پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها  :پایان نامه ارشد مهندسی برق
doc
تعداد صفحات : 98
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی برق - گرایش قدرت
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مهندسی برق و با عنوان تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها در 98 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مهندسی برق قرار گیرد.

 

چکیده تجدید آرایش شبکه های توزیع شعاعی به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژدر حضور ریز شبکه ها:

در سالهای اخیر با پیشرفت های بعمل آمده در تکنولوژی پردازش داده و ارسال آن، شرکت های توزیع هر چه بیشتر علاقه مند به استفاده از سیستم های اتوماسیون توزیع شده اند. یکی از کاربرهای بسیار موثر اتوماسیون، تجدید آرایش شبکه توزیع می باشد که غالبا تحت عنوان یک مسئله بهینه سازی برای بهبود اهداف گوناگون مورد تحلیل قرار می‌گیرد. در این پایان‌نامه، مسئله‌ی تجديد آرايش درشبكه هاي توزيع به همراه تعیین اندازه تولیدات پراکنده، به منظور بهینه سازی تلفات توان، پروفیل ولتاژ، متعادل‌سازی بار و کاهش هزینه شبکه انجام می‌پذیرد. نظربه اينكه تجديدآرايش يك مسئله بهينه سازيتركيبي است،ازیک روش ترکیبیبا ترکیب الگوریتم‌های گروه ذرات و جهش قورباغه استفاده شده است. پیش از آن نتایج این الگوریتم در مقایسه با روش ژنتیک و نیز الگوریتم گروه ذرات مورد سنجش قرار گرفته است. درنهايتنتايج چارچوب ارائه شده برروي سیستم‌های 33 باسه و 70 باسه مورد ارزیابی قرار گرفته شدهاست. در این پایان نامه از محیط برنامه نویسی نرم افزار متلب برای مدلسازی و پیاده سازی سیستم تحت مطالعه استفاده شده است.

شبکه های توزیع برق از دیر باز مورد توجه محققین در سرتاسر دنیا بوده است. این شبکه ها با توجه به اینکه وظیفه تامین توان الکتریکی بخش های مختلف صنعتی، تجاری، مسکونی و کشاورزی را برعهده دارند بسیار حائز اهمیت می باشند. سیستم های توزیع شعاعی از یک نقطه تغذیه شده (باس توزیع) و این باس توزیع، توان را از ژنراتورهای متمرکز از طریق سیستم انتقال دریافت می‌کند. مصرف‌کنندگان نیز این توان را از باس توزیع از طریق شبکه توزیع شعاعی که یک شبکه پسیو است دریافت می‌نمایند. بنابراین شارش توان در این شبکه یکطرفه است. نسبت بالای R به X در این خطوط منجر به افت ولتاژ ، پایداری ولتاژ پایین و تلفات بالای توان می‌شود. تحت شرایط بارگذاری بحرانی در یک ناحیه بخصوص، این شبکه‌ی توزیع شعاعی به علت پایین بودن شاخص پایداری ولتاژ در بیشتر نقاط آن، دچار فروپاشی یا کاهش شدید ولتاژ می‌شود.

تاکنون، راه ‌حل‌های متعددی برای بهبود این مسئله با افزودن واحدهای کوچک تولید توان الکتریکی به شبکه‌ی توزیع و تامین توان توسط آن‌ها پیشنهاد شده است. چنین واحدهایی را تولیدات پراکنده (DG) می‌نامند.

تولیدات پراکنده نقش مهم و حیاتی در سیستم‌های قدرت درحال ظهور بازی می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که تولیدات پراکنده درصد قابل توجهی از تولیدات نصب شده جدید را تشکیل می‌دهند . افزایش ضریب نفوذ این تولیدات در شبکه‌ی توزیع منجر به تاثیرات بسزایی برروی انتشار توان، پروفیل ولتاژ، تلفات، پایداری، سطح اتصال کوتاه و کیفیت توان تولیدی خواهد داشت. این اثرات بستگی به عوامل مختلفی از قبیل محل نصب، ظرفیت و فن‌آوری این تولیدات دارند. لذا، استفاده از این تولید کننده ها در جهت کمینه و یا بیشینه کردن توابع هدفی خاص همواره مورد توجه بوده است. در برخی از موارد این توابع رفتار متناقضی با یکدیگر دارند که اپراتور شبکه را مجبور به سبک و سنگین کردن آن‌ها می‌کند. در این شرایط استفاده از راهکار بهینه سازی چند هدفه روشی مناسب برای تصمیم گیری می‌باشد.

در میان مسائل مختلف مربوط به بهره‌برداری شبکه، بحث تجدید آرایش شبکه توزیع یکی از موارد مهمی‌ است که باید مورد بررسی قرار گیرد. تجدید آرایش می تواند با اهدف مختلف و در شرایطی گوناگونی انجام شود. تجدید آرایش می تواند موجب بهبود قابلیت اطمینان، بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات سیستم گردد. و در بهبود عمکلرد سیستم تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

 هدف تحقيق و اهمیت آن

با توجه به مباحث یاد شده اهداف و نوع آوری‌های انجام گرفته در این پایان نامه را می‌توان به صورت زیر لیست نمود:

  • برای این پایان نامه مسئله بهبود پروفیل ولتاژ و تلفات با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به آن انتخاب شده است . بهبود پروفیل ولتاژ در کنار تجدید آرایش مناسب شبکه های توزیع با رعایت تمامی محدودیت های موجود در شبکه های توزیع به همراه در نظر گرفتن اهدف مختلف می توان برای شبکه های توزیع بسیار سومند واقع شود.
  • در این پایان نامه از الگوریتم بهینه سازی پرندگان یا همان الگوریتم ازدحام ذرات که یک الگوریتم هوشمند می باشد برای حل مسئله بهینه سازی استفاده شده است.این الگوریتم به دلیل داشتن ساختار بهینه سازی مناسب و سرعت خوب  برای انجام بهینه سازی استفاده شده است.
  • در این پایان نامه از الگوریتم بهینه سازی قورباغه نیز برای بهبود عمکلرد و کارایی سیستم تحت مطالعه استفاده شده است.
  • در این پایان نامه کاهش هزینه ها، کاهش تلفات، بهبود پروفیل ولتاژ و متعادل سازی بار به عنوان اهداف اصلی مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 

بخش‌هاي پایان نامه

در این پایان نامه بعد از فصل اول در فصل دوم به بررسی انواع روش های تجدید آرایش پرداخته شده است. در این بررسی ها سعی شده تا روش های مختلف توسط محققین مختلف معرفی شوند. در این فصل انواع الگوریتم های بهینه سازی معرفی شده است. هر کدام از این الگوریتم ها دارای ویژگی های خاص خوب خود برای حل مسئله تجدید آرایش در شبکه های توزیع با در نظر گرفتن توابع هدف گوناگون می باشند.

در فصل سوم این پایان نامه در مورد اصل تجدید آرایش  و انواع  روش های تجدید آرایش مطالب خوبی  بیان شده است. در فصل چهارم این پایان نامه در مورد به بیان اصلی پایان نامه پرداخته شده است.

در فصل پنجم به بیان تحلیل نتایج پرداخته شده است. همچنین در این پایان نامه از محیط برنامه نویسی و شبیه سازی نرم افزار متلب به منظور مدلسازی و شبیه سازی سیستم تحت مطالعه استفاده شده است.

درفصل ششم نیز نتیجه گیری کلی و بیان پیشنهادات برای ادامه کار آورده شده است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =