پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مخازن آب : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع مخازن آب نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مخازن آب

مخازن مرتفع آب كه جهت ذخيره سازي آب و استفاده از انرژي پتانسيل آن بدليل ارتفاع آن از سطح زمين مي‌باشد امروزه با توجه به اهميت ذخيره كردن آب و در بعضي نقاط بدليل كمبود آب بسيار مورد توجه مي باشند. مخازن آب از نظر جنس مصالح به دو نوع فولادي وبتني تقسيم بندي مي شوند كه موضوع بحث ما راجع به نوع فولادي آن مي‌باشد. يك مخزن هوايي بايد چه از لحاظ طراحي در برابر بارهاي ثقلي ،برف، زلزله، هيدروستاتيك چه اجرا و چه رعايت نكات بهداشتي و زيست محيطي آن مورد بررسي قرار گيرد. از آنجا كه اين مخازن معمولا حجم زيادي از مايع را در خود نگهداري مي كنند پس در كليه مراحل بايد تمهيدات ويژه اي با توجه به موقعيت بر پا سازي سازه و آيين نامه اي موجود لحاظ شود.

بررسي سازه اي:

يك مخزن ذخيره سازي جز سازه هاي غير ساختماني محسوب مي شود و در نتيجه طرح ومحاسبه و آيين نامه هاي آن نيز متفاوت است. و بر دو نوع مخازن زميني ( كه عموما پوسته استوانه اي است) و هوايي (يا مخازن مرتفع) مي‌باشد. سازه مخازن هوايي از دو قسمت پوسته فلزي جهت ذخيره سازي وبرج نگهدارنده اين مخزن مي‌باشد. در نتيجه مشاهده مي شود كه سهم عمده انواع بارگذاريها بر عهده اين برجها مي‌باشد به غير از فشار هيدروستاتيك كه پوسته مخزن آنرا تحمل مي‌كند. برج نگهدارنده بصورت قاب مي‌باشد كه مهار جانبي آن بصورت بادبند مي باشند.

بارگذاري:

همانطور كه پيشتر گفته شد برج نگهدارنده وظيفه تحمل اكثر بارها را دارد. بارهاي وارد بر كل سازه مخزن هوايي عبارتند از :

  1. بار مرده ناشي از وزن مايع درون مخزن، وزن پوسته مخزن وبرج نگهدارنده
  2. نيروي هيدروستاتيك يا فشار آب كه بر جداره مخزن وارد مي شود و بسته به ارتفاع مخزن نگهدارنده مي‌باشد.
  3. باربرف
  4. بار باد
  5. بار زلزله

كه از ميان بار باد و زلزله هر كدام كه اثرش بيشتر باشد را تاثير مي دهند. بار زلزله در دو جهت عمود بر هم و بصورت رفت وبرگشتي مدنظر است. مخزن با توجه به تعداد پايه هاي نگهدارنده در چند نقطه به برج نگهدارنده متصل مي‌باشد در نتيجه نيروي ثقل مخزن  و نيروي ناشي از زمين لرزه يا باد از طريق اين گره ها به پايه ها منتقل مي شود و پايه نيز براي تحمل بار جانبي از مهارهاي جانبي نظير بادبند و تيرهاي اتصال كمك مي جويد.

مدل سازي و تحليل:

به دليل وجود اثرات هيدروديناميك، مخازن مرتفع آب يا ساير مايعات بعنوان نوع خاصي از پاوندولهاي وارونه محسوب مي شوند. اين گونه سازه ها ممكن است بر روي يك عضو قائم منفرد و يا يك سيستم سازه اي قابي قرار داده شوند. (شكل ۱) در گذشته از نتايج تحقيقات «بلوم و همكاران» و «بويس» براي طراحي آن ها در برابر زلزله استفاده مي كردند. طبق تحقيقات مزبور بايد مخازن مرتفع را بصورت سازه هاي با دو درجه آزادي مدل مي كردند. در اين رابطه «بويس» يك برج آب واقعي را مورد بررسي قرار داده و نشان داده است كه در صورت استفاده از مدل با يك درجه آزادي خطاهاي بزرگي در محاسبات بوجود مي آيند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =