پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ويژگی های دوران بلوغ : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع ويژگی های دوران بلوغ نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ويژگی های دوران بلوغ

۱ – تنوع طلبي :

يکي از صفات و ويژگی های دوران بلوغ و جواني تنوع طلبي است . جوان مظهر تنوع طلبي و شيفته ي روش هاي نوين در روزگار خود است . هميشه دنبال چيز هاي نو و تازه است ، لباس نو ، آرايش نو ، وسيله نقليه نو و ……. جوان به هر چيز نو با عينک خوش بيني نگاه مي کند و شايد اين تنوع طلبي مورد توجه دشمنان قرار گيرد و آنها را وادار به مد گرايي افراطي کند . ولي در نهايت ، تنوع طلبي را مي توان يک ويژگي مثبت در جوانان دانست زيرا يکسان طلبي خستگي مي آورد مثل جاده اتوباني که براي هر راننده ي ماهري خسته کننده است ولي جاده کوهستاني با تنوع جنگل و دريا و پيچ و خم و ….. ملال آور نيست .

۲ – اصلاح طلبي

اصلاح طلبي واژه ي زيبايي است که هم از آن اراده ي باطل مي توان کرد وهم اراده ي حق ، آنچه پس از خرداد ۷۶ مطرح شده ، معناي واقعي کلمه اصلاح طلبي نيست چون از آن اراده باطل مي کنند . منظور از اصلاحات را اصلاح قران ، دين ، قانون اساسي ، حذف ارزش ها ، اصول و اعتقادات و مقدسات مردم دانسته و مخالفين خود را ضد اصلاحات مي نامند در حاليکه هيچ عاقلي با اصلاحات و اصلاح طلبي نمي تواند مخالفت کند .

۳ – عدالت خواهي

يکي ديگر از صفات دوران جواني عدالت خواهي است . جوان از بي عدالتي و ظلم تنفر دارد و مخالفتش را به هر نحو ممکن  اعلام مي کند . امروزه پرچمدار مبارزات ضد ظلم در اکثر کشور ها دانشجويان و جوانان اند . در انقلاب شکوهمند ما هم ياران با وفاي امام عزيزمان را همين جوانان تشکيل مي دادند تا بدست توانمند پير و مرادشان بتوانند عدالت را در جامعه ظلم زده بگسترانند . در دوران آخر الزمان هم اکثر ياران عدالت گستر جهان ، مهدي موعود را جوانان تشکيل مي دهند .

۴ – الگو پذيري

يکي از ويژگی های دوران بلوغ و جواني ، حسن الگو پذيري است . جوانان براي تکوين شخصيت روحي و فکري و اجتماعي خويش ، همواره سعي مي کنند افرادي را که از نظر مادي و معنوي به کمال رسيده اند الگوي خويش قرار دهند . حال اين هنر ماست که بتوانيم براي جوانان الگوي مناسب و خوب معرفي کنيم. قبل از اينکه دشمنان ، الگوي خود را در قالب هاي گوناگون به جوانان معرفي نمايند .

ما بايد علي (ع) ، ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) و بزرگان تاريخ را به عنوان الگو به آنها معرفي نماييم که متاسفانه نتوانستيم جوانان تشنه ي  الگو پذير را سيراب نماييم . ما بايد حسين فهميده ها ، حاج همت ها ، بروجردي ها و….. را به جوانان معرفي نماييم اگر اين کار را نکنيم  ، که نکرده ايم بايد شاهد پذيرش الگوهاي غلط از طرف جوانان  باشيم که عکس هنر پيشه هاي فاسد را برروي سينه ي خود نصب مي کنند .

۵ – ميل به خود نمايي

ويژگي ديگر دوره جواني ميل به خود نمايي است ، جوان به اثبات شخصيت خود علاقه شديدي دارد ، مي خواهد  نشان  دهد که از ديگران کمتر نيست علاقمند به شهرت است و مايل است استعداد و توانايي هاي خود را به رخ ديگران بکشد  و به هر نحو ممکن خاصّه در اجتماع خود را نشان  دهد . جوان به افراد معروف و قهرمان ابراز علاقه مي کند و دوست دارد روزي مثل آنها شود و سعي مي کند در رفتار ، کردار و پوشش مثل آنها شود

از نظر روانشناسي، حس خود نمايي در جوان امري عادي است . جوان در دوران جواني ، حالت نقش پذيري شديدي دارد . پدران و مادران و کساني که در رابطه با جوانان هستند اين حس خود نمايي را يک صفت منفي نبينند بلکه سعي کنند اين حس را جهت دهند و جوان را هم تحت فشار قرار ندهند .

۶- ميل به خود آرايي و زيبا پسندي

خود آرايي از صفات بارز دوران جواني است . اگر چه در سنين مختلف ممکن است در انسان جلوه کند ولي اوج آن در دوران جواني است . جوان خود به خود از زيبايي خوشش مي آيد . ميل به خود آرايي در سنين بالاتر که زيبايي طبيعي انسان تا حدود ي از بين مي رود ، کم مي شود . اسلام که دين جامع و کاملي  است به اين امر توجه خاصي نموده است  و تاکيد زياد ي به استفاده از لباس هاي زيبا ، شانه کردن مو ، معطر نمودن بدن و بهداشت  شخصي نموده است . روايات نيز مويد اين مطلب است

«انّ اللّه يحبّ الجمال و التجمّل»    خداوند زيبايي و خود آرايي را دوست دارد .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =