پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
معرفی رشته معماری : دانلود رایگان تحقیق معماری
doc
تعداد صفحات : 7
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۷ صفحه با موضوع معرفی رشته معماری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

معرفی رشته معماری

رشته معماری داراي دو حنبه هنري و فني است. در اين ميان درسهاي طراحي، زيباشناسي و نحوه زيباكردن حجم‌ها، نماها و پلان‌ها به هنر برمي‌گردد و دروسي مثل سازه‌هاي بتني و فلزي، مقاومت مصالح، ايستايي، تاسيسات مكانيكي و الكتريكي به جنبه‌ي فني اين رشته مربوط مي‌شود. در اين رشته دروس هنري اهميت بيشتري داشته و دروس علمي و فني در راستاي دروس هنري است. براي مثال يك معمار در طراحي خانه بايد فضاي آرامش بخشي را ايجاد كند تا باعث اضطراب، خستگي و دلتنگي نگردد. كاري كه بيش از رعايت اصول فيزيكي مثل نور و صوت، نياز به آشنايي با اصول زيبايي‌شناسي دارد.

توانايي‌هاي لازم:

معماري بيش از آنكه علم و تكنيك باشد، ذوق و سليقه و استعداد است. دانشجوي اين رشته علاوه بر توانمندي در طراحي و قدرت تجسم و خلاقيت، لازم است كه در درس رياضي بخصوص در هندسه قوي باشد چون براي آموزش فن و تكنيك معماري بايد دروسي مثل هندسه كاربردي، هندسه مناظر و مرايا و رياضيات و آمار را مطالعه كرد.

موقعيت شغلي در ايران:

با توجه به اين كه در سطح كارشناسي به جنبه‌هاي فني معماري توجه بيشتري مي‌شود، در نتيجه فارغ‌التحصيل اين رشته مي‌تواند به ساختمان‌سازي(طراحي فني ساختمانهاي مختلف) بپردازد اما فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد چون جنبه‌هاي هنري معماري را آموزش ديده است، بيشتر به هنر معماري مي‌پردازد. مهندس معمار علاوه بر طراحي بناها مي‌تواند به طراحي و ساخت ماكت و طراحي معماري داخلي بپردازد و يا به عنوان ناظر ساخت فعاليت كند. در ضمن فارغ‌التحصيل معماري آمادگي كار در رشته هاي مرتبط با معماري مثل طراحي صحنه يا طراحي صنعتي را نيز دارد.

درسهاي اين رشته در طول تحصيل

دروس پايه :

هندسه كاربردي، كارگاه مصالح و ساخت، درك و بيان محيط، بيان معماري، هندسه مناظر و مرايا، رياضيات و آمار، انسان، طبيعت، معماري، مقدمات طراحي معماري.

دروس اصلي :

مباني نظري معماري، آشنايي با معماري جهان، برداشت از بناهاي تاريخي، آشنايي با معماري معاصر، نقشه‌برداري، تنظيم شرايط محيطي، تاسيسات الكتريكي(نور و صدا)، تاسيسات مكانيكي، مقاومت مصالح و سازه‌هاي فلزي، سازه‌هاي بتني، ايستايي، متره و برآورد، مديريت و تشكيلات كارگاه، مصالح ساختماني، ساختمان، روستا، طرح معماري.

دروس تخصصي :

آشنايي با مباني برنامه‌ريزي كالبدي، تحليل فضاهاي شهري، آشنايي با مرمت ابنيه، طرح معماري، طراحي فني، طرح نهايي.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =