پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی اثر نانو خاک رس روی فیلم های ترکیبی زیست تخریب پذیر بر پایه نشاسته سیب زمینی و ژلاتین  : پایان نامه ارشد صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 119
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته: علوم و صنایع غذایی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در تولیدات غذایی ،امری بسیار حیاتی و ضروری برای هر جامعه ای میباشد و این امر لزوم تربیت کارشناسان نخبه در صنایع غذایی را بیان مینماید. گرایش علوم و صنایع غذایی از مهمترین شاخه های فنی مهندسی میباشد که اتفاقا علاقه مندان بسیاری در کشورمان دارد . دیجی لود با معرفی پایان نامه های بسیار جدیدی از رشته مهندسی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد در خدمت کاربران گرامی خود می باشد. پایان نامه حاضر با عنوان “بررسی اثر نانو خاک رس روی فیلم های ترکیبی زیست تخریب پذیر بر پایه نشاسته سیب زمینی و ژلاتین ” با فرمت WORD (قابل ویرایش) به حضور شما عزیزان معرفی میگردد.

 

چکیده بررسی اثر نانو خاک رس روی فیلم های ترکیبی زیست تخریب پذیر بر پایه نشاسته سیب زمینی و ژلاتین:

در این کار تحقیقاتی تولید و بررسی خصوصیات فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین/ نانو خاک رس مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور­ نانو خاک رس در نسبت­های 1%، 3% و 5%  پلاستی­سایزر40% به  فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین اضافه شد. پس از آماده شدن محلول نانو و اضافه شدن به فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین، این فیلم­ها به روش کاستینگ تحت شرایط کنترل شده تهیه شد. خواص فیزیکوشیمیایی، مکانیکی، عبور ­دهی در برابر بخار آب و اکسیژن و ایزوترم فیلم­ها تحت شرایط استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفت. آزمون مکانیکی فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین/ نانو خاک رس نشان داد که استحکام کششی از 08/26 تا 39/34 مگاپاسکال افزایش، درصد کشیدگی از 35/12 تا 03/7 درصد کاهش و مدول یانگ از1133/17 تا 1395/03 مگاپاسکال افزایش معنی دار داشت. برای فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین/ نانو خاک رس، کاهش نفوذ پذیری به بخار آب از 15/5 تا 77/4 (g/m.s.pa 10-7 )  و نفوذ یذیری به اکسیژن از 06/4 تا 05/4 ccmil [m2. day]، میزان جذب آب، حلالیت و محتوای رطوبت فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین/ نانو خاک رس، نشان داده شد. بررسی پارامتر­های رنگی نشان داد که با افزایش غلظت شفافیت از 80/94 تا 25/94 کاهش یافت. رنگ فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین/ نانو خاک رس، با افزایش غلظت رو به زردی و همچنین از سبزی کاسته شده و رو به قرمزی افزایش داشت. نمودارهای FTIR نشان داد که تعاملات انجام شده تماماً فیزیکی بوده و واکنش­های شیمیایی رخ نداده است. با بررسی ایزوترم­های جذب نانو بایوکامپوزیت حاصل مشخص شد که مقدار رطوبت آب تک لایه کاهش یافته و نمودار به سمت پایین جابجا شده است و این حاکی از آن است که ذرات نانو خاک رس روی توانایی آبگریز کردن فیلم را دارند. به طور کلی با توجه به بررسی های انجام شده نانو خاک رس روی توانایی بهبود خواص اساسی فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین را دارا می­باشند و می­توانند به عنوان فیلرهای جاذب اشعه ماورا بنفش و فیلم­های بسته بندی مواد غذایی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

 

پیش زمینه

از سال 1970 مصرف پلاستیک­ها هر 4 یا 5 سال 2 برابر می­شود. حدود 30% پلاستیک­های تولیدی یک بار مصرف هستند. میزان پلاستیک­های یک بار مصرف در امریکا سالانه 8 میلیون تن است. همچنین بسیاری از پلاستیک­های مورد استفاده در بسته­بندی بعد از استفاده، استفاده مجدد نمی­شوند. علت این امر آلودگی بالای این مواد و نیاز به تمیز کردن قبل از استفاده مجدد است که به دلیل هزینه ­بر بودن، غیر اقتصادی است بر اساس یک بررسی 28- 14% حجم کل زباله­های جامد شهری و حدود 12- 9% حجم کل زباله­های جامد و فاضلاب شهری را پلاستیک ­ها تشکیل می­دهند. از طرفی با توجه به طول عمر بالای پلاستیک­ها و تقریبا زیست تخریب پذیر نبودن این پلیمرها، دچار یک بحران زیست محیطی شده­ایم و باید این مشکل به نحوی حل گردد یکی از راه حل­های این مشکل، سنتز و طراحی پلیمرهای زیست تخریب پذیر[1] است  (امینی و همکاران، 1391).

تولید بیوپلیمر­هایی که از منابع تجدیدپذیر بدست می­آیند بر خلاف پلیمر­های سنتزی که بیشتر منشا نفتی دارند در محیط طبیعی تجزیه پذیر هستند و موجب حفظ منابع تجدید ناپذیر می­گردد. این بیوپلیمر­ها که قابلیت برگشت به طبیعت را دارند از محصولات کشاورزی بدست آمده و موجب آلودگی محیط زیست نمی­شوند و در فرآیند کمپوست توسط میکروارگانیسم ها به محصولات طبیعی مانند آب، متان، دی اکسید کربن، و توده زیستی تبدیل می­شوند. پلیمر­هایی که پس از فرایند تجزیه توسط میکروارگانیسم ها ­ کاملا به محصولات طبیعی تبدیل می­شوند زیست تخریب پذیر نامیده می­شوند (قنبرزاده و همکاران، 1388).

پلیمرهای زیست تخریب­پذیر را می­توان بر اساس ترکیب شیمیایی، روش سنتز، روش فرآیند، اهمیت اقتصادی، کاربرد، منشاء و …. طبقه بندی نمود. پلیمرهای زیست تخریب پذیر را بر اساس منشا می­توان به پلیمرهای طبیعی یا بیوپلیمرها که از منابع تجدید شونده حاصل می­شوند و پلیمرهای سنتزی که از نفت خام (یک منبع غیر تجدید شونده) سنتز می­شوند، طبقه بندی نمود.

بیوپلیمرها با منشاء طبیعی را می­توان به 6 زیر گروه طبقه بندی کرد:

1)پلی ساکاریدها، مانند: نشاسته، سلولز، لیگنین و کیتین

2)پروتئین­ها، مانند: ژلاتین، کازئین، گلوتن گندم، ابریشم، پشم

3)لیپیدها، که شامل: چربی­های حیوانی و روغن­های گیاهی مانند روغن کرچک

4)پلی استرهای تولید شده بوسیله میکروارگانیسم­ها یا بوسیله گیاهان مانند پلی هیدورکسی آلکانوآت ها(PHA) و پلی 3- هیدورکسی بوتیرات(PHB)

5)پلی استرهای سنتز شده از منومرهای با منشا طبیعی مانند: پلی­لاکتیک اسید (PLA)

6)دیگر پلیمرهای طبیعی مانند کائوچوی طبیعی ( اسمیت، 2005).

بسته بندی­های زیستی حاصل از بیوپلیمر­های خالص دارای سرعت زیست تخریب پذیری بالاتری نسبت به فیلم­های آلیاژ شده می­باشند ولی کیفیت مکانیکی و نفوذپذیری آن­ها به نسبت پایین تر است (قنبرزاده و همکاران، 1388).

دلایل استفاده از این نوع بسته بندی عبارتند از: جلوگیری از انتقال رطوبت، جلوگیری از خروج ترکیبات فرار موجود در ماده غذایی، کاهش دهنده سرعت تنفس، به تاخیر انداختن تغییرات در بافت ماده غذایی، مانعی بسیار عالی در برابر عبور چربیها  و روغن ها، عبوردهی بسیار انتخابی گازهایی نظیر اکسیژن و دی اکسیدکربن (ایران منش، 1388).

فیلم­های خوراکی لایه نازکی از بیوپلیمرها هستند که برای بهبود و نگه داری بهتر مواد غذایی بر روی سطح ماده غذایی کشیده می­شوند و یا بین اجزای مواد غذایی قرار داده می­شوند. البته عمدتا” فیلم­ها و پوشش­های خوراکی برای حذف بسته بندی غیر خوراکی استفاده نمی­شوند بلکه به همراه بسته بندی­های مرسوم به بهبود کیفیت و ماندگاری کمک می­کنند و تعداد لایه­های بسته بندی را کاهش می­دهند و بعد از این که بسته باز شد حفاظت از غذا را ادامه می­دهند. فیلم­های خوراکی همچنین ممکن است به عنوان لایه­ای از بسته بندی­های چند لایه مورد استفاده قرار گیرند (قنبر زاده و همکاران، 1388).

بر خلاف فیلم­ها و پوشش­های خوراکی استفاده از فیلم­ها و پوشش­های زیست تخریب پذیر با هدف جایگزینی کامل با مواد بسته بندی سنتزی صورت می­گیرد. فیلم­ها و پوشش­های زیست تخریب پذیر نیز دارای قابلیت بازدارندگی مقابل رطوبت، اکسیژن، مواد طعمی، آروما و روغن بوده و کیفیت غذا یا دارو را حفظ می­کنند. همچنین می­توان به آن­ها مواد آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی نیز افزود. فیلم­ها و پوشش­های زیست تخریب پذیر ویژگی­های ظاهری مانند رنگ، جلا و شفافیت محصول را بهبود می­بخشد (قنبر زاده و همکاران، 1388).

اهمیت موضوع

امروزه بخش بزرگی از مواد استفاده شده در صنعت بسته بندی از فرآوردهای نفتی و پتروشیمی به دست می­آیند که غیر قابل تجزیه در طبیعت بوده و مشکل زیست محیطی ایجاد می­کنند. از اینرو محققین همواره به دنبال راه حل­هایی برای این موضوع می­باشند. رشد روز افزون محصولات زیستی و توسعه تکنولوژی­های نوین سبب کاهش وابستگی به استفاده از سوخت های فسیلی گردیده است. در چند دهه اخیر میزان توجه و علاقه افراد به استفاده از بیوپلیمرها[2] به دلیل افزایش بیشتر آگاهی مصرف کنندگان، افزایش قیمت نفت خام، افزایش آلودگی­های زیست محیطی و تجزیه ناپذیر بودن پلیمرهای نفتی و توجه به گرمای جهانی افزایش یافته است و سبب شده تلاش های فراوانی در جهت تولید مواد بسته بندی با منشا طبیعی(پروتئین،چربی و کربوهیدرات) به صورت فیلم یا پوشش صورت گیرد. اینگونه بیوپلیمرها در مقایسه با استفاده از پلاستیک­ها اثرات مخرب کمتری بر محیط زیست دارند ( پین و همکاران، 1992).

رشد فزاينده علاقه نسبت به فيلم­هاي ساخته شده از بيو­پليمرهاي طبيعي از قبيل نشاسته به عنوان يك منبع جايگزين به منظور حل پليمرهاي غير قابل تجزيه و انهدام ضايعات شكل گرفته از پليمرهاي سنتيك مطرح شده است. از اين رو، استفاده از بيوپليمرهاي كشاورزي كه از نظر زيستي به راحتي تجزيه­پذير هستند نه تنها باعث حل اين مشكلات مي­شود بلكه به ارائه كاربرد جديدي از توليدات مازاد كشاورزي نيز مي­پردازد. به واسطه نگراني­هاي محيطي، تركيب مواد نگهدارنده زيستي با فيلم­هایي که از نظر زيستي تجزيه پذير مي­باشند مناسب­تر از تركيب با فيلم­هاي پلاستيكي است (تورهان و همکاران، 2004).

توسعه مواد بيوپليمري به چند دليل اهميت دارد: اول اينكه بخش عمده­اي از پليمرهاي طبيعي منشاء كشاورزي دارند و معمولاً از محصولات گياهي و جانوري بدست مي­آيند لذا اين مواد برخلاف پليمرهاي سنتتيك كه از مواد نفتي بدست مي آيند زيست تجزيه پذير هستند (در اثر تجزيه دي اكسيد كربن، آب، متان و … توليد مي‌كنند)، بنابراين مواد آلوده كننده محيط زيست به شمار نمي­آيند. از سوي ديگر مواد بيوپليمري به وسيله موجودات زنده ساخته مي­شوند و در نتيجه در چرخه ساخت و تجزيه مواد بيولوژيكي قرار مي‌گيرند پس هيچ­گاه منابع آن­ها محدود و تمام شدني نيست در حالي­كه مواد پليمري و پلاستيكي امروزي از سوخت­هاي فسيلي ساخته مي­شوند كه منابع آن محدود و تمام شدني است. مزيت ديگر بيوپليمرها اقتصادي بودن اين مواد است زيرا توليد بيوپليمر نياز به كارخانه و صنعت پيشرفته ندارد و با حداقل امكانات مي‌توان به توليد آن­ها مبادرت ورزيد هم­چنين مواد اوليه آن­ها ارزان است زيرا از زباله­هاي مواد اوليه كشاورزي تجديد شونده يا صنايع فرآوري مواد غذايي دريايي بدست می­آیند (لای و همکاران، 1998 ؛  لاوهاکونجیت و همکاران، 2004  و قنبر زاده و همکاران، 1388).

بیوپلیمرها نسبت به پلیمرهای سنتزی دارای مزایایی هستند که مهم­ترین آن­ها زیست تخریب پذیری و تجدید پذیری این مواد است. بازدارندگی بیوپلیمرها نسبت به گازها باعث افزایش ماندگاری محصولات تازه مثل میوه­ها و سبزی­ها می­شود. بازدارندگی نسبت به ترکیبات فرار و روغن ها به حفظ کیفیت مواد غذایی در طول عرضه و نگهداری کمک می­کند. علاوه بر این بیوپلیمرها ترکیبات مناسبی برای حمل انواع مواد افزودنی و ضد میکروبی به حساب می­آیند که با آزادسازی کنترل شده این ترکیبات قادرند سرعت انواع فسادهای میکروبی و شیمیایی را در مواد غذایی کاهش دهند. اما با این وجود خواص مکانیکی ضعیف و نفوذ پذیری بالا نسبت به بخار آب دو عیب اصلی بیوپلیمرها محسوب می­شود که باعث محدود شدن استفاده صنعتی از این مواد در بسته بندی می­گردد که با ورود فناوری نانو به این عرصه این مشکلات نیز برطرف شدند. فیلم­های حاصل از ترکیب نانو مواد و بیوپلیمرها و یا به اصطلاح نانو کامپوزیت­های بیوپلیمری خواص کاربردی مطلوبتری از خود نشان می­دهند که مهم­ترین آن­ها افزایش مقاومت مکانیکی و کاهش نفوذ پذیری نسبت به بخار آب می­باشد. افزایش بازدارندگی در برابر نفوذ گازها، افزایش کارایی فیلم در استفاده به عنوان بسته بندی فعال، افزایش مقاومت حرارتی ماده بسته بندی و ایجاد شفافیت و بهبود خواص ظاهری فیلم از دیگر مزایای نانو کامپوزیتهای بیوپلیمری می­باشد (قنبرزاده و همکاران،  1388).

 

 

اهداف پژوهش

هدف اصلی

هدف از این بررسی، امکان تهیه فیلم­های تجزیه پذیر و زیست سازگار با محیط  نشاسته سیب زمینی ترکیب شده با ژلاتین گاوی حاوی ذرات نانو خاک رس جهت استفاده در بسته بندی به جای کاربرد اولیه شیمیایی غیر قابل تجزیه و بازیافت است.

 

اهداف اختصاصی

بررسی اثر ذرات نانو خاک رس بر خواص فیزیکوشیمیایی فیلم کامپوزیت نشاسته/ژلاتین

بررسی اثر ذرات نانو خاک رس بر خواص مکانیکی فیلم کامپوزیت نشاسته/ژلاتین

بررسی اثر ذرات نانو خاک رس بر خواص عبوردهی نسبت به بخار آب و اکسیژن

 

پرسش­های تحقیق

ذرات نانو خاک رس روی خواص فیزیکوشیمیایی فیلم­های ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ژلاتین تاثیر دارند؟

خاک رس به صورت ذرات نانو می­تواند میزان جذب آب رادر پوشش­های بایوپلیمری کاهش دهد؟

 

محدودیت­ های تحقیق

محدود بودن درصد مورد استفاده از نانو خاک رس تا سقف 5% به دلیل هتروژن نمودن بافت فیلم­ها از محدودیت­های این تحقیق بود.

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب… ‌ج

فهرست جداول. ‌ح

فهرست شکل ها ‌ك

چکیده 1

فصل اول: کلیات… 2

1-1- پیش زمینه. 3

1-2- اهمیت موضوع. 5

1-3- اهداف پژوهش… 9

1-3-1- هدف اصلی.. 9

2-3-1- اهداف اختصاصی.. 10

1-4- پرسشهای تحقیق.. 10

1-5- محدودیتهای تحقیق.. 10

1-6- نمودار تحقیق.. 10

فصل دوم: مروری بر پژوهش های پیشین.. 12

2-1- کامپوزیت.. 13

1-1-2- کامپوزیت‌های سبز(کامپوزیت‌های زیست‌تجزیه‌پذیر) 14

2-2- نانو کامپوزیت.. 14

1-2-2- تعریف نانوتکنولوژی.. 14

2-2-2- تعریف نانو کامپوزیت.. 15

2-3-  بایو نانوکامپوزیت.. 15

1-3-2- بایو تکنولوژی.. 15

2-3-2 تعریف بایونانوکامپوزیت.. 16

3-3-2 بایو نانوکامپوزیت سبز. 17

2-4- نانو رسها ( سیلیکاتهای لایهای) 18

2-5- نشاسته و نشاسته سیب زمینی.. 23

1-5-2- تولید فیلم نشاسته. 24

2-5-2- خواص کاربردی فیلمهای نشاسته ای.. 28

2-5-2-1- بازدارندگی نسبت به بخار آب.. 28

2-5-2-2- بازدارندگی نسبت به گازها و ترکیبات فرار. 29

2-5-2-3- خواص مکانیکی.. 29

2-5-2-4- رنگ… 32

2-5-2-5- پلاستی سایزرها 32

2-5-3- نشاسته سیب زمینی.. 33

2-6- ژلاتین.. 36

2-6-1- پوششها و فيلمهاي بر پايه ژلاتين.. 36

2-6-2- تعریف ژلاتین.. 36

2-6-3- کاربردهای ژلاتین در صنایع مختلف… 38

2-6-4- کلاژن. 38

2-6-5- تبدیل کلاژن به ژلاتین.. 39

2-6-6- شیمی ژلاتین.. 42

2-6-7- ترکیب آمینو اسیدی ژلاتین.. 43

2-6-8- نقطه ایزوالکتریک ژلاتین.. 45

2-6-9- تولید ژلاتین.. 46

2-6-9-1- روش اسیدی.. 47

2-6-9-2- روش قلیایی.. 47

2-6-10- تشکیل فیلم و خصوصیات.. 48

فصل سوم: مواد و روش ها 49

3-1- مواد. 50

3-2 روش تهیه فیلمهای نانوبایوکامپوزیتی.. 51

3-3 ضخامت فیلم. 52

3-4 آنالیز فیلم. 53

3-4-1- ویژگی های مکانیکی.. 53

3-4-2- رنگ سنجی.. 55

3-4-3- نفوذ پذیری بخار آب (WVP) 56

3-4-4- بررسی تعامل مواد شیمیاییFTIR.. 56

3-4-5- حلالیت فیلم ها 57

3-4-6- ظرفیت جذب آب (WAC) 57

3-4-7- ایزوترم جذب.. 58

3-4-8- اشعه مرئی – UV.. 59

3-4-9- نفوذ پذیری به اکسیژن. 59

3-5- تجزیه و تحلیل آماری.. 60

فصل چهارم: نتایج و بحث… 60

4-1- ارزیابی کیفی فیلمها 61

4-2-اندازه گیری رطوبت.. 62

4-3- اندازه گیری حلالیت.. 63

4-4-اندازه گیری میزان جذب آب.. 64

4-5- تعیین میزان نفوذ پذیری به بخار آب.. 65

4-6- نفوذ پذیری به اکسیژن. 70

4-7- اندازه گیری ویژگیهای مکانیکی.. 76

4-8- رنگ… 82

4-9- uv. 85

4-11- مدلسازی ایزوترم جذب.. 89

4-11-2- بررسی اثر ژلاتین بر ایزوترم جذب تعادلی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی.. 91

4-11-3- بررسی اثر نانو ذرات خاک رس  بر ایزوترم جذب تعادلی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ژلاتین.. 92

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات… 93

5-1- نتیجه گیری.. 94

5-2- پیشنهادات.. 96

منابع و مراجع.. 98

English Abstarct: 104

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2- 1: فرم های مختلف زنجیره های ژلاتین.. 41

جدول 2- 2: ترکیب آمینواسیدی ژلاتین (حاصل از هیدرولیز صد گرم ژلاتین). 44

جدول 4- 1: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذپذیری به بخار آب فیلمهای نشاسته سیب زمینی حاوی ژلاتین گاوی. 66

جدول 4- 2: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ ژلاتین حاوی 1% نانو خاک رس. 67

جدول 4- 3: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ ژلاتین حاوی 3% نانو خاک رس. 67

جدول 4- 4: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ ژلاتین حاوی 5% نانو خاک رس. 68

جدول 4- 5: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ 5% ژلاتین گاوی  حاوی  نانو خاک رس. 68

جدول 4- 6: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ 10% ژلاتین گاوی  حاوی  نانو خاک رس. 69

جدول 4- 7: میزان رطوبت، جذب آب، حلالیت و نفوذ پذیری به بخار آب فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ 15% ژلاتین گاوی  حاوی  نانو خاک رس… 69

جدول 4- 8: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / ژلاتین گاوی. 79

جدول 4- 9: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / ژلاتین گاوی حاوی 1% نانو خاک رس… 79

جدول 4- 10: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / ژلاتین گاوی حاوی 3% نانو خاک رس… 80

جدول 4- 11: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / ژلاتین گاوی حاوی 5% نانو خاک رس… 80

جدول 4- 12: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / 5% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس… 81

جدول 4- 13: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی /10% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس… 81

جدول 4- 14: میزان کش آمدگی، مقاومت کشش و مدل الاستیک فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / 15% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس… 82

جدول 4- 15: بررسی پارامترهای رنگی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 83

جدول 4- 16: بررسی پارامترهای رنگی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / 5% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس    84

جدول 4- 17: : بررسی پارامترهای رنگی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / 10% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 84

جدول 4- 18: بررسی پارامترهای رنگی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی / 15% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس… 85

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1: نمودار فرآیند پژوهشی.. 11

شکل 2- 1:: سه حالت اختلاط نانو رس و پلیمر (قنبر زاده و همکاران، 1388). 21

شکل 2- 2:: ساختار شیمیایی ژلاتین [81] 45

شکل 2- 3:: ساخت فیلم نشاسته سیب زمینی ترکیبی با ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 52

شکل 3- 1: تصویر ESEM نانو خاک رس (Nano Clay). 50

شکل 4- 1: فیلم ترکیبی نشاسته سیب زمینی و ژلاتین گاوی.. 61

شکل 4- 2:  نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیب شده با ژلاتین گاوی. 71

شکل 4- 3: نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با ژلاتین گاوی حاوی 1% نانو خاک رس. 72

شکل 4- 4: نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با ژلاتین گاوی حاوی 3% نانو خاک رس. 73

شکل 4- 5: نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با ژلاتین گاوی حاوی 5% نانو خاک رس. 73

شکل 4- 6: نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با 5% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 74

شکل 4- 7:  نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با 10% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 75

شکل 4- 8:: نمودار نفوذ پذیری به اکسیژن فیلمهای نشاسته سیب زمینی ترکیبی با 15% ژلاتین گاوی حاوی نانو خاک رس. 76

شکل 4- 9: 86

شکل 4- 10: 87

شکل 4- 11: FTIR فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ ژلاتین حاوی نانو خاک رس… 89

شکل 4- 12: داده های تجربی و مدل چند جمله ای ایزوترم جذب تعادلی فیلم نشاسته سیب زمینی و ژلاتین در دمای 25 درجه سانتیگراد. 90

شکل 4- 13:  اثر ژلاتین بر نمودار جذب تعادلی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ژلاتین در دمای 25 درجه سانتیگراد  91

شکل 4- 14: اثر نانو ذرات خاک رس بر نمودار ایزوترم جذب تعادلی فیلمهای ترکیبی نشاسته سیب زمینی/ژلاتین   92

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =