پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کارآموزی تولید آبمیوه و کنسانتره شركت شهد ايران
doc
تعداد صفحات : 80
رشته صنایع غذایی
گزارش کارآموزی
49000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانش آموز و یا دانشجو میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجد. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. گزارش کارآموزی تولید آبمیوه و کنسانتره شرکت شهد ایران یکی از کاملترین نمونه های موجود میباشد که در ۸۰ صفحه با فرمت ورد همراه با عکس هایی از کارخانه و خط تولید گردآوری شده است.

خلاصه گزارش کارآموزی تولید آبمیوه:

صنعت تولید آبمیوه و کنسانتره و پوره ميوه  يكي از جديد ترين رشته هاي صنايع غذايي است ، علي رغم اينكه به تازگي در ايران معمول گرديده به عنوان يكي از روش هاي حفاظت و جلوگيري از ضايعات ميوه از اهميت ويژه اي برخوردار است . اين صنعت از لحاظ تكنيك بسيار پيشرفته و در عمل به متخصصين و كارشناسان مجرب و كار آزموده نياز مند است ، چرا كه ميوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسيار حساس بوده و ارزش غذايي آنها هنگامي حفظ مي شود كه بتوانيم به خوبي مراحل مختلف توليد آنها را كنترل و اجرا نماييم .

ارزيابي و كنترل قيمت مواد غذايي زمينه مهمي از مطالعه علوم مواد غذايي مي باشد . اگر مصرف كنندگان به دلايلي از مصرف آن خودداري كنند بي ارزش خواهد شد . رنگ ، طعم و بافت را مي توان بوسيله دستگاههاي آزمايشگاهي اندازه گيري كرد . ولي هنوز تجزيه و تحليل وابسته به حواس انسان به وسيله تست هاي چشايي مهمترين ابزار اندازه گيري كيفيت مواد غذايي و مقبوليت پذيرش آن مي باشد .

كيفيت يك مواد غذايي نه تنها به قابليت خوراكي آن بستگي دارد بلكه به ارزش تغذيه اي ، الگوها و عادات غذايي مردم نيز بر كيفيت غذايي آن تاثير مي گذارند . كنترل كيفيت در دو سطح بايد صورت گيرد . در سطح كارخانه اي ، كنترل توليد باعث مي گردد كه يك محصول ايمني پيدا كرده و كيفيت آن ثابت بماند . تدوين قوانين غذايي در سطح ملي ، مصرف كنند را در مقابل تقبلات غذايي ، آلودگي و عمليا ت بهداشتي حفاظت كند . براي اينكه بتوانيم اين صفت را با اصول صحيح برنامه ريزي شده توسعه دهيم لازم است قبل از هر چيز با اصول علمي و شرايط توليد آن كاملاً آشنا شويم .

 

کارآموزی تولید آبمیوه

 

محصولات توليد كارخانه :

محصولات توليدي شامل  تولید آبمیوه و کنسانتره سيب ، انكور ، البالو ، زرد آلو ، گلابي و انواع آبميوه همچنين پوره هلو ، زرد آلو و پوره سيب و گلابي است .

وضعيت بسته بندي

آبميوه را به دو صورت بسته بندي مي كنند :

در پاكت هاي آلومينيومي ( دلمپك ) ۲۰۰ سي سي

يا پاكت هاي تترا پك به بازارهاي داخلي عرضه مي شود

و براي صادرات كنستانتره از شبكه هاي پلي اتيلن مخصوص مواد غذايي با ظرفيت ۲۰۰ ليتر يا شبكه فلزي كه داراي لايق هاي پلاستيك است استفاده مي شود .

پوره را هم به دو طريق يكي در بسته هاي مخصوص اسپتيك( aspetic  ) و ديگري در سردخانه با دماي c0 20 نگهداري مي شود .

تامين مواد اوليه

ميوه هايي كه مخصوص استان است توسط شركتهاي تامين كننده ميوه تامين مي شود و يا خود با غداران مستقيماً جهت فروش به كارخانه تحويل مي دهند .

ميوه هايي كه در خارج از استان وجود دارد و به وسيله پرسنل خريد شركت خريداري مي شود و يا با عقد قرارداد با شركت هايي كه در اين زمين فعالند تامين مي گردد .

کارآموزی تولید آبمیوه

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =