پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
معماری سفارشی : دانلود تحقیق معماری
doc
تعداد صفحات : 53
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
19000 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۵۳ صفحه با موضوع معماری سفارشی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

معماری سفارشی

مقدمه:

انسان با ساختن خانه از محيط بي انهاي پيرامون خود در يك نقطه گرد مي آيد و از پراكندگي و گريز از طبيعت به تمركز و حضور روي مي آورد و بدين گونه به طبيعتي كه بدون حضور انسان رها شده و پراكنده و فاقد معني است معني مي دهد و با بنا كردن خانه به اين تمركز و تجمع هويت مي بخشد و به ايجاد درون و برون دست مي زند.

درون و بروني كه قبل از حضور انسان و سكني گزيدنش بروي زمين وجود داشته اند و با پديد آوردن خانه دروني « معماری سفارشی » را مي سازد كه بدون حضور انساني كه در آن ساكن مي شود و سكني مي گزيند تحقق نمي يابد.

حقيقت خانه سكني بخشيدن و آنچه در رابطه با آن طرح  مي شود اعم از شكل خانه و مصالح و تركيب آنها جزء امور تبعي به شمار مي آيند و آنچه مهم جلوه مي كند رابطه خانه با انسان از يك سو و يا طبيعت از سوي ديگر است. ارتباطي ميان انسان و كل عالم، گرايش از پراكندگي و گريز از طبيعت خالي از انسان به مركزيت حضور انسان.

کنترل کيفيت بتن و مصالح خام

نحوه كنترل كيفيت پيمانكار از مصالح توليدي خام بتن و بتن ساخته شده

در مشخصات فني خصوصي و نقشه‌هاي اجرايي نوع و طبقه بتن، كيفيت مصالح با توجه به منابع مورد‌نظر، توصيه‌هاي لازم براي مراحل مختلف ساخت و اجراي بتن مطابق مندرجات آيين‌نامه بتن ايران درج مي‌شود. پيمانكار موظف به تهيه مصالح با استاندارد مورد‌نظر، ساخت و اجراي صحيح بتن‌ريزي با توجه به روشها و مندرجات آن مي‌باشد. رعايت مراحل زير قبل از اجراي كارهاي بتني الزامي است.

الف:  با توجه به برنامه زمانبندي اجراي پروژه و نيازها، پيمانكار بايد پيش‌بينيهاي لازم براي تهيه، حمل و انبار نمودن مصالح، تأمين ادوات و تجهيزات، تهيه شن و ماسه، وسايل اندازه‌گيري مصالح مختلف، ماشين‌آلات حمل، ريختن و تراكم بتن و بالاخره مصالح و ادوات لازم براي نگهداري صحيح بتن را به عمل آورده و جزئيات اجرايي هر قسمت از كار را براي تصويب دستگاه نظارت ارائه نمايد.

ب:   بايد پيش‌بينيهاي لازم از نظر تعداد ماشين‌آلات، لوازم و ادوات مختلف براي بتن‌ريزي بدون وقفه، صحيح و مطابق مشخصات توسط پيمانكار صورت گيرد.

پ:   قبل از انجام عمليات بتن‌ريزي، محل گودبرداريها، قالب‌بنديها، آرماتوربنديها، درزهاي ساختماني و محل قطعات مدفون در بتن، با توجه به نقشه‌هاي اجرايي، مشخصات فني خصوصي و دستورالعملها ، كنترل و دستور بتن‌ريزي صادر خواهد شد. پيمانكار بايد پس از آماده نمودن محل اجرا و ساير عوامل ذيربط كتباً دستگاه نظارت را از زمان شروع بتن‌ريزي آگاه نمايد. بدون تصويب قبلي دستگاه نظارت شروع عمليات بتن‌ريزي به هيچ وجه مجاز نمي‌باشد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =