پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
نقاشی لئوناردو داوینچی و بررسی نقاشی مونالیزا: دانلود رایگان تحقیق رشته هنر
doc
تعداد صفحات : 16
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته هنر
رایگان
0 تومان


تحقیق با فرمت WORD و در ۱۶ صفحه با موضوع نقاشی لئوناردو داوینچی و بررسی نقاشی مونالیزا نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

نقاشی لئوناردو داوینچی و بررسی نقاشی مونالیزا

 

عنوان نقاشي

عنوان Mana lisa از بيوگرافي Giorgic vasavi لئوناردوداوينچي مي آيد كه ۳۱ سال بعد از مرگ لئوناردو، چاپ گشت. در آن،‌او خانمي به نام lisa كه همسر بازرگان ثروتمند Florentine در نام Francesco del Giocordo مي‌باشد را مشخص كرد. Mana اختصار ايتاليايي كلمه Madnna به معني خانم من معادل كلمه انگليسي Madox ميباشد از اينرو كلمه به معني lisa Madam مي‌باشد. در ايتاليايي جديد فرم كوتاه Madonna معمولا به صورت Manna ديكته ميشود.

همچنني عنوان GioCorda La زن Gando مي‌باشد. در ايتاليا giocola به معني قلب روشن معادل jocad در انگليسي مي‌باشد بنابراين giocanda به مغني زن خوش قلب مي‌باشد. بدليل لبخند او اين روش از موضوع معني دوگانه را دارد بطوريكه La joconde فرانسوي مي‌شود.

تاريخچه نقاشی لئوناردو داوینچی

احتمالا لئوناردو نقاشي mana lisa را در سال ۱۵۰۳ شروع كرد وطبق vadwri آن را ۴ سال بعد كامل كرد لئوناردو نقاشي را در سال ۱۵۱۶ از ايتاليا به فرانسه برد هنگامي كه پادشاه francios اول نقاشي را براي كار lue jose نزديك قصر پادشاهي در Ambaoie دعوت كرد. پادشاه نقاشي را ۴۰۰۰ cuoخريد.

بعداز مرگ لئوناردو نقاشي با داشتن قسمتهايي قاب گذاري در دو قسمت پرگشته شكسته شد اصولا دو ستون درد و طرف فيگور كه ما از آن كپي اوليه را داريم وجود داشت لبه هاي تيز شكستگي هنوز هم ديده مي‌شود.

سرگذشت نقاشی مونالیزا

نقاشي در ابتدا در Fontcineble گذارده شد و بعدا در قصر versialles به نمايش درآمد. بعد از انقلاب فرانسه آن به lowvre  منتقل شد. ناپلئون اول آن را در اتاق خواب خود در قصر Turilerie قرار دارد و بعدا آن دوباره به loureve بازگشت در طي جنگ France-prvssinal 1870-1871  آن از louvre به جايگاه پنهاني در قسمتي از اروپا منتقل شد تابلوتا اواسط قرن نوزدهم تا اين ميزان معروف نبود تا وقتي كه هنرمندان پياژه حركت سمبوليست آن را مشاهده كردند و آن را با نظرات در مورد زن تطابق دادند.كارشناس walter pater در كارشناسي ۱۸۷۶ خود بر اثر لئوناردو اين منظره را براي ما توصيف فيگور تابلو به عنوان گونه اي از تجسم افسانه اي ادي قرن كه پيرتر از صخره هايي استكه در بين آنها نشسته وكسي كه خيلي وقت است كه مرده ورازهاي قبر را دانسته توصيف كرد.

دزدیده شدن نقاشی لئوناردو داوینچی

تابلوشهرت بيشتري يافت وقتي كه در ۲۱ آگوست سال ۱۹۱۱ دزديده شد.

روز بعد Louis Broude به lourve رفت و به salon carre جايي كه Mona Lisa قرار داشت رفت. او در جايگاهي كه Mona lisa مي بايست قرارداشت يعني بينTitions Alegrory of Alfone di , valso Genggoies Mystical marrig اوچهار ميخ آهني يافت. Beroud با رئيس پليس تماس گرفت وسپس فكر كرد كه شايد تابلو براي عكس گرفتن برداشته شده است. اما Mona lisa دست عكاسان نبود. Lourveبراي يك هفته براي كمك در مورد رسيدگي بر دزدي انجام شده بسته شده بود در ۶ سپتامبر شاعر اهل هنر فرانسه كسي كه يكبار به عنان عامل ايجاد آتش سوزي lourveمضمون شناخته شده بود در دزدي mona lisa مورد بازجويي قرار گرفت.

همچنين دوست او publo picaso هم براي جواب به سوالاتي فرد پليس آمد و پي هر دو بعد ازمدتي آزاد گشتند.در اين زمان تصور مي شد نقاشي براي هميشه گم شده است. اما دزد كسي نبود vincenzo pengo يكي از كاركنان موزه خيلي راحت با داخل شدن به ساختمان در وقت قانوني تابلورا خيلي راحت درروكشي پنهان كرد و وقتي موزه بسته شد رفت.Edllando de valfirer  رئيس نقشه كسي دزدي كپي هاي از نقاشي را به عنوان تابلو اصلي فروخت.

و به دليل اينكه براي گولزدن احتياج به اصل تابلو نداشت ديگر با peruggia بعد از جنايت تماس نگرفت. بعد از اينكه تابلو را به در آپارتمان خود براي دوسال نگه داشت صبر peruggia لبريز گشت ووقتي كه قصد فروختن آن را داشت دستگير شد در برد اشتن آن در سراسر ايتاليا ممنوع گشت در ۱۹۱۳ دوباره به lourve برگشت.

جنگ جهاني دوم

در طي جنگ جهاني دوم نقاشي دوباره lourialبرداشته و به جاي مطمئن ابتدا در chatear Ambaise سپس دردير Dieu Loc- و نهايتا در موزه Ingres واقع در Mantauban قرار گرفت. در سال ۱۹۶۵ قسمت پاييني تابلو كاملا خسارت يافت در زماني كه كسي آن را با اسيدي خيس كرد در ۳۰ دسپامبر همان سال ugo ungaze villegas يك بليويني نقاشي را با پرتاب كردن سنگ به آن مورد صدمه وخسارت قرار داد. نتيجه آن وجود رنگدانه هايي در آرنج چپ mana lisa شد.نقاشي حالا با شيشه هاي حفاظتي ضد گلوله پوشانده شده است.

از ۱۴ دسامبر ۱۹۶۲ تا مارس ۱۹۶۳ دولت فرانسه آن را براي نمايش در نيويورك وواشنگتن به آمريكا فرستاد. در ۱۹۷۴ از نمايش نقاشي در توكيو ومسكو قبل از بازگشت به loureve جلوگيري شد

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =