پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
عفونت در گوساله : دانلود رایگان تحقیق رشته دامپزشکی
doc
تعداد صفحات : 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته دامپزشکی
رایگان
0 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۲۲ صفحه با موضوع گوساله نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

گوساله

مقدمه

گوساله هايي كه به آنها آغوز حاوي پادتن ضد ويروس لوكوز خورانده شده ممكن است به همان ميزان گوساله هايي كه به آنها آغوز فاقد چنين پادتن خورانده شده در معرفي خطر فونت قرار داشته باشند. احتمالاً، در اكثر موارد كمتر از ۱۰% از گوساله هايي كه از شير آلوده تغذيه مي كنند، در شرايط گاوداري ممكن است به ويروس لوكوز آلوده شوند.

شيري كه حاوي مقدار بيشتري از لنفوسيت هاي آلوده مي باشد (كه در گاوهاي دچار لنفوسيتوز پايدار يا لنفوساركوم ممكن است يافت شود) بايد پر خطرترين شير از اين لحاظ محصوب گردد.

در شير ترش شده اي كه PH آن به كمتر از ۴/۴ مي رسد و در دماي  يا  به مدت ۲۴ ساعت نگعداري شده، ويروس لوكوز گاوي از بين رفته است، بعلاوه، منجمد كردن يا پاستوريزه كردن آغوز و شير باعث از بين رفتن عفونت لوكوز در اين تركيبات مي شود.

انتقال بين گونه اي:

گاو تنها گونه اي است كه به صورت طبيعي آلوده مي گردد، اگرچه گوسفند و بز مي توانند به طريق تجربي آلوده شوند. عفونت از گوسفندي كه به طريق تجربي آلوده شده به گوسفند ديگر انتقال پيدا نمي كند.

با آنكه، انتقال افقي لنفوساركوم كه به صورت طبيعي در گوسفند توسط ويروسي كه از لحاظ ژنتيكي به ويروس لوكوز گاوي شباهت دارد رخ داده، جنين فرض مي شود كه گسترش افقي ويروس لوكوز گاوي از گاو به گوسفند رخ نخواهد داد، انتقال تجربي عفونت از گاو به گوسفند به سهولت انجام گرفته كه از اين جهت، اين كار به عنوان تكنيك ارجح، جهت آزمايش وجود ويروي بكار مي رود.

منبع عفونت:

در گاو منبع عفونت با ويروس به صورت دائمي مي باشد، درمان خود به خودي تا كنون مشاهده نشده و ويروس در بين جمعيت گاوها حفظ شده است. ويروس در مرجله پنهان بدون تكثير كردن در داخل لنفوسيت ها قرار دارد كه سبب جلوگيري از مهار عفونت توسط پادتن ها مي شود، و تكثير ويروس براي بقاء و انتقال آن ضروري نيست. ويروس همچنين قادر به تغيير آنتي ژنتيكي دوره اي و پيشدستي كردن بر سيستم كنترل پادتن مي باشد، بنابراين حيوان آلوده براي مدت طولاني به عنوان منبع آلودگي (احتمالاً براي تمام عمر) بدون توجه به حضور همزمان پادتن ها اختصاصي، باقي مي ماند.

فاكتورهاي مخاطره اي:

  • فاكتورهاي مخاطره اي حيوانات:

شيوع آلودگي بر پايه شيوع سرمي با افزايش سن در گاوهاي شيري و گوشتي رابطه دارد. شيوع عفونت در بين گاوهاي شيري كه كمتر از ۱۷ تا۲۴ ماه سن دارند بسيار كمتر از گاوهاي بالغ است و پس از سن ۲۴ ماهگي در زمانيكه تليسه به گاوهاي شيرده مي پيوندد و در تماس نزديك با گاوهاي مسن تر قرار مي گيرد، شديداً افزايش مي يابد. همچنين ميزان انتشار ممكن است با ميزان شيوع در ارتباط باشد:

در زمانيكه براي اولين بار گله هاي با ميزان شيوع ۱۳ تا ۲۲ درصد مورد آزمايش قرار گرفتند، ميزان انتشار كند بود، در حاليكه در يك گله با ميزان شيوع ۴۲ درصد، ميزان انتشار بسيار سريعتر بود.

  • مقاومت و حساسيت ژنتيكي:

آلودگي با ويروس لوكوز گاوي مترادف با بيماري باليني نمي باشد، اكثر حيواناتي كه دچار عفونت مي شوند، دچار بيماري بدخيم نمي گردند. همينكه آلودگي ايجاد شود، پاسخ متعاقب آن فقط با ايجاد پادتن يا با ايجاد پادتن به همراه لنفوسيتوز پايدار يا با ايجاد پادتن بعلاوه لنفوساركوم با يا بدون ايجاد لنفوسيتوز پايدار، كه توس آرايش ژنتيكي ميزبان تعيين مي شود.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =