پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
توليد آهن به روش اسفنجی : دانلود تحقیق رشته متالوژی
doc
تعداد صفحات : 47
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
19000 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۴۷ صفحه با موضوع توليد آهن به روش اسفنجی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

توليد آهن به روش اسفنجی

مقدمه

از بين روشهاي صنعتي احياي مستقيم كانه هاي آهن كه از گاز طبيعي استفاده مي كنند ، توليد اهن اسفنجي به روش ميدركس توسعه چشم گيري داشته است . باردهي مداوم آهن اسفنجي به صورت سرد يكي از روش ميدركس مي باشد . واحدهاي متعددي به اين روش در دهه اخير در كشورهاي مختلف تاسيس و شروع به كار كرده اند .

ابداع روش ميدركس به وسيله D .Beggs w .t .marton و تحقيقات لازم براي توسعه آن از سال ۱۹۶۵ ميلادي درشركت  ميدلند- روس انجام گرفت . در سال ۱۹۷۶ ميلادي يك واحد احياي مستقيم آزمايشي با توليدي برابر ۵/۱ تن آهن اسفنجي در ساعت در توله دو واقع در اوهيو و سپس واحد ديگري به ظرفيت ساليانه ۱۵۰هزار تن در پرتلند ، آمريكا تاسيس شد كه در سال ۱۹۶۹ ميلادي شروع به توليد كرد .

تجهيزات انتقال بار به كوره احيا و تخليه آهن اسفنجي از كوره به روش ميدركس

در سيستم ميدركس ، بار گندله يا سنگ آهن خرد شده پيش از ورود به سيلوهاي روزانه سرند مي شوند. دانه بندي بار براي كوره از اين قرار است :

بار درشتر از ۵۰ ميليمتر

بار بيشتر از ۶تا۵۰ ميليمتر

بار بين ۳ تا ۶ نيليمتر

و بار زير ۳ ميليمتر

بار با دانه بندي ۶ تا ۵۰ ميليمتر و ۳ تا ۶ ميليمتر به نسبت معيني در كوره احيا تغذيه مي شود . براي دانه بندي گندله و يا سنگ آهن خرده شده و به روش ميدركس تجهيزاتي پيش بيني شده است . همچنين آهن اسفنجي توليد شده در كوره احيا پيش از ورود به سيلوها و مصرف مستقيم سرند مي شوند و نرمه آن در برخي از واحدها به خشته تبديل شده و در برخي مستقيماً در كوره هاي قوس الكتريكي به مصرف مي رسد .

تجهيزات كوره احيا به روش ميدركس

واحدهاي صنعتي احياي مستقيم كه به روش ميدركس آهن اسفنجي توليد مي كنند در دهه گذشته به سرعت تكامل يافته اند . در اين بخش كوشش مي شود باختصار تجهيزات كوره هاي توليد آهن به روش اسفنجی ميدركس كه مشابه آنها در مجتمع فولاد اهواز مستقر هستند و يا در مباركه مستقر خواهند شد بررسي شود .

كوره احيا به روش ميدركس

كوره احيا در روش ميدركس از يك قسمت فوقاني و يك قسمت تحتاني تشكيل شده است . قسمت فوقاني كوره كه منطقه اصلي احيا مي باشد، استوانه اي به قطر ۸/۴ تا ۵ متر و ارتفاع ۹ متر است كه حجم مفيد آن حدود ۲۲۰ متر مكعب مي باشد ، اما كل ارتفاع كوره ۱۲ تا ۱۴ متر مي باشد . بار به صورت سنگ آهن خزد شده يا گندله سنگ آهن از بالاي كوره به طرف پايين جريان داشته و در مدتي حدود ۵/۶ ساعت در منطقه  احيا به وسيله گاز احيا كننده به اهن اسفنجي تبديل مي شود . گاز احيا كننده از بالاي كلوخه شكنهاي فوقاني ازطرق لوله كمربندي وارد كوره شده ودرخلاف جهت نزول بار ، جريان مي يابد . گاز كم كم سرد و پس از حذف رطوبت گندله ، آن را احيا و خود تا اندازه اي اكسيد مي شود .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =