پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
انواع پرسها : دانلود رایگان تحقیق رشته متالوژی
doc
تعداد صفحات : 25
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۲۵ صفحه با موضوع انواع پرسها نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

انواع پرسها

پرس هائيكه براي برش و فرمكاري اوراق فلزي به كار مي روند داراي انواع مختلفي هستند كه هر كدام از آنها مي توان در مواردي خواص مورد استفاده قرار داد. معمولي ترين انواع پرسها عبارتند از : پرسهاي دستي (اهرمي و پيچي), پرسهاي مكانيكي (پيچي اصطكاكي و لنگي يا ضربه اي) پرسهاي پنوماتيكي و هيدروليكي

۱-پرسهاي دستي :

الف پرس اهرمي :

اين نوع پرس براي بريدن و سوراخكاري و فرمكاري هاي كوچك روي اوراق نازك فلزي بكار مي رود . بدنه آن تقريباً شبيه قيچي اهرمي است كه بجاي تيغه ثابت (تيغه تحتاني) قالب يا ماتريس و در مكان تيغه متحرك (تيغه فوقاني) بسته مي شود . نيوس اين پرسها بر حسب نوع اهرم بندي و طول اهرم دسته آنها متغير است . از اين نوع پرس در برشكاري گوشه هاي كار و ساير موارد مشابه آن نيز مي توان استفاده كرد .

ب- پرس پيچي :

اين نوع پرس بوسيله بالا و پايين رفتن يك پيچ دنده ذوزنقه كارمي كند . سر پرس با گرداندن دسته فلكه متصل به پيچ ذوزنقه حركت عمودي نموده بالا و پايين مي رود . پرس مزبور براي بريدن ورقه هاي نازك فلزي , جرم, مقوا و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد .

۲- پرسهاي مكانيكي :

الف پرسهاي پيچي اصطكاكي :

اين پرس مجهز به دو چرخ طيار اصطكاكي بوده كه محور آنها بوسيله يك الكترو موتور دوران مي كند . با گردش چرخ طرف چپ فلكه متصل به پيچ به حركت در آمده و پيچ همراه با سر پرس پايين مي آيد و در تماس چرخ طرف راست با چرخ فلكه عمل برگشت انجام مي شود .چرخهاي طرفين داراي يك حركت انتقالي جزئي در جهت افقي هستند هنگام پايين رفتن پيچ هر قدر كه چرخ  از مركز چرخ سمت چپ دورتر مي شود سرعت زياد تر شده و باين ترتيب سر پرس به طور ضربه اي با قالب زير برخورد مي كند

ب- پرس لنگي يا ضربه اي :

اين نوع پرس از معمولي ترين پرسها است كه در برشكاري , سوراخكاري و فرمكاري هاي كم عمق بكار مي رود ,حركت از يك الكترو موتور و يك چرخ تسمه واسطه به چرخ طيار و محور لنگ منتقل شده , شاتون و ضربه زن را به حركت در مي آورد . ماشين مزبور داراي يك ميز قابل تنظيم بوده و از طريق پيچهاي قطوري كه زير آن قرار گرفته مي تواند روي ريلهاي عمودي بالا و پايين رود . همچنين كورس سر پرس يا ضربه زن نيز مي تواند در هر پرس به كمك مكانيزم هاي خاصي كم و زياد گردد .پرسهاي لنگ به فرمهاي مختلف ساخته مي شوند . چرخ طيار و محور از راست به چپ در بالاي بدنه قرار دارند تناز پرسهاي لنگي ثابت بوده و متناسب با اندازه چرخ طيار و مقاومت برشي فلزي ميل لنگ آنها مي باشد .

۳-پرسهاي پنوماتيكي :

اين نوع پرسها كه داراي يك سيلندر پيستون پنوماتيكي هستند غالباً در ابعاد ساخته شده و براي كارهاي (سوراخكاري و فرمكاري روي اوراق نازك و همچنين جا زدن بوشها و غيره) از آنها استفاده مي شود .

۴- پرسهاي هيدروليكي :

پرسهاي هيدروليكي كه بوسيله روغن تحت فشاركار مي كنند داراي يك سيلندر دوكاره هستند كه ميله پيستون و ضربه زن آن به طور يك پارچه ساخته مي شود با ارسال روغن پر فشار (توسط پمپ) به هر يك از مجراهاي طرفين سيلندر  مزكور ضربه زدن شروع به جركت نموده بالا و پايين مي رود.

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =