پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود گزارش کارآموزی امور مالی اداره کل منابع طبیعی
doc
رشته حسابداری
گزارش کارآموزی
39000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانش آموز و یا دانشجو میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجد. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. گزارش کارآموزی امور مالی اداره کل منابع طبیعی در 50 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) نگارش شده است . در ادامه قسمتهایی از این گزارش امده است:

گزارش کارآموزی امور مالی اداره کل منابع طبیعی:

منابع طبيعي تجديد شونده شامل جنگلها و مراتع به عنوان اصلي ترين و محوري ترين مساله به استمرار حيات انسان و بقاي كره خاكي و پشتوانه محيط زيست بشر در برنامه ريزي ها مطرح است ، ضمن آنكه نقش منابع طبيعي در برقراري امنيت ملي نيز غير قابل انكار است .
لذا برنامه ريزي هاي امنيتي و اقتصادي بدون هماهنگي با منابع طبيعي تجديد شونده و يا در جهت تضعيف و نابودي آن مي تواند موجب نابودي و محو ملل و تمدنهاي اصيل جهاني شود .

امروزه جنگلها ، مراتع ، آبخيزها و بيابانها نه تنها به عنوان قطب امنيتي-اقتصادي بلكه به عنوان پشتوانه بقاي ساير بخشهاي اقتصادي نيز مورد توجه قرار گرفته است

در ميان كليه منابع طبيعي جهان ، جنگلها و مراتع از همه برتر و با اهميت تر هستند.زيرا ذخاير منابع طبيعي هر اندازه هم كه وسيع باشند ، پس از مدتي بهره برداري از آنها به قدري كاسته مي شود كه ادامه بهره برداري هاي ديگر مقرون به صرفه نخواهد بود . در صورتي كه اگر از جنگل و مرتع به روش علمي و درست بهره برداري شود هميشه در اختيار انسان و نيازهاي او خواهند بود.
در چند دهه اخير روند رشد جمعيت ، محدود بودن منابع(آب و خاك) و بهره برداري بي رويه انسان ها از اين منابع باعث بر هم خوردن تعادل اكولوژيك حاكم بر محيط زيست شده است.

جاري شدن سيل هاي مخرب ، فرسايش شديد در اراضي بالا دست و دشت ها ، گسترش بيابانها ، تخليه روستاها و مهاجرت به حاشيه شهرها از عمده ترين مشكلاتي است كه حاصل برهم خوردن تعادل اكولوژيك حاكم بر محيط زيست است كه همگي ناشي از كم توجهي به مسائل منابع طبيعي است .

گزارش کارآموزی امور مالی اداره کل منابع طبیعی  تلاشی است که با کمک مسوولین اداره کل منابع طبیعی استان خراسان شمالی و استاد کارآموزی به ثمر نشست و گزارشی کامل ویرایش و مدون گردید.

گزارش کارآموزی امور مالی اداره کل منابع طبیعی تنها مربوط به دوره زماني طي شده در مدت كارآموزي نيست بلكه حاصل ۱۲ سال كار تجربي در اداره امور مالي و امور پيمانهاي اداره كل منابع طبيعي خراسان رضوي و خراسان شمالي مي باشد كه به اختصار شرحي بر آن نگاشته گرديد در اين مجموعه سعي شده است با بياني ساده و گويا نكات كاربردي و مفيد در بخش امورمالي و پيمانهاي اداره كل منابع طبيعي به طور خاص و كليه دستگاههاي دولتي به طور اعم ارائه گردد…

 

كليات امور مالی اداره کل منابع طبیعی :

افراد هر جامعه به دو دسته كلي پاسخگو و پاسخ خواه تقسيم مي شوند.

افرادي كه پاسخگو هستند در برهه اي از زمان مي توانند پاسخ خواه باشند و بر عكس ، افرادي كه پاسخ خواه مي باشند مي توانند در برهه اي از زمان پاسخگو باشند.

بزرگترين پاسخگو در هر جامعه اي ، دولت آن جامعه است . دولت منابع مردم را در اختيار دارد پس بايد  به مردم به عنوان پاسخ خواه ، گزارش دهد كه منابع آنها را چگونه مصرف كرده است. بطور مثال، دولت بايد دارائي هاي بيت المال ( دارائي هاي متعلق به همه مردم ) را گزارش كند. بعبارتي ، مردم حق دارند كه بدانند دارائي هاي كشورشان چقدر است . بدهي ها و سرمايه چقدر است ؟ مردم به دولت ماليات مي دهند، كه بابت جبران خدمات دولت به مردم است . آيا مردم نبايد بدانند ماليات گرفته شده از آنها صرف چه مخارجي مي شود؟ آيا به مصرف خودشان مي رسد و يا صرف پوشش كسري هاي ايجاد شده در گذشته مي گردد و يا اينكه پسندازي براي مصرف در آينده مي گردد ؟ و ……

ارائه چنين اطلاعاتي توسط دولت از طريق صورتهاي مالي امكان پذير است . مهمترين و شايد تنها ترين گزارش مالي دولت ، « صورتحساب عملكرد سالانه بودجه كل كشور » مي باشد كه توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي و مشخصاً اداره كل تمركز و تلفيق حسابها و روشها ي حسابداري تهيه و تنظيم مي گردد. صورتحساب عملكرد سالانه بودجه كل كشور كه حداكثر بايد تا پايان آذرماه سال بعد براي سال قبل تهيه گردد ، در واقع شامل صورتحسابهاي نهايي كليه دستگاههاي اجرايي است كه به نحوي از انحاء از بودجه كل كشور استفاده مي كنند.

 

 نحوه تهيه صورتهاي مالي در بخش دولتي بر اساس حسابداري دولتي است. كه تعريف آن به شرح ذيل است :

« حسابداري دولتي عبارتست از مجموعه قوانين ، مقررات و روشها توام با دانش حسابداري كه ذيحسابهاي دستگاههاي اجرايي در رابطه با فعاليتهاي مالي خود حسب مورد مكلف به رعايت و بكار گيري آن مي باشد.»

 

بودجه ريزي :

هر بودجه ای چه خصوصی چه دولتی و يا چه ايرانی چه خارجی دارای منابع و مصارف است. بودجه دولتی به علت اينکه دولت منابع عظيم مردم را در اختيار دارد از اهميت بسيار زيادی برخوردار است فلسفه بودجه هم بدين خاطر است كه منابع محدود ولی مصارف نا محدود است پس بايد با توجه به منابع محدود مصارف نا محدودی که دارای اولويت هستند در قالب اين منابع محدود در آوريم . به خاطر همين بودجه ريزی صورت می گيرد. مطالبق ماده ۱ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب شهريور ماه ۱۳۶۶ بودجه کل کشور به سه قسمت تقسيم می شود

الف ) بودجه عمومی دولت

ب ) بودجه بانک ها و شرکت های دولتی

ج ) بودجه ساير موسسات انتفاعی وابسته به دولت

 

اداره کل منابع طبيعی نيز در زمره موسسات دولتی به شمار می آيد و از بودجه عمومی دولت استفاده می کند .

ذيحساب :

بر اساس ماده ( ۱۰ ) آئين نامه مالی و معلاملاتی دانشگاه ها , ذيحساب ماموری است که به موجب حکم وزارت امور اقتصادی و دارائی از بين مستخدمين رسمی واجد صلاحيت به منظور اعمال نظارت و تامين هماهنگی لازم بر اساس قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتی در اجرای مقررات مالی و محاسباتی به اين سمت منصوب می شود و انجام وظايف مشروح زير را به عهده خواهد داشت :

وظايف ذيحساب :

۱ ) نظارت بر امور مالی و محاسباتی و نگاه داری و تنظيم حساب ها بر طبق قانون و ضوابط مربوط و صحت و سلامت آن ها .

۲ ) نظارت بر حفظ اسناد و دفاتر مالی .

۳ ) نگاه داری و تحويل و تحول وجوه و نقدينه ها و سپرده ها و اوراق بهادار.

۴ ) نگاه داری حساب اموال موسسه و نظارت بر اموال مذکور .

وظايف هر يک از دواير حسابداری

الف ) دايره ثبت و تنظيم سند هزينه

۱ ) ثبت کليه نامه های وارده و مراسلات در دفاتر مربوطه

۲ ) ثبت اسناد هزينه کارپردازی و اسناد هزينه عابرين ذيحساب شهرستانها

۳ ) تنظيم و ثبت اسناد هزينه مربوط به پرداختهای انجام شده و همچنين قردادهای پيمانکاری

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =