پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی نقش پرورش کرم ابریشم در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان صومعه سرا: پایان نامه ارشد کشاورزی
doc
تعداد صفحات : 50
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش اقتصاد کشاورزی
79000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان” بررسی نقش پرورش کرم ابریشم در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان صومعه سرا ” با گرایش اقتصاد کشاورزی و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

چکیده پایان نامه بررسی نقش پرورش کرم ابریشم در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان صومعه سرا:

توسعه بخش کشاورزی و روند بهبود زندگی روستائیان باید یکی از مسائل اساسی برنامه های توسعه اقتصادی باشد. دستیابی به توسعه ای هماهنگ بدون توسعه بخش کشاورزی غیر ممکن می باشد. بویژه اگر توسعه اقتصادی و اجتماعی در مفهوم جدا شدن از وابستگی ها و به نوع رسیدن به خودکفایی مطرح شود.

رسیدن به خود کفایی  لازمه بهبود وضعیت اقتصادی می باشد لازم است تا در روستاها  کارهایی رواج یابد تا وضعیت اقتصادی را بهبود دهد به همین دلیل فعالیتهایی مانند پرورش کرم ابریشم در کنار سایر فعالیت های اقتصادی در سالهای اخیر موجب بهبود  درآمد روستائیان می گردد

این  تحقیق به منظور بررسی نقش پرورش کرم ابریشم در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان صومعه سرا انجام شده است هدف این تحقیق بررسی اثرات اقتصادی تولید و پرورش کرم در اقتصاد خانوارهای روستایی می پردازد روش تحقیق توصیفی و تحلیل بوده و برای جمع اوری اطلاعات از رونهای کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات در کنار مطالعات کتابخانه به تکمیل پرسشنامه از خانوارهای روستایی اقدام شده است نحوه انتخاب حجم نمونه جدول استاندارد مورگان و تعداد آن 379 خانوار می باشد که بصورت تصادفی تکمیل گردیده و نتایج بدست آمده نشان می دهد با توجه به اینکه مدت پرورش کرم ابریشم یک دوره 45 روزه است و میزان هزینه آن نسبت به فعالیتهای دیگر کمتر است بنابراین درآمد خوبی را برای خانوارها ایجاد  می کند و افراد روستایی علاقمند هستند که به این شغل بپردازند.

 

مقدمه

فعالیتهای اقتصادی عبارتست از مجموعه فعالیت ها ی فردی و اجتماعی که در محیط روستا و به منظور گذران زندگی و تامین رفاه مادی روستائیان به وقوع می  پیوندد و در کل اقتصاد روستا را تشکیل می دهددر هر جامعه ای با توجه به زمان و سیاست های کلی جهان و جامعه در حال تغییر و تحول می باشد.

امروزه توجه به  اهميت توليدات كشاورزي در امنيت غذايي جامعه و نيز ضرورت توجه به ابعاد اقتصادي توليد امري اجتناب ناپذير است. عدم آگاهي كشاورزان در اين زمينه مي تواند خطر بزرگي  را متوجه اقتصاد كشاورزي و ديگر بخشهاي توليد وارد كند . به منظور نيل به امنيت غذايي علاوه بر اتخاذ سياستهاي مطلوب و برخورداري از منابع كافي ، بايد توليد كشاورزي به گونه اي باشد كه تمامي نيازهاي جامعه را بر آورده سازد.

علاوه بر طرف کردن نیازهای جامعه لازم است تا درآمد کشاورزان را افزایش دهد . پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیتهایی است که از گذشته در استان گیلان رواج داشته و امروزه اگر چه کم رنگتر از گذشته است اما بعنوان فعالیت مکمل در کنار سایر فعالیتها همچنان ادامه دارد در این تحقیق به بررسی نقش پرورش کرم ابریشم در اقتصاد خانوارها پرداخته شده که در 5 فصل به ترتیب زیر می باشد

فصل اول : کلیات تحقیق می باشد که شامل بیان مسئله ، فرضیه ، هدف و سوال می باشد

فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق است که شامل تئوریها و نظریه های مرتبط با موضوع می باشد

فصل سوم : مواد و روش اجرای تحقیق است که در آن به  تشریح روش تحقیق و ویژگیهای جغرافیایی پرداخته شده است

فصل چهارم : یافته های تحقیق می باشد که شامل یافته های توصیفی و تحلیلی می باشد که به تشریح مسئله تحقیق پرداخته شده است

فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهادات و آزمون فرضیه ها می باشد که در آن به اثبات فرضیه و نتیجه گیری از یافته ها و آزمون فرضیه ها پرداخته شده است.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =