پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مهندسی زلزله و پیشگیری آن و عواقب زلزله در ایران: دانلود تحقیق زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 157
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زمین شناسی
15000 تومان


تحقیق رشته زمین شناسی با فرمت WORD و در ۱۵۷ صفحه با موضوع مهندسی زلزله و پیشگیری آن و عواقب زلزله در ایران نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مهندسی زلزله و مقدمه اي بر طراحي لرزه اي و اهداف آن

طرح ساختمان هاي مقاوم در برابر بار زلزله، همچون طرح سازه اي براي ساير حالات بار، اساساً به معني مشخص نمودن  نيروها و تغيير شكل هاي متناظر و همچنين تعيين اندازه و جزئيات اعضاء براي تحمل اين نيروها و تغيير شكل ها است. در برخي ساختمان هاي خاص مثل راكتورهاي اتمي، طرح سازه در مقابل زلزله عمدتاً بر رفتار ارتجاعي استوار بوده و تنش هاي بحراني در سازه بايد كمتر از تنش هاي حد تسليم باشد. اما در طراحي ساختمان هاي متداول، مخصوصاً قاب ها، يك طرح اقتصادي با مجاز دانستن تسليم بعضي اعضاء طي زلزله هاي شديد به دست مي آيد.

رفتار هيسترزيس

به هنگام زلزله، سازه تحت حركت نوساني قرار گرفته و تغيير شكل هاي رفت و برگشتي تجربه مي كند. آزمايش هاي چرخه اي كه چنين شرايطي را مشابه سازي مي كنند، بر روي اعضاء، اتصالات، مدل هاي با مقياس كوچك و حتي مدل هاي تمام مقياس انجام شده است. نتايج مبين اين است كه نمودار نيرو- تغيير شكل تحت بارهاي رفت و برگشتي تشكيل منحني هاي حلقه اي شكل مي دهد كه منحني هيسترزيس ناميده مي شود.

 

مقاومت همپايه شده براي سيستم الاستوپلاستيك در زلزله ال سنترو

مفهوم عملي نتايج فوق اينست كه يك سازه را مي توان به روش هاي زير در مقابل زلزله مقاوم نمود:

الف- ساخت يك سازه قوي به طوري كه بهنگام زلزله بصورت ارتجاعي رفتار كند.

ب- ساخت يك سازه شكل پذير طوري كه در حين زلزله تحت تغيير شكل هاي فراتر از حالت الاستيك قرار گرفته و رفتار خميري از خود نمايش دهد.

 

آثار درجه نامعيني بر پاسخ لرزه اي سازه ها

مطابق مطالعات برترو، در نظر گرفتن نامعيني آثار سودمندي در پاسخ سازه ها به حركتهاي زلزله دارد . به هر حال ، هريك از اثرها مي تواند و بايد در جاي مناسب خود در فرآيند طراحي لحاظ شود و نبايستي با ضريب كاهنده RS ناشي از مقاومت افزون يا اثر احتمالاتي نامعين بر قابليت اعتماد سيستم، مخلوط شود برخي از اثرهاي نامعيني بر پاسخ لرزه اي به صورت زير است :

الف) كاهش تأثير اندازه در اجزاي سازه‌اي اين بدان معني است كه استفاده از تعداد عناصر كمتر براي مقاومت در برابر بارهاي جانبي ، به استفاده از اعضاء،‌گره ها و اتصالات با ابعاد بزرگتر منجر مي شود . و اين امر به كاهش دوران خميري و ظرفيت اتلاف انرژي مي انجامد

 

مهندسی زلزله وکاهش نیروی زلزله توسط ضرایب تنش مجازه سازه

این ضریب در حقیقت نسبت نیروی (برش پایه) متناظر با ایجاد اولین مفصل پلاستیک در سازه به نیروی خطی اعمال شده بر اساس آیین نامه طراحی می باشد. پر واضح است که هر اندازه مقدار به عدد واحد نزدیکتر باشد، نشانگر طراحی در اقتصادی ترین وضعیت خواهد بود. زیرا که در این حالت، حداکثر استفاده از مقاومت نهایی مقطع به عمل آمده است. این ضریب برای کاهش نیروی زلزله از تراز نیروی نظیر اولین تسلیم سازه به تراز نیروی متناظر با تنش های مجاز، برای محدود نمودن تنش های بوجود آمده در سازه به تنش های مجاز ضروری است و برابر رابطه (۲-۳۵) محاسبه می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =