پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
معدن و آشنایی با آن و تاریخچه ی معدن: دانلود تحقیق معدن
doc
تعداد صفحات : 133
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معدن
15000 تومان


تحقیق رشته معدن با فرمت WORD و در ۱۳۳ صفحه با موضوع معدن و آشنایی با آن و تاریخچه ی معدن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

معدن:

كاربرد مواد معدني در صنايع بويژه بعد از جنگ جهاني دوم رشد سريع پيدا كرده است.امروزه تعداد زيادي از انواع گوناگون سنگ و كاني و تركيبت آنها در صنايع به كار برده مي شودكه بين آنها ذغال سنگ جايگاه مخصوص به خود را دارد،كه در حال حاضر حيات بسياري از صنايع در گرو اين ماده معدني است.

در كشور ما كه اقتصادي وابسته به نفت داشته و دارد،بيشتر نگاهها معطوف به صنعت نفت بوده است و صنايع ديگر معدني رشد چنداني ننموده ويا به طور ناقص از اين صنايع بهره برداري گرديده است.

تاريخچه  معدن مطالعات

بررسي مناطق زغالدار طبس براي اولين بار در سال ۱۳۴۷ توسط اكيپ اعزامي از واحد كرمان آغاز شد .

به دنبال آن در سال ۱۳۴۹ كارشناسان روسي شركت ذوب آهن ايران به منظور تعيين كيفيت ، از لايه هاي زغالي ناحية نايبند نمونه برداري كردند .سپس در سالهاي ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳ به منظور مطالعات جامعتر گروه هايي از كارشناسان روسي و ايراني به مناطق زغالدار اعزام گرديدند و در ارتباط با زغالخيزي  رسوبات ترياس ، ژرواسيك و كيفيت لايه‌اي زغالي مطالعاتي را انجام دادند .

بر اساس مطالعات ياد شده حدود گسترش رسوبات زغالدار ايران (‌مترياليس  ژرواسيك) در حوضة زغالدار طبس مشخص گرديد و وجود زغالهاي كك شو در نواحي شرق حوضچه (پروده – نايبند ) و زغالهاي حرارتي در ناحية غربي ( مزينو) مورد توجه قرار گرفت .

وسعت منطقه

ناحية زغالدار پروده با وسعتي حدود ۱۲۰۰ كيلومتر مربع اگرچه در نتيجة عملكرد چندين گسل و همچنين ساختمانهاي زمين شناسي به بلوكهاي متعدد تقسيم شده ولي در عين حال محدوده‌اي است بهم پيوسته بطوريكه كه رخنمون لايه هاي زغالي از غرب به شرق در طول ۴۰ كيلومتر تداوم داشته و تغييرات كمي وكيفي آنها از روند مشخصي پيروي مي كنند .

علاوه بر اين به لحاظ شرايط و ويژگيهاي رسوبگذاري ، برخي خصوصيات زمين شناسي و حتي پاره‌اي از مشخصات كيفي و تكنولوژي ، لايه هاي زغالي در كل ناحيه مشابه بوده و تغييرات ، داراي قانونمندي و روند نسبتاً مشخص مي باشد . و امكان طراحي معدن هاي متعددي در مجاورت يكديگر فراهم ميگردد . قطعاً طراحي معدن در مجاورت يكديگر هزينه هاي زير بنائي هر معدن را بسيار كاهش ميدهد و ميزان نيروي انساني و ساير امكانات مورد نياز كاهش مي يابد .

 طبقه بندي توده هاي سنگي :

در خلال بررسي امكان پذيري طراحي هاي معدني و عمراني دانستن اطلاعات جزئي از وضعيت توده ي سنگ و پيش بيني فشار وارد بر وسايل نگهداري اهميت ويژه اي دارد . به همين منظور طبقه بندي هايي براي توده ي سنگ ها ارائه شده است .

اين طبقه بندي ها ممكن است به عنوان يك چك ليست اطلاعات قابل اطمينان درباره ي سنگ مورد استفاده قرار گيرد يا مي تواند يك تصوير از وضعيت توده ي سنگ پديد آورد كه براي پيش بيني هاي اوليه وسايل نگهداري قابل ملاحظه هستند . همچنين مي توان ميزان مقاومت و تغيير شكل توده ي سنگ را نيز تخمين زد . بيشتر تونل هايي كه اكنون ساخته مي شوند از چند سيستم طبقه بندي استفاده مي كنند . مشهورترين طبقه بندي هاي توده سنگ ، طبقه بندي هاي ترزاقي  ( ۱۹۴۶ ) و RMR مي باشند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =