پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

TXT
ویژگی های پايان نامه ارشد حقوق جزا
txt
دسامبر 9, 2018

ویژگی های پايان نامه ارشد حقوق جزا


حقوق جزا دارای مفهومی امروزی  و نظام مند است که دارای قواعد و اصولی کلی بر تمامی جنبه های زندگی فردی  و اجتماعی انسان ها در جوامع مدرن امروز است. کسی که در رشته حقوق جزا درس می خواند علاوه بر ویژگی های کلی که دارد باید بداند که این رشته از یک ارتباط تنگاتنگ با شهروندان سرمنشا می شود. کسی که می خواهد پايان نامه ارشد حقوق جزا  خود را نگارش کند باید موارد بسیار مهمی را در نظر بگیرد. در مقاله زیر برای شما دوستان و مخاطبین گرامی به صورت جامع و کامل قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می توانید یک پايان نامه ارشد حقوق جزا  بنویسید و در این نگارش چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. با ما همراه شوید.

ویژگی های پايان نامه ارشد حقوق جزا

١: جامعه آماری

جامعه  آماري مورد نظر بايد به اندازه كافي گسترده باشد، اگر كم تر از حد باشد شانس و احتمال فراگير بودن موضوع مورد مطالعه پايين آمده و جوانب و احتمالاتي كه ممكن بود بوجود آيد همچنان بدون پاسخ خواهد ماند. در صورتي كه جامعه آماري بيش از حد بزرگ باشد، احتمال بروز خطا بالا رفته و موجب سر در گم شدن مخاطب ميشود.

 

٢: توجه به نياز جامعه

سعي كنيد روي موضوعاتي كه در جامعه كمبودشان بيشتر حس ميشود و افراد بيشتري با آن درگير هستند كار كنيد. در دنياي حقوق هيچ محدوديتي براي انواع جرايم و رسيدگي به آن ها وجود ندارد و ما هر ثانيه با موضوع و درگيري جديدي ممكن است رو به رو شويم. اما درگيري هايي وجود دارند كه درصد زيادي از مردم با آن ها مواجه هستند و پي گيري جامعي براي آن ها وجود ندارد. بنابراين اگر روي اين قبيل موضوعات كار كنيد ميتوانيد كمك بزرگي به جامعه كنيد.

 

٣: تحقيق ميدانی

تحقيق ميداني داشته باشيد. يعني با افراد جامعه رو به رو شويد و از نزديك با موضوع مورد تحقيقتان رو به رو شويد. براي اين كار ميتوانيد پرسشنامه هايي جامع و كامل تهيه كنيد و آن ها را در اختيار مجرمان در بازداشتگاه ها قرار دهيد. اين كار موجب ميشود كه نتيجه ي تحقيق شما كارآمد تر و به حقيقت نزديكتر باشد. همچنين ميتوانيد با مجرمان مصاحبه ي حضوري داشته باشيد. اگر امكان اين كار را داشته باشيد نتيجه ي تحقيقتان بسيار كارآمد تر خواهد شد.

 

٤: شناخت موضوع مورد مطالعه

شناخت و اشراف كافي بر موضوع مورد مطالعه تان داشته باشيد. اكثر دانشجويان در تعداد خاصي از عنوان ها تبحر خاصي دارند. بنابراين سعي كنيد روي موضوعي كار كنيد كه قبلا در آن مهارت داشته ايد. زيرا انتخاب موضوعي كه در آن مهارت خاصي نداريد و كاملا برايتان جديد است كيفيت كارتان را پايين مي آورد.

 

٥: فراگير بودن محتوا

باتوجه به اينكه در جلسه ي دفاع پايان نامه معمولا حاضرين يا اساتيد مشاور زياد سوال ميپرسند، بايد به اندازه اي تسلط داشته باشيد و پايان نامه تان طوري طرح شده باشد كه همه ي جزئيات روشن باشد و پاسخگوي تمام سوالات افراد حاضر در جلسه باشد و اگر سوالي از شما پرسيده شد، بتوانيد به طور دقيق به آن جواب دهيد.

 

٦: پيش مطالعه

مطالعه  و يادداشت برداري از تعدادي كتاب و مقاله و پايان نامه هايي كه در رابطه با موضوعات مرتبط با موضوع مورد مطالعه ي خودتان قبلا نوشته شده اند، باعث ميشود كه پايان نامه تان به روز تر باشد و كاستي هاي ديگر مقالات برطرف شده و ابهاماتي كه تا آن زمان در حوزه ي موضوع مورد نظرتان برطرف نشده اند، روشن شود. در صورت تمایل میتوانید نمونه پایان نامه ارشد حقوق جزا و جرمشناسی را از  اینجا  مشاهده و دانلود نمایید

 

٧: تمركز روی يك موضوع

روي يك موضوع مشخص متمركز شويد.

اگر بخواهيد در نگارش پايان نامه  كه در آن با محدوديت هايي از قبيل زمان نگارش و تحقيق و يا زمان ارائه و حجم مقاله رو به رو هستيد، در مورد موضوعات متنوع بحث كنيد نتيجه يك پايان نامه ي بي كيفيت خواهد شد. زيرا در اين صورت به تمام عناوين به صورت سطحی رسيدگی خواهد شد. اما اگر روي يك موضوع به طور متمركز كار كنيد پايان نامه تان فراگير و پاسخگوي مشكلات خواهد بود.

 

٨: استفاده از سازمان ها

در صورتي كه به عنوان مناسبي براي تحقيق پايان نامه تان دست پيدا نكرديد، ميتوانيد از بعضي از سازمان ها درخواست كنيد كه كارآمد ترين موضوعي كه جامعه درگير آن است را به شما معرفي كنند. اين كار حسن ديگري كه دارد اين است كه ميتوانيد هزينه اي كه براي تحقيق قائل ميشوند را از سازمان مورد نظر دريافت كنيد. ماننل سازمان زندان ها، سازمان بهزيستي، دادگستري و غيره.

 

٩: استفاده از منابع معتبر

از منابع متعدد و موثق استفاده كنيد. براي اين كار ميتوانيد از استاد راهنما و مشاور خود كمك بگيريد كه بهترين منابع را به شما معرفي كنند. اين كار باعث ميشود كه پايان نامه تان ارزش علمي بيشتری داشته باشد و نيز تكراری نباشد.

 

١٠: داشتن اطلاعات كافی راجع به مسائل حقوقی جرايم مورد نظرتان.

بايد علم و آگاهي كامل نسبت به مجازاتي كه براي جرايم در نظر گرفته ميشوند داشته باشيد. همانطور كه ميدانيد به جز مجازات حدود كه هميشه ثابت است، سايز مجازات با توجه به نياز زمانه و طريقه ي جرم بوجود آمده ممكن است تغيير كند و يا حتي تشديد شود. بنابراين شما بايد اطلاعاتتان به روز بوده تا بتوانيد راجع به جرايم مورد تحقيقتان اظهار نظر كنيد.

 

١١: در نظر گرفتن جنبه  روانشناختی موضوع

در صورتي كه روي جرايم كيفري كار ميكنيد، تنها به شواهد اكتفا نكنيد. شما بايد جنبه ي روانشناختي افراد مرتكب را در نظر بگيريد سپس روي آن ها تحقيق كنيد و در آخر نتيجه گيري كنيد. براي اين كار بهت بهترين راه حل ارتباط رو در رو با مجرمان و پرسش و پاسخ از آنهاست. در صورتي كه امكان اين كار برايتان بوجود نيامد ميتوانيد

با وكيل اين افراد در ارتباط باشيد و تمام جزئيات فرد مرتكب را جويا باشيد و روي آن ها تحقيق كنيد.

همچنين ميتوانيد كتاب های روانشناسی متعددی را در رابطه با اين موضوع مطالعه كنيد كه بتوانيد به نتايج بهتري دست يابيد.

در صورتي كه بتوانيد تعدادي از پرونده ها با جرايم مشابه را بررسي كنيد، به طور موثرتری ميتوانيد روي نقاط ضعف موجود در رسيدگي ها به اين جرايم كار كنيد و آن ها را تا حد ممكن برطرف كنيد.

در نظر داشته باشيد كه شما هرچه بيشتر تحقيق بررسي كنيد و وقت بگذاريد تحقيق با كيفيت تري ارائه ميدهيد. در صورتي كه بتوانيد به همان صورت كه توضيح داده شد همه ي جوانب موضوع مورد مطالعه تان را در نظر بگيريد و به طور كاملا جامع  در رابطه با آن ها تحقيق كنيد، پايان نامه ای نسبتا بی نقص ارائه خواهيد داد.

 

ويژگي های پايان نامه ارشد حقوق جزا

 

ویژگی های ساختار بندی پايان نامه ارشد حقوق جزا  :

راهنمای زیر نشان می‌دهد که چگونه یک پايان نامه حقوق را ساختار بندی کنید …

 

١: صفحه عنوان

عنوان مقاله را نشان می‌دهد.

 

٢: خلاصه

در اين بخش خلاصه  آنچه خواننده می‌تواند انتظار داشته باشد در این مقاله پیدا کند، وجود دارد. اين قسما بايد مختصر باشد و از نقل‌قول استفاده نکنید. این بخش مانند تبلیغي برای کار شما است، بنابراين به بهترين نحو آن را انجام دهيد. (بين۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه)

فهرست مندرجات – همان طور که اسم آن نشان می‌دهد، در اين قسمت بايد عناوين را فهرست كنيد.

 

٣: مقدمه

این بخش باید حدود ۱۰ درصد از کل مقاله باشد. بنابراین اگر این مقاله ۱۵ هزار کلمه باشد، مقدمه باید ۱،۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد.در اين بخش بايد یک مقدمه ي كاملا دقیق از پايان نامه خود تهيه كنيد.

 

 ٤ : روش کار

اين بخش در رابطه با کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید و توضيح اینکه چطور می‌خواهید آن را انجام دهید. در یک رساله حقوقی به احتمال زیاد تحقیقات کیفی انجام خواهد شد. راه‌هایی برای انجام تحقیقات کمی (برای مثال بررسی موارد)وجود دارد، اما این احتمال وجود دارد که اکثر پایان‌نامه حقوقی از مجلات علمی / کتاب‌های علمی یا اساسنامه ها به دست آیند.

مرور ادبیات – مرور نظریه هاي مرتبط و جدیدترین اطلاعات منتشر شده در مورد این موضوع.

 

‎٥ : نتیجه

‎چیزی است که شما کشف کردید و آنچه که از كشفياتتان حاصل شده است. این امر نه تنها باید توصیفی باشد بلکه باید تحلیلی در نظر گرفته شود، اين كار یک استراتژی دقیق  برای توسعه موضوع ميباشد.

 

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم. از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

 

 

گردآوری توسط مسعود مرادی

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =