پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اصول تراشكاری : دانلود تحقیق رشته مهندسی متالوژی
doc
تعداد صفحات : 85
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
19000 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۸۵ صفحه با موضوع اصول تراشكاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

اصول تراشكاری

 

در يك كارگاه تراش فردي مجاز به كاراست كه با مسائل فني آشنا شده باشد و دوره فلز كاري را نيز گذرانده ومسلط و آماده براي يادگيري در كارگاه تراش باشد. ( یعنی باید اصول تراشكاری را بداند )

قبل از هر چيز ايمني هاي لازم را بايد بداند.

الف- ايمني هاي اصلي و مهم

قبل از هر كاري با ماشين ابزار به نكات مهم ذيل بايد توجه كامل نمود كه به دو بخش تقسيم مي شوند:

A: كارهايي كه بايستي انجام شود:

۱- بايستي فرمانها و اهرمها را بشناسد

۲- در صورت داشتن سئوال در مورد هر چيز آنرا بپرسد

۳- هميشه ابزار صحيح براي كاركردن در اختيار داشته باشد.

۴- براي ابزاري كه خراب ميشود و يا مي شكند جانشين داشته باشد.

۵- از ابزار مواظبت كند و براي تهيه آنها قبل از استفاده از دستگاه اقدام نمايد.

۶- گذرگاه ومسير استفاده از ماشين را هميشه تميز نگاه دارد.

انواع ماشينهاي تراش :

متداول ترين ماشينهاي تراش همان ماشين تراش معمولي يا تراش طولي مرغك دار مي باشد كه از ۱ تا ۶ متر آن رايج است براي قطعات بزرگي كه بايستي كف تراشي شوند از ماشينهاي تراش مخصوص پيشاني تراش استفاده مي گردد و ماشينهاي تراش ديگري نيز متداول است كه ميز گردان آن جدا از بدنه قرار گرفته و با نام ماشينهاي كاروسل معروفند نمايش از چند نوع ماشين معرفي شده را در زير مي بينيد.

چگونه ماشين استارت شود؟

اصولاً ماشينهاي تراش با يك شاسي استارت و استوپ روشن مي شوند و در صورتيكه چرخ دنده هاي داخل گيربكس آن درست درگير شده باشند. با زدن اهرم كلاج دستگاه سه نظام ماشين شروع به دوران مي كند، اگر اهرم كلاج رو به پايين قرار گيرد معمولاً سه نظام عكس عقربه اي ساعت و در حالت وسط خلاص و اگر در حالت بالا قرار گيرد سه نظام عكس حالت قبل دوران خواهد نمود، معمولاً دستگاه جعبه دنده تشكيل شده اند از تعدادي چرخ دنده پله اي كه در صورت تعويض حالات اهرمهاي مخصوص آن جابجايي چرخ دنده ها انجام شده  و مي توان دورهاي مختلفي را مطابق با تابلوهاي معرفي شده روي ماشين از دستگاه گرفت.

رنده هاي تراشكاري :

در هر جايي و كاري بايستي از ابزار صحيح استفاده شود؛

براي هر نوع كاري ابزار قابل استفاده در آن موضوع را بايستي آماده كرد و مورد استفاده قرار داد ابزار غير صحيح باعث ايجاد مشكلات شده و از سرعت عمل، دقت كار مي كاهد، در اينجا نمونه هايي از رنده هاي تراشكاري را معرفي كرده و نحوه تيز بودن نوك آنها  را نشان داده ايم.

ابزارهاي تراشكاري – رنده تراش

براي جدا كردن براده از روي قطعه كار تراشكاري رنده يا قلمهاي تراشكاري بكار مي رود، اجراي اين عمل بستگي به جنس و فرم لبه برنده افزار دارد.

جنس افزار- اين افزار بايد داراي خواص سختي، مقاومت در مقابل سختي قطعه كار  مقاومت در برابر حرارت و سائيدگي باشد اگر فولاد افزار غير آلياژي باشد معمولاً ۵/۰ تا ۵/۱ درصد كربن خواهد داشت تا حرارتي معادل  ۲۵۰ سختي خود را حفظ مي كمند كه با (WS) معرفي مي شود اگر فولاد افزار آلياژ دار باشد علاوه بر كربن دراي آلياژي از ولفرام، كرم، واناديوم،

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =