پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
روش جلوگیری از بارداری و انواع آن:دانلود تحقیق درس دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 36
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
19000 تومان


تحقیق دانش خانواده فرمت WORD و در ۳۶ صفحه با موضوع روش جلوگیری از بارداری و انواع آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روش جلوگیری از بارداری-حلقه مهبلي يا واژينال رينگ (Vaginal Ring):

حلقه ضد بارداری یک حلقه نرم و انعطاف پذیر است که توسط خود زن در مهبل قرار می گیرد. حلقه حاوی استروژن و پروژستوژن، البته در دوزهای کمتری نسبت به قرص های ضد بارداری، است. حلقه این هورمون ها را به تدریج آزاد می کند. حلقه های ضد بارداری باید به مدت سه هفته در مهبل باقی بمانند. سپس حلقه بیرون آورده می شود و یک حلقه نو بعد از یک هفته در مهبل قرار داده می شود. حلقه مانع از تخمک گذاری می گردد و استفاده از آن آسان است. حلقه های ضد بارداری را می توان با تجویز پزشک از داروخانه ها خریداری کرد. آنها بسیار مطمئن هستند. زنانی که مجاز به استفاده از قرص های ضد بارداری نیستند، نمی توانند از حلقه ضد بارداری نیز استفاده کنند.

نحوه برداشتن و بيرون آوردن حلقه مهبلي:

يک حلقه مهبلي به مدت سه هفته در مهبل باقي مي ماند. براي بيرون آوردن حلقه از داخل مهبل ، انگشت خود را بصورت قلاب در آورده و حلقه را بيرون بکشيد . در طي چند روز آينده خونريزي قاعدگي شروع خواهد شد. هفت روز بعد مي توانيد يک حلقه جديد در داخل مهبل خود قرار دهيد تا براي يک ماه آينده هم از اثر ضد بارداري آن استفاده نماييد.

روش جلوگیری از بارداری بوسیله نورپلانت(Norplant) ،کپسولهاي کاشتني زير پوست:

دو نوع کپسول ضدبارداری قابل کاشت در بازار نروژ وجود دارد. این نوع کپسول ها تقریباً اندازه چوب کبریت و حاوی هورمون پروژستوژن ترکیبی هستند. آنها زیر پوست بازوی زن کاشته می شوند و بسته به نوع کپسول بین سه الی پنج سال باقی می مانند. این کار در مطب پزشک انجام می گیرد. کپسول های کاشته شده مانع از تخمک گذاری می شوند و با تأثیر بر مخاط گردن رحم از رسیدن اسپرم به لوله های فالوپ (مجاری عبور تخم) جلوگیری می کنند. کپسول های ضد بارداری قابل کاشت وسیله مطمئنی برای جلوگیری از بارداری می باشند.

نحوه کارگذاري نورپلانت:

پزشک ابتدا در قسمت فوقاني بازو يک علامت کوچک مي گذارد . پس از تميز کردن پوست محل مورد نظر با استفاده از مواد ضد عفوني کنند ، مقداري ماده بي حس کننده به اين قسمت تزريق مي گردد تا دردي احساس نشود . سپس با انجام يک برش کوچک در پوست ، کپسولهاي نورپلانت به شکل بادبزن در زير پوست کاشته مي شوند . اين عمل حدود ۱۵ دقيقه طول مي کشد.

روش جلوگیری از بارداری بوسیله ديافراگم (Diaphragm):

دیافراگم (Diaphragm) از جنس نوعی لاستیک نازک درست شده است که در اطراف آن یک حلقه فنری و قابل انعطاف وجود دارد . دیافراگم را در داخل مهبل و بر روی دهانه رحم قرار می دهند . دیافراگمی که حاوی مواد اسپرم کش می باشد با از بین بردن اسپرمها از بروز حاملگی جلوگیری می نماید . بعد از مقاربت ، لازم است که دیافراگم به مدت ۶ تا ۸ ساعت در محل خود باقی بماند . میزان تاثیر دیافراگم ها در جلوگیری از بارداری حدود ۸۲ تا ۹۴ درصد می باشد . دیافراگم ها تا حدودی می توانند از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمایند اما از انتقال بیماری ایدز پیشگیری نمی کنند.

روش جلوگیری از بارداری با قرصهاي خوراکي ضد بارداري:

قرص های ضد بارداری معمولی بیش از ٣٠ سال است که به بازار عرضه شده اند. آنها حاوی دو نوع هورمون ترکیبی مختلف می باشند: استروژن و پروژستوژن. این دو هورمون انسانی از هورمون هایی که توسط تخمدان ساخته می شود تقلید می کنند. قرص های ضد بارداری مختلف ترکیبات گوناگونی دارند. پزشک شما در انتخاب نوع مناسب قرص ضد بارداری شما را راهنمایی و برای شما نسخه ای تجویز می کند

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =