پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش کارآموزی مهندسی شیمی باموضوع شرح فرآيند توليد نيرو در مجتمع پتروشیمی شيراز
doc
تعداد صفحات:91
رشته مهندسی شیمی
49000 تومان


گزارش کارآموزی مهندسی شیمی با فرمت WORD و در۹۱ صفحه باموضوع شرح فرآيند توليد نيرو در مجتمع پتروشیمی شيراز نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش  آمده است:

تاریخچه پتروشیمی

شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۳۳۸ با سرمایه ۱/۸ میلیارد ریال عملیات احداث کارخانه کود شیمیایی آغاز شد. کارخانه دو سال بعد رسماً به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار گردید.

بررسی واحد صنعتی پتروشیمی نیرو

در واحدهای صنعتی پتروشیمی: بیشترین نیروی مورد نیاز در قسمت‌های مختلف این صنایع از جمله بهره‌برداری فرآیند ایمنی و دیگر قسمتها افراد تحصیلکرده در رشته‌های فوق دیپلم شیمی یا مهندسی شیمی می‌باشند لذا فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در صنایع پتروشیمی و نفت از موقعیت خوبی برخوردارند.

امور جاري در پتروشیمی

برنامه‌های بهبود استخراج شده از خودارزیابی به مرور توسط ادارات و واحدهای ذیربط در حال اجرا می‌باشد که با تشویق نیروهای انسانی فعال در این زمینه از اقدامات بهبود انجام شده حمایت می‌کنیم.استقرار نظام مشارکت در مجتمع و استقبال کارکنان از این نظام گام بسیار مهمی در بهبود مستمر سازمان بوده است. مجتمع پتروشیمی شیراز توانست در سال جاری و ماه گذشته در سطح صنایع پتروشیمی رتبه اول را در ارزش پیشنهادهای اجرا شده توسط کارکنان در سطح مجتمع‌های صنایع پتروشیمی اخذ نماید. ضمناً با حمایتهای مالی و معنوی و اهداء جوایز و تقدیرنامه‌ها از فعالیتهای کارکنان قدردانی می‌شود و بهبود مستمر از این طریق عملی می‌گردد.

مزایای برجهای مکنده:

  • لوله ها ( تیونها) کمتر در معرض باران و برف و تگرک قرار دارند.
  • امکان مکیدن هوای گرم خروجی به داخل کمتر است.
  • درجه حرارت سیال خروجی از تیونها نزدیکتر به درجه حرارت هوای ورودی می شود.

 

برج خنک کننده

در مجتمع پتروشیمی شیراز از هفده برج خنک کننده به منظور خنک کردن آب گرم برگشتی از پروسس و نیرو گاه استفاده می شود که پنج برج مخصوص خنک کردن آب گرم برگشتی از نیروگاه و بقیه ی آنها جهت خنک کردن آب گرم برگشتی از پروسس به کار گرفته می شوند. این برج ها  از نوع مکنده ای بوده که باد بزن در بالای برج واقع شده و با جریان برق ۵۵۰۰ ولت به چرخش درمی آید.

 

لوله ، صفحه لوله ، پوسته ، سر جلو ، سر عقب وصفحات نگهدارنده (بافل ها )

این نوع از مبدل ها از تعداد زیادی لوله حاوی سیال که بخش خارجی آن با سیال دیگر در تماس می باشد تشکیل یافته و عمل انتقال حرارت از طریق سطح واسط که همان بدنه یا جداره لوله است امکان می پذیرد پس باید جنس لوله ها به گونه ای انتخاب گردد که علاوه بر استقامت ، رسانای خوب گرما نیز باشد .

در مبدل های لوله-پوسته معمولا دو صفحه از جنس فلز در ابتدا و انتهای مبدل قرار می گیرد که به تعداد لوله های داخل مبدل بر روی این ورقه ها سوراخ ایجاد شده است و این لوله ها به صفحه لوله از طریق جوش یا به طریقه مکانیکی متصل شده اند .

صفحه لوله (Tube Sheet) :

صفحه ای دایره ای شکل که سر لوله ها روی آن قرار می گیرد ، جنس و ضخامت و قطر این صفحه به جنس لوله ها ، تعداد لوله ها و نوع مبدل حرارتی بستگی دارد . لوله ها ممکن است به آن جوش داده شده یا توسط فلانج به آن متصل باشد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =