پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مورچگان : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 17
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۷ صفحه با موضوع مورچگان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مورچگان

فهرست مطالب

بخش ۱      زندگي مورچه ها ………………………..۱

بخش ۲      لانه ي مورچگان ………………………..۲

بخش ۳      لانه سازي………………………………۳

بخش ۴      فكر و هوش مورچه ها………………..۴

بخش ۵      مورچه ها چگونه هستند …………..۶

بخش ۶      غذا خوردن مورچه ها………………. ۶

بخش ۷      مورچه ها موجوداتي كاركن ………. ۸

زندگي مورچه ها

وقتي در اطراف خود بدقت بنگريم مخلوقات فراواني وجود دارند كه هر كدام از آنها دنيايي از شگفتي و تعجب براي ما مي آفرينند. يكي از اين آفريده هاي به ظاهر كوچك اما بسيار شگفت انگيز مورچه مي باشند. قبل از آغاز بمطلب چمد نكته اساسي را مورد توجه بايد قرار داد. مورچگان از دسته حشرات ردار و جستجو كننده هستند كه بطور اجتماعي زندگي مي كنند و تا امروز شش هزار نوع آنها را يافته اند كه هر يك از اين نوع داراي عادت و اخلاق و طرز زندگي مخصوص هستند ولي ما نمي خواهيم در اين تحقيق در بحث طبقه بندي و انواع مختلف و نادهاي وابسته و يا انواعي كه با آنها شباهت داشته و از حيث تركيب ساختمان هاي بدن ممكن است وحدت نوع و جنس داشته باشند داخل شويم زيرا اين بحث دقيق و طولاني ما را بجاهاي دورتر مي كشاند كه نتيجه اي از آن حاصل نمي گردد.

لانه ي مورچگان

بزرگترين مسئله تحقيقي عبارت است از لانه هاي مورچگان ايت چه كسي در اين لانه ها و يا بمعناي ديگر شهرهاي كورچگان حكومت مي كند آيا مورچگان با هم چگونه رفتار مي كنند. طرز زندگي آنها چگونه است جواب اين سؤالها مشكل است زيرا زندگي مورچه پيچيده و پر حادثه است كه مطالعه در آن چندان آسان بنظر نمي رسد مورچگان با اينكه ميليونها با هم در يك جا زندگي مي كنند از حيث طبقه بندي و طرز زندگي داراي قوانين و مقرراتي بسيار دقيق و مرتب هستند بطوريكه هيچوقت نظام داخلي آنها بهم نمي خورد و چون كسي كه برنامه اي را از سر گرفته بدوم كوچكترين مانع و برخورد تا به آخر جلو مي روند. اين مورچگان با آن تعداد كشيد و نامحدود در داخل لانه هاي طويل و عريض خود تحت قوانين و مقررات معين چون سلولهاي بدن ما كه با رابطه نامعلوم بكارهاي خود مي پردازند آنها هم هر كدام كار و فعاليت هاي جداگانه دارند.

لانه سازي

وقتي يك مورچه مي خواهد كاري بكند مثل اين است كه نقشه اين كار در فكر و مغز او طرح شده و همانرا بموقع لجرا مي گذارد. مثلا وقتي يكي از آنها دانه اي را در چند متري لانه خود ديد و يا علفي را ميبيند كه نزديك لانه او در حال بلند شده است.فكر اينكه با اين علف مي تواند براي خود لانه اي بسازد در مغزش بوجود مي آيد. مي بينيد كه مورچه در اين حال باطراف اين علف چرخ خورده بلندي و كوتاهي و ضخامت آنرا در نظر مي گيردسپس با مهارت و استادي عجيب اين علفها را كنار هم قرار مي دهد يا اينكه مقداري خاك در اطراف اين علفها جمع مي كند چيزهاي را كه براي ساختن خانه او لازم است از مسافتهاي دور مي آيد و تمام اين كارها نشان مي دهد كه از ديدن يك ساقه علف فكر ساختن منزل در مغز او پيدا شده است سپس بدون اينكه تأمل كند شروع بكار مي كنند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =