پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مرغداری : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 41
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۴۱ صفحه با موضوع مرغداری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مرغداری

مقدمه :

با افزايش سريع جمعيت و احتياج روزافزوني كه به مواد غذائي بالاخص مواد پروتئيني احساس مي شود توليد مواد غذايي مخصوصاً پروتئين حيواني كه تناسبي با رشد جمعيت ندارد بديهي است .

پرورش و نگهداري طيور به روشهاي صحيح و رعايت اصول اقتصادي و بهداشتي مي‌تواند از طرفي به اقتصاد كشور كمك كند و از طرفي ديگر تا حدودي كمبود گوشت را جبران نمايد . يكي از مهمترين مسائلي كه بايستي بدان توجه نمودن از بين بردن وابستگي صنايع مرغداري ما از كشورهاي خارج است .

امروزه همانطور كه مشاهده مي شود ، گرچه دامنه فعاليت هاي پرورش طيور و مرغداري صنعتي در كشور ما گسترش يافته ولي عملاً مشاهده مي كنيم كه از نظر گوشت سفيد و تخم مرغ علاوه بر اينكه به خود كفائي نرسيده ايم بلكه وارد كننده اين محصولات هستيم .

آشنائي با قسمتهاي مختلف مرغداری :

هدف اصلي در اين بخش بدست آوردن اطلاعات كلي در مورد مرغداري مشكلات و مسائل مربوط به مرغداري بود كه اطلاعات جامعي در مورد مرغداري و نحوه كار و آشنايي صورت پذيرفت . البته در دوره كارآموزي سن مرغان تخمگذار ۱۷ ماهه بود .

معرفي قسمتهاي مختلف مرغداری :

مرغداری با ظرفيت ۶۰ هزار قطعه تخمي نژادهاي لاين به مساحت كل سالنها حدوداً ۴۵۰۰ متر و در زميني به وسعت ۵/۱ هكتار واقع در جاده مردآباد كرج .

سالن تهيه دان و انبار جيره : مساحت تقريبي اين مكان حدوداً m 500 بود و از يك سيلوي زيرزميني آهني تشكيل يافته بدين صورت كه از يك طرف سالن از ارتفاع صفر شروع شده و تا عمق ۴ متر به طول تقريبي ۱۰ متر ادامه دارد .

از اين محل جهت نگهداري جيره كه بصورت آرد و در نيامده استفاده مي‌گردد . مزاياي اين روش را مي توان به علت وجود كف و ديواره هاي آهني غير قابل نفوذ براي انواع حشرات و جوندگان نام برد .

كار در آسياب جهت آماده نمودن جيره :

شايد يكي از مشكل ترين قسمت هاي كار اين مرحله باشد . زيرا گرد و خاك بيش از اندازه موجب اختلال در سيستم تنفسي مي گردد كه بايستي در حين كار از ماسك استفاده نمود .

ابتدا ما جيره غذايي را بر اساس فرمول وزن مي نموديم و پس آنها را در دستگاه خردكن مي ريختيم بعد از آن دستگاه را روشن نموده و دستگاه كار آسياب نمودن جيره را شروع مي نمود . پس از گذشت ۱ ساعت دستگاه را خاموش كرده و با استفاده از يك مكنده جيره وارد ميكسر مي شد و در آنجا بخوبي با يكديگر مخلوط مي شدند سپس وارد سيلو شده در آنجا ذخيره مي‌شوند .

مشخصات فني ساختمانهاي مرغداري :

در احداث مرغداري ساختمان آن از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. زيرا با يك كار حساب شده و عملي مي توان نتيجه بهتري از عملكرد خود داشته باشيم بطوريكه ساختمان مرغداري در توليد اهميت بسيار زيادي دارد . لانه بايستي طوري ساخته شود ك داراي حداكثر اشعه آفتاب ، بخصوص در زمستان باشد . و نيز عمل تهويه بخوبي انجام پذيرد . و با پيش بيني كردن پنجره هاي مناسب لانه را در زمستان گرم و در تابستان خنك نگه داشت و بوسيله تهويه صحيح رطوبت لانه را به حداقل رسانيد .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =