پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فلسفه برای کودکان : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 47
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۴۷ صفحه با موضوع فلسفه برای کودکان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

فلسفه برای کودکان

فلسفه برای کودکان از جمله شاخه هاي جديد رشته فلسفه محسوب مي شود، اما در اين شاخه از مباحث پيچيده فلسفي خبري نيست بلکه در واقع آموزشي است براي روشمند کردن تفکر . در اين مقاله اهداف و برنامه هاي فلسفه براي کودکان از سوي رئيس مرکز تحقيقاتي فلسفه براي کودکان آرژانتين بررسي شده است.

 ” فلسفه برای کودکان ” يک برنامه آموزشي است که اين امکان را فراهم مي آورد تا کودکان و نوجوانان افکار پيچيده خود را شکل  دهند. از اين رهگذر استدلال، تفکرات انتقادي، خلاقانه و نوعدوستي آنها نيز زياد مي شود. اين برنامه نظام مند و تدريجي است که بيشتر براي کار روي کودکان ۴ تا ۱۸ ساله طراحي شده است.

با در نظر داشتن علايق کودکان و با توجه به اين موضوع که آنها را بيشتر تحريک کنند و اين مساله با کارهاي روش مند به اجرا در مي آيد. اين برنامه به گونه اي طراحي شده است که کنجکاوي و اعجاب کودکان را بر انگيزد. هدف اين است که به بالاترين ميزان فکر سامان يافته، در مجموعه اي از سئوالات دست پيدا کرد. اين برنامه در جوامعي اجرا مي شود که اعضاي آن جامعه به سختي کار مي کنند به منظور اين که چيزهاي بيشتري بدانند، به علاوه قصد دارند که به معناي جهان و جامعه اي که در آن زندگي مي کنند نيز پي ببرند.

برنامه آموزشي :

مسائل آموزشي به زبان روز ارائه مي شود. برنامه در سطوح مختلف ساخته شده است بدين منظور که با دوره هاي مختلف سني هماهنگ باشد. اين کار معرف يک نظام زنجيره اي است، به اين صورت که يک طرح به صورتي کاملا” عميق تر در دوره هاي بالاتر دوباره مورد مطالعه قرار  مي گيرد و همزمان موضوعات و بحثهاي جديد نيز ارائه مي شود.

با در نظر داشتن علائق و نيازهاي کودکان برنامه زير که حرکتي مارپيچي دارد طراحي شده است، بدين صورت که طرحها بايد هر بار به صورتي عميق تر مورد بررسي و بازبيني قرار گيرند.

  1. اولين ديدگاه که اساسي روش شناختي دارد، اين است که    برنامه ها بايد منجر به بالا رفتن توانايي هاي ارتباطي، بياني، مشارکتي و همکاري ميان کودکان شوند و مفاهيمي و دروغ شناخته شوند.
  2. اين روش روي يادگيري زبان متمرکز شده است به همراه اشکال منطقي که در گفتگوهاي روزانه بچه ها پنهان است. همچنين روي افزايش آگاهي ژرف نمايي نيز تاکيد ويژه اي دارد: ژرف نمايي در گفتگوهاي فلسفي، شباهت ها، تفاوت ها و طبقه بندي ها و همچنين تفکر روي تجارت روزانه شخصي.
  3. به مجرد اين که بچه ها با دانش حقايق چندگانه و فعال ( تغييرات هميشگي و دائم ) آشنا شدند، براي تفکر درباره زبان آماده ميشوند. در اين مرحله آنها با ساختارهاي معنايي و نحوي زبان و چگونگي شناسايي ابهامات گفتاري آشنا مي شوند و به مفاهيم فلسفي مثل اتفاق، فضا، جزئي، طبقه، توجه بيشتري داده ميشود.

نگرشي به ابزارهاي گفتگوهاي فلسفي :

از آنجا که هدف فلسفه براي کودکان توليد رفتارهاي فلسفي در آنهاست تا آنها بتوانند آمادگي قابل قبول در بيانات کلامي داشته باشند، مناسبترين روش شناسي تربيتي و آموزشي، بحثهاي فلسفي است. با وجود منابع مختلف، شروع کردن از پايه مکالمه و ديالوگ بهترين راه است. چرا که کلاسهاي گفتگو و بحث آزاد مناسب ترين محيط براي بچه هاست تا با افکار يکديگر آشنا شوند. ادب گوش دادن به صحبتهاي طرف مقابل را فرا گيرند و بر احساس نادرست خود که آنچه را که مي خواهند بگويند نامعقول و نابجاست، فائق آيند به گونه اي که تجربه اي که از ديگران به دست مي آورند براي آنها همانند يک درس باشد.

تغيير شکل يک کلاس به جلسه پرسش و پاسخ امري ضروري به نظر ميرسد، زيرا بچه ها را بر مي انگيزد تا در سطحي بالاتر از آنچه به تنهايي انجام مي دادند. فکر و عمل کنند. يک جلسه پرسش و پاسخ واقعي بر مبناي احترام متقابل شکل مي گيرد و بطور معمول اعضاي آن داوطلبانه به دنبال قبول مسووليت مي روند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =