پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری:دانلود پایان نامه ارشد رشته جغرافیای طبیعی
doc
تعداد صفحات : 244
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته جغرافیا
همراه با جداول ، نمودار و نقشه
79000 تومان


پایان نامه ای که به کاربران همیشگی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد با عنوان بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری (استان خوزستان) از سری پایان نامه  های رشته جغرافیا و در مقطع کارشناسی ارشد میباشد. این پایان نامه با گرایش جغرافيا و برنامه ريزي توریسم در ۲۴۴ صفحه با فرمت word (ویرایش شده ) نگارش شده است . امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته جذاب جغرافیا قرار گیرد.

 

چکیده پایان نامه بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری (استان خوزستان) :

 

این پایان نامه به بررسی وضعیت گردشگری جنگ به منظور توسعه گردشگری ملّـی «مطالعه موردی استان خوزستان» پرداخته است. با توجه به این موضوع که جنگ پیامدهای منفی بر صنعت گردشگــری دارد، در دهه های اخیر، به موضوع گردشگری بعد از جنگ در مناطق جنگی پرداخته شده است. گردشگـری جنگ، شکلی جدید از گردشگـری است که پس از جنگ جهانـی اول و دوم شکل گرفت که در آن جنگ با تمـام آثار و پیامدهای خود مبنا و زمینه بروز و ظهور گردشگـری است. این ابعاد شامل مناطق جنگی،صحنه های نبرد، سنگـرها، تسلیحات به جا مانده از جنگ، آثار باقیمانده از قربانیان، یـادمـان ها، موزه ها و … است. از این نظر گردشگـری جنگ شامـل حوزه های مفهومی و قلمـرو معنایی جبهه ها و مناطـق نبرد، مـوزه های جنگ، یادمـان ها و بناهـای یادبود است که با رویکردهای اسطوره ای، تاریخی و تبادل فرهنگی، سیاسی و صلح طلبانه تبیین می گردد. شناسایی جـاذبه های گردشگـری جنـگ در استان خـوزستان به عنـوان نقطـه کانونی جنگ عراق علیه ایران، مطالعه رونـدها و مسائـل عمومی و تخصصی گردشگـری در مناطق جنگـی خوزستان، تحلیل علل فزونی تعداد گردشگران در این استان، سابقه شکل گیری پدیده گردشگری جنگ در کشور«راهیان نور» و بررسی چالش ها و فرصت های فراروی گردشگـری جنگ به منظور ارائه راهکارهای عملی برای نقش آفرینی و توسعه این نوع از گردشگـری در گردشگری ملّـی، اهداف و غایت این پژوهش را تشکیل می دهند. متـدولـوژی  این پـژوهش مبتنی بر رویکـرد توصیفـی- تحلیلـی بوده و در کنار آن از الگـوی مـوردی نیز جهت افـزایش روایـی و پایایـی نتایج استفاده شده است. از نظر جامعـه آمـاری بـرای پرسشنامه بازدیـدکنندگان از استان های تهـران، خوزستـان و گلستـان به طور تصادفـی انتخاب شده اند که پاسخ ها و اطلاعات آنها با استفاده از نـرم افزار Excel و SPSS انجام شده است. با کمک تکنیک SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها و راهکارهای مواجه با آن مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بیانگـر لزوم استفاده از استراتـژی حمایتـی است که بر اساس این راهبرد، استراتژی توسعه و گسترش گردشگـری جنگ با به حداکثر رساندن نقاط قوت و ایجاد فرصت ها و تنوع در کنار جاذبه مناطـق جنگـی قابـل تحقق است.

کلید واژه : گردشگری، جنگ، گردشگری جنگ، راهیان نور، استان خوزستان.

 

اهداف تحقیق

  • شناسایی جاذبه های گردشگری جنگ در استان خوزستان
  • مطالعه روندها و مسائل عمومی و اختصاصی گردشگری در مناطق جنگی پس از پایان جنگ تحمیلی (امواج حرکت گردشگران، سنوات، خدمات، تأسیسات و آمار گردشگران)
  • تحلیل تاثیر پیدایـش و افـزایش گردشگـران جنـگ در استـان خوزستـان به منظـور تـوسعه گردشگری در استان
  • بررسی سابقه شکل گیری و گسترش جنگ در منطقه مورد مطالعه (استان خوزستان)
  • بررسی فرصت ها و چالش های فراروی گردشگری جنگ به منظور ارائه راهکارهای عملی جهت توسعه و نقش آفرینی این نوع از گردشگری در گردشگری ملی

۱-۴- پرسش های اصلی

  • آیا با توجه به علایق ملی و حس نوستالوژیک در میان هموطنان متأثر از جنـگ، توریسم جنگ می تواند جایگاه ویژه ای در گردشگری ملی داشته باشد ؟
  • آیا گردشگری جنـگ در ایران دارای شرایط مطلـوبی است ؟

روش تحقیق

روش تحقیق پایه و اساس هر تحقیق علمی به شمار می رود و در صورت انتخاب درست آن می توان انتظار کسب نتایج علمی و معتبر است. ” روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزارها و راه های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجـهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است” ( خاکی ، ۱۳۸۷).

روش تحقیـق براساس هدف، کاربردی می باشد،  بر اساس روش  یا متدولوژی: توصیفـی- موردی   و بر اساس روش تحلیل :  توصیفی است. برای گـردآوری اطلاعات مورد نیاز، از دو روش کتابخانه ای – اسنادی ومطالعات میدانی استفاده خواهد شد.

پس از جمع آوری اطلاعات و مدارک مورد نیاز در بخش کتابخـانه ای و اسنـادی؛ مرحله دوم پژوهش یعنی برداشت های میدانی بر اساس اهداف شروع می شود. داده های میدانی با استفاده از پرسش نامه گردآوری شده و برای تحلیل آن از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است.

فهرست مطالب :

فصل اول: كليات پژوهش

فصل دوم: چارچوب نظری پژوهش

فصل سوم: ويژگي‌هاي جغرافيايي استان خوزستان

فصل چهارم: تجزيه و تحليل موضوع پژوهش

فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادها

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید

 

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =