پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کیتین از پوسته میگو و  استفاده از كیتین براي جدا كردن يون منگنز(VII): دانلود تحقیق رشته شیمی
doc
تعداد صفحات : 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته شیمی
9000 تومان


تحقیق رشته شیمی با فرمت WORD و در ۴۰ صفحه با موضوع استخراج کیتین از پوسته میگوو  استفاده از كيتين براي جدا كردن يون منگنز(VII):نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

کیتین چيست؟

كيتين يكي از ماكرومولكولهاي طبيعي است و فراوانترين پليمر طبيعي بعد از سلولز است. پلي ساكاريد ازت داري است كه در آن گلوكوز؛ آمونياك؛ استيك اسيد به صورت مولكولهاي گلوكوز آمين وجود دارد. كيتين ماده خام فراواني است كه توسط سلولهاي زنده گياهي و جانوري ساخته مي شود؛ براي تبديل به مواد شيميايي و محصولات جديد عملاً تمام نشدني است. اين نوع مواد زيستي به علت برتريها و مزيتهاي ذاتي؛ آينده درخشاني دارند.

 

منابع توليد كننده کیتین :

ميگو؛ خرچنگ؛ لابستر؛ كريل؛ صدفهاي دوكفه ايي؛ ماهي مركب؛ اسكوئيد؛ كلم؛ مرجانهاي آب شيرين؛ دياتومه؛ جلبكها؛ حشرات؛ قارچ و كلينهاي ميكروبي.

مطالعات نشان مي دهد؛ موجودات دريايي مهمترين منابع توليد كننده هستند. از يك بيليون تن موادي كه ساليانه توسط اين موجدات توليد مي شود كيتين؛ درصد زيادي از اين مواد را تشكيل مي دهد.

ساختار شيميايي و خواص کیتین:

كيتين[۱] پلي ساكاريدازت دار خطي شامل زنجيره هاي بلندي است. اين ماده با نام علمي B (1-4)-2- استاميد و -۲ دي اكسي -D- گلوكوپيرانوز[۲]پليمر طبيعي است. ساختار كيتين مشابه ساختار سلولز[۳] است با اين تفاوت كه گروه (OH-2) آن در هر گلوكوز در يك واحد سلولز يك گروه آستيل آمينو جانشين شده است.

كاربردهاي کیتین:

قوانين محدود كننده ضايعات در محيط زيست، توليد كنندگان را به سمت توليدات جديد به گونه اي كه پس از مصرف نيز ضرري براي محيط زيست نداشته باشد سوق داده است. استفاده از مواد زيست توده، گامي موثر در اين جهت است.

كيتين يك تركيب شيلاتي است كه به وسيله موجودات دريايي توليد مي شود.

فراورش كيتين از ضايعات سخت پوستان فرايندي پر سود به شمار مي آيد. زيرا تنها در سرمايه گذاري، هزينه هاي مرحله فراورش آن مطرح مي شود و ساير هزينه ها را طبيعت مي پردازد. اين ماده به دليل پايداري زياد توانايي تشكيل حلقه با يونهاي فلزي، دارا بودن خواص نوري و ويسكوز بودن، كاربردهاي زيادي دارد.

دو گونه از ميگو:

در بين اين آبزيان ميگو به علت دارا بودن پروتئين فراوان و طعم لذيذ، همچنين وجود برخي از املاح و ميكروالمانها ارزش فراواني دارد. صيد ميگو در ايران در استانهاي هرمزگان، بوشهر، خوزستان، انجام مي گيرد. ذخاير ميگو در خليج فارس تقريباً بالاي ۰۰۰/۲۰ تن برآورد شده است كه نصف آن متعلق به آبهاي ايران است.

استفاده از اين منابع تجديد شونده به منظور توليد توسعه محصولات زيست پايه اي راهي مناسب، مطمئن و گامي موثر براي دستيابي به خود كفايي صنعتي و بهره برداري كامل از منابع طبيعي است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =