پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گل کاری : دانلود تحقیق رشته کشاورزی
doc
تعداد صفحات : 124
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته کشاورزی
19000 تومان


تحقیق رشته کشاورزی با فرمت WORD و در ۱۲۴ صفحه با موضوع گل کاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

گل کاری

گياهان و گلها خاموشترين و زيباترين شاهكار خلقت و يكي از بهترين هداياي الهي به انسان است كه سرشار از طراحي برتر خداوند توانا، مواد مغذي و عناصر درماني گوناكوني بوده و تماشاي گل و گياه در هر كشور و هر اجتماعي به منزله سنبل شكوه و آرامش خاطر و هديه ارزنده افراد به يكديگر مي باشد. ازدياد پرورش و نگاهداري گلها به ترفندها و تجربه خاص و اطلاعات پيشرفته علمي و عملي نياز دارد. گلکاری و گلداري در دنيا امروز بيش از گذشته توسعه يافته است.

گل و گلکاری از ازمان كهن تا امروز با خون ايراني آميخته و هنوز هم آثار اين عشق و علاقه در فرهنگ ايران زمين پايدار است، پادشاهان پيشدادي مخصوصاً منوچهر شاه كه علاقه وافري به گل و گياه داشتند، در حين كوچ، بذور گياهان وحشي يا بوته آنها را جمع آوري مي كردند.

تأسيسات باغباني

تأسيساتي كه براي رويانيدن بذر و قلمه، و يا پيوند زدن و در نهايت كشت و پرورش و نگاهداري بسياري از محصولات در خارج از فصل طبيعي آنها، در باغباني ضروري است، به دو دسته تقسيم مي شود:

يكي تأسيساتي كه در آنها تنظيم درجه حرارت و نور و رطوبت هوا امكان‌پذير است، مانند گلخانه و شاسيهاي گرم كه در آنها بذر رويانده مي شود، قلمه ها ريشه دار مي شوند و يا بسياري از نباتات را نگاهداري مي كنند. ديگري تأسيساتي كه نباتات ظريف با برگهاي نازك را قبل از بردن به محل اصلي در آنجا قرار مي دهند تا نسبت به شرائط محيطي مقاومت بيشتري كسب كنند. شاسيهاي سرد و پناهگاه هائي كه فقط داراي سقف مي باشند جزء اين دستة اخير محسوب مي شوند.

الف- گلخانه

براي به دست آوردن محصول در تمامي طول سال، از گلخانه ها استفاده مي شود. گلخانه ها بايستي به نحوي ساخته شوند كه حداكثر نور خورشيد را كسب كنند و نيز تنظيم عواملي چون درجه حرارت، درجه رطوبت و تهويه در آنها به آساني امكان پذير شود.

  • محل گلخانه:

گلخانه بايد در نزديكي بازار باشد، چه حمل بعضي از محصولات گلخانه‌اي(گلهاي گلداني) به نقاط دور دست مقرون به صرفه نيست. همچنين در محلي احداث شود كه شرايط طبيعي براي كاشت محصولي كه در نظر است در آنها پرورش يابد به بهترين وجه فراهم باشد. در ايران به دليل آسمان روشن و آفتاب زياد، كمبود نور مطرح نيست؛ برعكس مسئله گرمي هوا و شدت نور در فصل تابستان است كه كشت و كار در گلخانه ها را بدون كاهش درجة حرارت غير ممكن مي سازد.

  • اندازة گلخانه :

اندازة گلخانه بستگي به نوع محصولي كه در آن پرورش مي يابد، دارد. گلهاي گلداني را مي توان به آساني در گلخانه هاي كوچك پرورش داد. اطاقي كه در كنار گلخانه ساخته مي شود براي جا به جا كردن و پاره اي عمليات كشت و كار به كار مي رود. چندين گلخانة كوچك را مي توان به يك اطاق كار راه داد. و همچنين از يك مركز حرارتي براي تمام آنها استفاده كردو نظر به اين كه هر يك از محصولات گلهاي گلداني به شرائط ويژه اي، مخصوصاً از نقطه نظر درجة حرارت، نيازمند مي باشند

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


یک پاسخ به “گل کاری : دانلود تحقیق رشته کشاورزی”

  1. followermax گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 20 =