پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آهنگری (تغيير فرم آزاد ) : دانلود رایگان تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع آهنگری (تغيير فرم آزاد ) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

آهنگری (تغيير فرم آزاد )

تغيير فرم آزاد همان تغيير شكل تحت فشار مي باشد با اختلاف اينكه فقط گاهي اوقات افزار مورد مصرف ملزوم را داراست در اينجا فقط بوسيله حركت نسبي افزار و كار توليد مي شود در آغاز مقطعهاي بزرگ مانند دستگاه نورد بوسيله حرارت و يا بدون حرارت كوچك مي شوند .

روشهاي مختلفي كه نرم هستند عبارتند از :

  • دراز كردن
  • پهن كردن
  • پخ كردن
  • فشردن
  • پخ كردن به صورت پله اي

مراحل آهنگری فولاد

فولادي كه براي آهنگری استفاده مي شود اكثراً از قطعه خام و يا قطعات ريخته شده و يا از ميله هاي مختلف تشكيل شده است . كريستالهاي فولاد خام معمولاً بزرگ و نا منظم مي باشند كه در نتيجه مقدار تغيير شكل را محدود مي سازند . از اين رو فولاد خام را بايستي با ضربات ملايم آهنگري كرد تا بلورهاي كوچك و منظيمي پيدا كند . البته مقاومت آن در برابر تغيير شكل نيز افزايش مي يابد .

براي اينكه خواص فولاد را بهتر كنيم بايد آن را تا درجه خاصي دراز كنيم و يا آهنگري كنيم به طوري كه اثر آهنگري به عمق كامل فولاد اثر كرده باشد . براي قطعه هاي آلياژي درجه دراز كردن ۴ و براي بقيه فولادها ۳ مي باشد .

آهنگري ميله

وقتي كه قطر يك محور و يا لوله را بوسيله چكش كاري كم كنيم نشست قطرمي گويند . براي اينكار ابزار لازم به طور متوالي روي تمام يا قسمتي از محور يا لوله را مي پوشاند. اين ابزار با هم و در جهت شعاع به محور ضربه مي زنند و نسبت به محور نيز مي چرخند .

Anspiltpn =  تير كردن ). در اين حالت محور نازك مي شو و به شكل مخروطي در مي آيد . در واقع شعاعش كم شده و طول آن افزايش مي يابد . كاهش دادن قطر ميله مي تواند سرد يا گرم انجام شود .معمولاً لوله و ميله ها بوسيله آبزار آهنگري با ضربات متوالي و بدون حرارت آهنگري مي شوند . سطح و مقاومت قطعه فولادي در آهنگري سرد بهتر از آهنگري گرم مي شود . در ضمن تولرانس لازمه را مي توان خيلي دقيق انتخاب نمود

پهن كردن الكتريكي

در اينجا قطعه را بوسيله جريان برق موضعي گرم كرده و سپس چكش كاري مي نمايند . به قطعه حركتي نيز داده مي شوند تا تمام قسمتهاي آن به ترتيب حرارت داده شود .

دستگاه پهن كردن الكتريكي با شكل خاصي كه دارد فقط براي آهنگري ابتدايي قطعات گرد مفيد است . قطعه را بوسيله الكترودهاي مسي نگه مي دارند و بوسيله چكش در مقابل سندان كه به آنطرف جريان برق وصل است فشار داده مي شود .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =