پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گیاهان دارویی : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 103
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۰۳ صفحه با موضوع گیاهان دارویی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

گیاهان دارویی

بررسی تولید و مراحل فنولوژی گیاه دارویی سرخارگل به عنوان مادّه اوّلیه تولید داروهای تقویت کننده سیستم دفاعی

سرخارگل (Echinacea purpurea ) گياهي است علفي، چندساله متعلّق به تيره گل ستاره ايها (Asteraceae ) . سرخارگل يکي از مهمترين گياهان دارويي در صنايع داروسازي بيشتر کشورهاي توسعه يافته است.

موّاد مؤثّره اين گياه خاصيّت ضد ويروسي داشته و تقويت کننده سيستم دفاعي بدن (Immunostimulant ) مي باشد. منشاء اين گياه شمال آمريکا گزارش شده است و در شمال رودخانه ميسوري به صورت انبوه مي رويد. اين گياه در فلور ايران وجود ندارد و بذر آن براي اوّلين بار در سال ۱۳۷۲ وارد کشور شده است.

هدف از انجام اين تحقيق چگونگي کشت و توليد سرخارگل بود که با استفاده از نتايج آن بتوان آنرا در مقياس مناسب کشت و مادّه اوّليه توليد داروهاي حاصل از اين گياه را تأمين کرد. طبق نتايج اين تحقيق بذور را بايد نيمه اوّل اسفند ماه در خزانه هواي آزاد و به عمق ۲ تا ۴ سانتي متر کشت کرد.

اثر ضددردي عصاره الكلي بذر گياه تاتوره در موش‌هاي صحرايي نر ديابتي ناشي از تزريق استرپتوزوتوسين

مقدمه: ديابت و به خصوص عوارض ناشي از آن كه به عنوان يكي از شايع‌ترين بيماري‌ها كه در سنين متفاوت و با علل مختلف بروز مي‌كند، افراد درگير را با مشكلات فراواني روبرو كرده است. از جمله مهمترين اين عوارض افزايش حساسيت به عوامل دردزا (هيپرآلژزي) و در بعضي موارد افزايش آستانه درد (آلودينياي ناشي از نوروپاتي) را مي‌توان نام برد. براين اساس در تحقيق حاضر در ابتدا آستانه درد حاد و مزمن موش‌هاي ديابتي به كمك دو نوع آزمون صفحه داغ و فرمالين سنجش و سپس اثر ضددردي عصاره الكلي بذر گياه تاتوره Datura stramonium L. بر آن بررسي شده است.
هدف: بررسي اثر عصاره الكلي بذرگياه تاتوره بر هيپرآلژزي ديابتي در موش‎هاي صحرايي نر.

روش‌ تحقيق: در اين مطالعه موش‌هاي صحرايي نر با وزن ۳۵۰-۳۰۰ گرم از نژاد NMRI به وسيله تزريق داخل صفاقي استرپتوزوسين (STZ) با تك دوز ۶۰ ميلي‌گرم به ازاي هر كيلوگرم ديابتي ‌شدند. سپس ميزان درد در موش‌هاي گروه كنترل (۱۵-۱۲=n) و ديابتي (۱۵-۱۲=n) به كمك آزمون‌هاي صفحه داغ و فرمالين ارزيابي ‌شد.

نيمي از داروهاي جهاني منشا گياهي دارد

جهان صنعتی قرن ۲۱ در تکاپوی جایگزینی کامل داروهای شیمیایی با نمونه های گیاهی است.

براساس تحقیق دفتر امور گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاوزی، آمار جهانی نشان می دهد که مواد موثر حدود ۵۰درصد داروهای عرضه شده به بازار دارای منشاء گیاهی هستند. در این گیاهان مواد خاصی در طی یک سلسله فرآیندهای ویژه و پیچیده بیوشیمیایی، به مقدار بسيارکم (معمولا کمتر از یک درصد از وزن خشک گیاه) ساخته می شوند که به متابولیستهای ثانویه معروف هستند.

گیاهان حاوی مواد موثر در سه دسته اصلی گیاهان دارویی، گیاهان ادویه ای و گیاهان عطری طبقه بندی می شوند. گاهی اوقات یک گیاه به تنهایی در هر کدام از این سه دسته قرار می گیرند.

گیاه نعناع با داشتن خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی، تب بری و کاهش درد هم در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، هم حاوی اسانس است و هم به عنوان گیاهی عطری به عنوان ادویه از آن استفاده می شود، از گیاهان مشابه نعناع می توان به آویشن، شبت، اسطوخودوس و گشنیز نام برد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =