پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
پل های اوليه :دانلود رایگان تحقیق معماری
doc
تعداد صفحات : 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع پل های اوليه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

پل های اوليه

شايد دست يابي به اين سوال که پل سازي از چه زماني و توسط  چه کساني آغاز شده مشکل باشد ، ولي بدون شک انسان در هر دوره ، با هر وسيله اي ممکن به مقابله با مشکلات و موانعي که طبيعت برايش به وجود آورده پرداخته و سعي نموده که با فکر و تدبير اين موانع را از سر راه خود بردارد .

قطعاٌ از همان هنگام که بشر توانست براي گذر از جويها و رودخانه هاي کوچک ، از ابتدايي ترين راه يعني استفاده از تنه درختان سود جويد ، مي توان گفت که کار پل سازی آغاز شده است .

چنين به نظر مي رسد که انسان در مراحل بعدي ، تجربيات گذشته را به کار گرفته و براي عبور از رودهاي عريض و کم عمق و يا مسيلها ، اين گونه چاره انديشيده که در هنگام کم آبي در وسط آن تکيه گاهي ساخته و تنه درختان بلند در دو سوي اين ساحل و اين تکيه گاه قرار دهند و بدين وسيله مشکل عبور و مرور را در اين موارد حل نمايد .

مولف کتاب تاريخ مهندسي در  ايران از يک نوع پل ديگري که در ابتدا مورد استفاده قرار گرفته است به نام پل معلق « پل های اوليه » ياد مي کنند . وي بدون اينکه سندي ارائه دهد از چگونگي احداث آن سخن مي گويد :

” براي احداث اين نوع پل ها ، غالبا بر دو ساحل رود سکويي ساخته و پل معلق که معمولا چوبي بوده از رسني که به دو ساحل رود و برفراز سکوها به طور موازي متصل کرده بودند آويزان مي شد ”

هر چند امروزه اين پل هاي چوبي دربرابر پل هاي عظيم صدهامتري به نظر بازيچه و مضحک مي آيد ولي همين چيز ساده قطعا در تاريخ زندگي نا نوشته بشر نقش حياتي و موثر ايفا مي نموده است .

پل سازي در عهد هخامنشي

از گذشته پل سازي در ايران ، تا دوره ي تاريخي اطلاع دقيقي نداريم تنها منبعي که اطلاعات ذيقيمت ولي محدودي از احداث قديمي ترين پل در اختيارمان قرار مي دهد ، فقط اشاره به وجود پلي مي نمايد که توسط آتاخوشو خواهر زاده شيلخاخا دومين پادشاه سلسله ي آباراتي (حدود ۱۸۰۰تا ۱۷۰۰ ق.م) بر روي رودخانه اولاي (کرخه) جهت ارتباط قصر بزرگ خود به شهر شوش احداث نمود . ليکن هيچ گونه توضيحي مبني بر چگونگي احداث پل و مسالح ساختماني به کار رفته در آن ارائه نمي دهد .

پل سازي در عهد آشوريها

منابع و متون تاریخی حکايت از احداث پل هاي عظيمي مي نمايند که در عهد آشوريها و مخصوصا فرمانروايان بابل ساخته شده بود . بر اساس اين منابع ، احداث اولين پل ، در زمان تيگلات پيلسر اول ، بيست و ششمين فرمانرواي آشور در سال ۱۱۳۰ ق.م صورت گرفته است .

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایلبرای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =