پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
عوامل موثر بر فرآيند پوشش كاری : دانلود رایگان تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع عوامل موثر بر فرآيند پوشش كاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

عوامل موثر بر فرآيند پوشش كاری

جنس فولاد پايه

دراين پژوهش سعي شده از فولادي كه در صنعت مصرف زيادي دارد استفاده شود . بر اين اساس آزمايشات بر روي نمونه هايي از فولاد CK 45 با تركيبي مطابق جدول ۲ ـ ۱ كه از شمش اين فولاد تهيه شده ، انجام شد .

نمونه هاي فولادي پس از برش توسط كاتر با استفاده از سمبادهاي ۶۰ ، ۱۲۰ ، ۲۲۰ ، ۴۰۰ ،  ۸۰۰، ۱۰۰۰ پوليش شدند . اين عمليات بايد صورتي انجام شود كه يك سطح بدون خلل و فرج و يكنواخت ايجاد شود ؛ بگونه اي كه در نهايت سطح كاملاً  آينه اي نشود چرا كه ايجاد يك پوشش چسبنده بر روي اين سطح مشكل مي باشد . علت در اين است كه اتصال پوشش به فلز پايه يك اتصال مكانيكي است نه يك اتصال شيميايي . از اينرو آينه اي شدن سطح باعث از بين رفتن كامل پستي و بلندهاي سطح و چسبندگي ضعيف پوشش  مي شود .

چربي گيري نمونه ها

از آنجا كه در مراحل مختلف بعنوان مثال تماس نمونه ها با دست هنگام پوليش امكان وجود چربي بر روي سطح قطعات وجود  دارد ، بايد چربيها از روي سطح حذف شود . ايجاد يك پوشش از چسبندگي خوب به نحوة زدودن اين مواد بستگي دارد . چربيها مانع از فعال شدن سطح نمونه ها در مراحل مختلف اسيد شويي ، فعال سازي و پوشش كاري  مي شوند . بنابراين در صورت زدوده نشدن كامل اين چربي ها پوشش ايجاد شده ، چسبندگي لازم را نداشته و براحتي از روي سطح جدا مي شود . در اين پروژه ( عوامل موثر بر فرآيند پوشش كاری )  چربي زدايي از طريق قلياشويي انجام شد . به اين صورت كه قطعه به مدت ۱۵ دقيقه در محلول g/l 15 سود با دماي oC 70 ـ ۵۰  قرارداده شد و در پايان با آب مقطر شستشو داده شد .

اسيد شويي نمونه ها

بمنظور برداشتن لاية اكسيدي سطح ، پس از انجام عمليات چربي گيري بايد يك مرحله اسيد شويي بر روي نمونه ها انجام شود . بطور كلي بدون حذف  اين لايه هاي سطحي ايجاد يك پوشش چسبنده ممكن نيست . در اين پروژه اسيد شويي نمونه ها با اسيد كليردريك ۳۰% انجام گرفت . براي تهيه اسيد كلريدريك ۳۰% مي توان ۸۱ ميلي ليتر اسيد خالص ۳۷% ( اسيد كلريدريك Merk ) را با ۱۹ ميلي ليتر آب مقطر مخلوط كرد تا اسيد ۳۰% بدست آيد . بايد توجه داشت در حين رقيق كردن اسيد حتماً اسيد به آب اضافه شود نه آب به اسيد ( در صورت اضافه كردن آب به اسيد امكان پاشيده شدن آن به اطراف و خطرات ناشي از آن وجود دارد ) . مدت اسيد شويي ۳۰ ثانيه و در دماي محيط مي باشد . در نهايت نمونه ها با آب مقطر شسته شده و خشك مي گردند .

اچ اسيدي

انجام عمليات اچ اسيدي باعث بهتر شدن كيفيت پوشش و چسبندگي بهتر آن  مي گردد . اين عمليات با اسيد كلريدريك ۲۰% و در دماي oC 50 و به مدت ۳۰ ثانيه انجام  مي شود . برای ساخت اسيد كلريدريك ۲۰% ، ۵۴ ميلي ليتر اسيد خالص ۳۷% را با ۶۵ ميلي ليتر آب مقطر مخلوط مي كنيم .

بايد به اين نكته توجه داشت كه نمونه ها پس از انجام عمليات اسيد شويي با آب مقطر بخوبي شسته شوند چرا كه باقي ماندن ذرات اسيد بر روي نمونه ها موجب آسيب رساندن به زير لايه و در نهايت كم شدن چسبندگي پوشش شود .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =