم اصطلاحات ذهني بش رهميشه سعي كرده است با توجه به وجوه انتزاعي آن و دارا بودن ظرفيتهاي خلاقه ايي كه بشر در طول دوران نسبت به اين مفاهيم پيدا كرده است انواع و اقسام تعريف تعبير و تبيين را مطرح نمايد .

عدالت در سخنان رهبر فعلي نظام (آيت الله خامنه‌اي) مي‌پردازيم:

پرداختن به این مفهوم به عوان يك غايت و هدف الهي است موضوعي تاريخي فرا انساني با اصالتي فرامادي دادن به آن در كلام ايشان كه شما بيفتيد در مورد و (حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا الفدا عجل الله فرجه) در بيشتر روايات و ادعيه و زياراتي كه درباره آن بزرگوار است و اسمي از آن بزرگوار است به دنبال مسئله ظهور و قيام آن حضرت «يملا الله الارض قسطاً و عدلاً» هست خدا به وسيله او زمين را پر از قسط و عدل مي‌كند البته خدا به وسيله اما زمان زمين را از دين خودش پر مي‌كند تا ما در چيزي كه در دعا و زيارات و روايات گفته مي شود «يملا الارض به الدين الحق » نيست مگر در جاهائيكه تغيير اثر هست متعلق در يملا قسط و عدل عدالت دادگري و انصاف است .ايشان در جاي ديگر بيان مي دارد چون بشر بيشتر از همه چيز از ظلم و بيدادگري رنج مي برد اين حكومت در راه عدالت حركت كرده و در راه عدالت حركت مي‌كند قوامش هم به عدالت است.

عدالت در قرآن كريم

عدالت به عنوان يكي از اصول دين اسلام شناخته مي شود. شاي به تعبيري استنباط از مفهوم عدالت در دو بعد فردي و اجتماعي در قرآن قابل تشخيص باشد دستور يا عدالت فردي در قالب قضاوت صحيح و بي طرفانه به عنوان ارزش والا آيه ۸ سوره مباركه مائده با عدالت برخورد كنيد كه آن همانا به تقوي نزديك است و يا عدالت ورزي في حد ذاته به عنوان يك ارزش والا يا يك الگوي حق گرايي كه در آيه ۱۳۵ سوره مباركه نساء وارد شده است. «اي كساني كه ايمان آورديد نگهدار و برپاكننده عدالتباشيد طبق رضاي خدا شهادت دهيد حق اگر بر خودتان و يا والدين و نزديكان شماه خواه دور خواه فقير باشد چون مراعات دستور خداوند سزاوارتر است. پس از هوي و هوس پيروي نكنيد و از راه حق منحرف نشويد و بدانيد اگر زبان را بپيچانيد و يا روي گردانيد پس بدانيد خدا با آنچه مي كنيد آگاه است»

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =