پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی رابطه‌ بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران : پایان نامه مدیریت مالی
doc
تعداد صفحات : 152
پایان نامه کارشناسی ارشد
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته مدیریت مالی و با عنوان بررسی رابطه‌ بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در 152 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

مقدمه بررسی رابطه‌ بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

در فصل اول پس از بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ سپس اهداف تحقيق را بيان نموده و در ادامه به بیان فرضیه‌ها، متغیرها و مدل پژوهش می‌پردازیم. همچنین روش، ابزار گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، قلمرو و جامعه آماری پژوهش را در قالب بندهای جداگانه، بیان می‌کنیم. تعاریف عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق نیز در این فصل آورده شده و در نهایت به ساختار کلی پژوهش اشاره شده است.

 

اهميت و ضرورت پژوهش

اهمیت تحقیق و توسعه به حدی است که کشورها بر اساس معیار نسبت بودجه های تحقیقاتی از درآمدهای ناخالص ملی، به توسعه یافته یا توسعه نیافته تقسیم می شوند. سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه علاوه بر اینکه یکی از مهمترین عوامل محرک رشد شرکت ها می باشد، سهم بازار شرکت را نیز گسترش می دهد.
( دهقانی 1386). اخیرا تحقیقات زیادی در زمینه مخارج و تحقیق و توسعه صورت گرفته است. یکی از موضوعاتی که بیشتر توجه محققین را به خود جلب کرده است بررسی ارتباط بین مخارج تحقیق و توسعه و سودآوری شرکت بوده است. محققان به یافته های متفاوتی در این زمینه دست یافته اند. بر اساس نظرشومپیتر(2003) تحقیق و توسعه بر سود  اثرگذار است. از نظر وی شرکت های دارای قدرت انحصاری بالاتر با افزایش مخارج تحقیق و توسعه، امکان دستیابی به کاهش ریسک، از طریق ایجاد نوآوری پیدا
می کنند، به طوری که با حفظ قدرت انحصاری، بازده سهام تحت تاثیر مخارج تحقیق و توسعه قرار
می گیرد و قابل افزایش است. با این حال در داخل کشور به ندرت به این موضوع پرداخته شده است. لذا این تحقیق به دنبال بررسی ارتباط سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه و بازده سهام شرکت می باشد. از جنبه دیگر انجام این پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که در دنیای کنونی تنها راه دستیابی به تکنولوژی نوین و باقی ماندن در میدان رقابت، سرمایه گذاری در مخارج تحقیق و توسعه بوده که خود عامل ایجاد علوم و تکنولوژی های جدید بوده و از جنبه دیگر هدف نهایی سهامداران دستیابی به بازده سهام بالاتر می باشد. بنابراین درک صحیح رابطه بین دو متغیر مخارج تحقیق و توسعه و بازدهی سهام عاملی اساسی در جهت دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت‌ها می‌باشد.

 

اهداف پژوهشي

هدف این تحقیق تکمیل شکاف موجود در عرصه ادبیات موضوعی با بررسی پاسخ به این پرسش است که چه رابطه‌اي بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد. اهداف تحقيق در دو بخش شامل اهداف علمي و اهداف كاربردي به شرح زير بيان مي گردند.

 اهداف علمي:

تحقيقات دانشگاهي زيادي چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور، در ارتباط با بازده سهام و تاثير عوامل مختلف بر آن صورت گرفته است، اما با اين وجود بيشتر اين تحقيقات معطوف به تاثير عوامل و متغيرهاي مختلف بر سياست‌ها و قوانين درون شركتي بوده و تا به‌حال تحقيقي در خصوص بررسي رابطه بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در ايران انجام نگرفته است، لذا اين پژوهش كاملا جديد بوده و با جنبه نوآورانه خود به دنبال ارتقاي مباني نظري و غني‌تر نمودن ادبيات موضوع حاضر است.

 اهداف كاربردي:

پژوهش حاضر با شناخت و بررسي رابطه‌ي بين مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مبانی کاربردی برای بازیگران بازار سرمایه شامل سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل و ….. فراهم خواهد نمود. بدیهی است که به دنبال انجام هر تحقیقی تلاش بر این است نتایج به‌دست آمده مورد استفاده علاقمندان قرار بگیرد تا در اتخاذ تصمیمات موثر کارا و موثر باشد، لذا این تحقیق نیز مستثنی از این امر نخواهد بود. از طرف دیگر نتایج تحقیقات برای خود مدیران شرکت‌ها نیز قابل توجه خواهد بود تا نتایج مثبت بیشتری را رقم بزنند؛ بنابراين نتایج تحقیقات حاضر می تواند برای گروه‌های زیر قابل استفاده باشد:

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مردم و دولت،
  • سهام‌داران شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،
  • مدیران شرکت‌ها،
  • موسسالت مالی و اعتباری و سرمایه‌گذاری،
  • متخصصین و تحلیل‌گران مالی و

سوالات و فرضيه‌هاي پژوهش

سوالات پژوهش

قبل از تدوين فرضيه‌هاي پژوهش، سوالات پژوهش به صورت زير تدوين شده‌اند:

  • آیا بین مخارج تحقیق و توسعه(R&D) و بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران رابطه وجود دارد؟
  • آیا بین مخارج تحقیق و توسعه(R&D) و ارزش بازارسهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران رابطه وجود دارد؟
  • بین مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازارحقوق صاحبان سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معناداری وجود دارد؟

 

 فرضیه‌های پژوهش

پس از بررسی مساله تحقیق و مطالعات مقدماتی درباره جواب‌های ممکن، برای پاسخ به سوالات مطرح شده در قسمت بيان مسأله، فرضیه‌هاي زیر تدوین شده‌اند:

  • بین مخارج تحقیق و توسعه (R&D)و بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معناداری وجود دارد.
  • بین مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و ارزش بازار سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معناداری وجود دارد.
  • بین مخارج تحقیق و توسعه (R&D) و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازارحقوق صاحبان سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معناداری وجود دارد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
,
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =